Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
anijsblokje
12-11-2021 om 23:41
afrodite...
Koreveen, lijkt me geweldig zo'n schoonmaakster die eigen vangst in de koelkast achterlaat: bij thuiskomst een schoon huis en inspiratie voor het avondeten.
Drakenvlieg, goed dat je fodmaps gaat elimineren met hulp van een diëtist. Dan gebeurt het tenminste grondig. Hopelijk ontdek je gauw hoe en wat. Veel PDS-klanten hier inderdaad...
Ik had vanavond lauwwarme dungesneden entrecôte met hoinsin-mosterdmayonaise, akkerpaddenstoelen, geroosterde tuinbonen, zure rode ui, crazy pea, friet erbij.
De rest van de week ben ik zo'n beetje vergeten geloof ik. Maar dit was erg geslaagd.
vrouw92
13-11-2021 om 08:06
@Afrodite: Sterkte!
Gisteren had ik volkoren pasta pesto met kikkererwten, tomaat, rode ui en paprika. Was een probeersel, maar best lekker! Vandaag het restje.
Dolfje
13-11-2021 om 09:08
Hier ook pds maar ik doe er niks aan. Heb ( nog) geen zin in dat moeilijke dieet. Ik neem voor lief dat ik na bepaalde dingen vaak naar het toilet moet en buikpijn heb. Vooral na gefrituurde snacks in de horeca. Maar dat is ook weer geen vast gegeven want soms gaat het wel goed.
Wij gaan vandaag dus een weekend weg, voor vanavond een Indiaas restaurant gereserveerd en voor morgen in een brouwerij. Horeca sluit gelukkig om 20:00 ipv de eerder genoemde 19:00 al gaan we wel op tijd eten.
Mama-Inge
13-11-2021 om 09:14
Dolfje ik dacht gisteren gelijk aan jou toen ze zeiden dat de sluitingstijd 20.00 uur was.
Veel plezier
Hier eten we vanavond pannenkoeken
GeorgieBrown
13-11-2021 om 10:47
Sorry Aprhodite, ik had niet zo ver terug gelezen. Wat verdrietig. Sterkte.
Ay ay ay Yette, hopelijk knap je snel op.
KV, goed plan, erwtensoep. Is Brown ook dol op, dus ik denk dat ik vanmiddag een pannetje opzet. Voor vandaag weet ik het nog niet. Mss eindelijk iets van Ramen.
ToetieToover
13-11-2021 om 12:24
Drakenvlieg schreef op 12-11-2021 om 17:46:
@tootie dank je wel voor de Schär tip! Vezels zijn altijd nodig hier. Ik weet al wel dat ik fructose intolerant ben en glucose slecht verdraag (getest vorig jaar). Maar er is nog meer, dat ga ik nu eens goed uitzoeken.
Vind het grote ding nu vooral dat de producten zo veel duurder zijn. Door (andere) ziekte minimum inkomen hier, maakt het lastig. Maar ik hou van uitzoeken én goed eten. Dus komt vast goed
Tip (beetje off topic): Je mag met een verklaring van je behandelaar (huisarts, MDL arts) €900 aftrekken bij je belastingaangifte voor PDS.
Drakenvlieg
13-11-2021 om 15:31
ToetieToover schreef op 13-11-2021 om 12:24:
[..]
Tip (beetje off topic): Je mag met een verklaring van je behandelaar (huisarts, MDL arts) €900 aftrekken bij je belastingaangifte voor PDS.
Bedankt!
Ik had het al gevonden
, maar toch een hele goede tip!
Drakenvlieg
13-11-2021 om 15:32
Iedereen bedankt voor de tips. Voel mij iig niet de enige
.
Vanavond zalm met rode paprika, tomaat en wortel uit de oven, met zilvervliesrijst.
Vervelend zo, dat fodmap 
anijsblokje
13-11-2021 om 15:37
Sterkte yette! Je bent er al best een tijd mee in de weer nu.
Ik eet vanavond kikkererwtenstoofpot met veel tomaat wegens inspiratieloosheid. Mogelijk met kruidnoten als toetje. (maar dan moet ik nog de deur uit om ze te halen en dat was op zich niet de bedoeling)
yette
13-11-2021 om 17:48
Risotto met wat broccoli in kruidenkaas voor mij en voor de anderen met vegburgers en salade.
En ja, ik kwakkel er volgens mij nu al een maand mee. Waardeloos. Over twee weken de hechtingen eruit en dan zien we verder.
Teigera
13-11-2021 om 17:58
Deze week deed ik een GB-tje, gisteravond ging ik weer uit eten
. Mompelt iets over horeca steunen
At met een vriendin en het was een heel fijne avond. We aten een vastgesteld menu, vier gangen: 1 krab- cannelloni- komkommer granite- kruidenmayonaise- cashewnoten- bisque, 2 piepkuiken- borstfilet- fregola- krokante huid- gevogeltejus, 3 runderlende- knolselderijcreme- bospeen- beukenzwam- aardappelrosti- gerookte knoflooksaus, 4 mango & kokos- mousse- sesam hangop- schuim- gembersorbet. Leuke amuse van een klein hoorntje gevuld met zoete aardappel en een cashewnootje bovenop. Bijpassende wijnen, koffie met friandises toe, prettige sfeer en goede bediening, wij gingen blij het restaurant weer uit. Dat gewoon alles klopt, echt fijn.
Vandaag natuurlijk de Sint verwelkomd. Daarna hadden de frutjes nog wel zin in meer leuke dingen, dus gingen we naar een museum. Ga zo koken, we eten tagliatelle met tomatenroomsaus, broccoli en zalm. Toe abrikozenyoghurt.
GeorgieBrown
13-11-2021 om 19:20
Jeej voor GB-tjes! Klinkt goed, je etentje.
Ik had kunnen weten dat het een heel slecht idee was om Ramen te eten met een witte sweater aan.... Het was wel lekker.