Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

soep met broodjes 

Aardappelen van de bakplaat, vegburgers/vissticks, diepvries doperwten en tomatensalade. 

Vanavond kippenpoten uit de oven, en bloemkool. Heb nog een restje aardappelgratin van gisteren, maar daar op dit moment niet echt veel zin in. Misschien dat ik nog een chutney van rode ui maak, misschien ook niet. 

Pannenkoeken! Vanmiddag geluncht met linzensoep en tussendoor een flinke hoeveelheid snoeptomaatjes op, dus met de groente zit het wel goed. 

Denken jullie dat je aan de 250 gr groente/dag komt?

anijsblokje schreef op 02-11-2021 om 15:33:

Pannenkoeken! Vanmiddag geluncht met linzensoep en tussendoor een flinke hoeveelheid snoeptomaatjes op, dus met de groente zit het wel goed.

Nee, ik niet. Ik eet ook niet elke dag groenten. Wij eten ook regelmatig bij de warme maaltijd een verse fruitsalade of zelf gemaakte appelmoes, tutti frutti, doperwtjes, witte of bruine bonen. Sommige mensen rekenen dat ook onder groenten maar dat zijn ze niet.

Dolfje

Dolfje

02-11-2021 om 15:53 Topicstarter

Nee niet elke dag. Neem wel vaak worteltjes mee naar het werk maar dan nog.

De jongste en ik meestal wel. De rest meestal niet. 

Maar wij beiden eten het liefst twee keer warm en zelden brood. 

Ik eet bij het avondeten vaak twee porties groenten (als ik thuis kook tenminste, op het werk niet), ook omdat ik het lekker vind. Op het werk haal ik 200 gram groenten nooit. Eet op het werk eigenlijk alleen salades als groenten - en ik snoep van de gestoomde bloemkool

Maar het antwoord is dus nee - 250gram groenten per dag haal ik niet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-11-2021 om 16:37

stamppot boerenkool met gehaktbal en uienjus

Gekookte aardappels, spinazie en een gehaktbal staan hier op het menu. 

Ik haal 200 gram groente per dag niet. Ben sowieso een slechte eter (als in onregelmatig en maaltijden overslaan. Snaaien lukt prima). 

250 gram groente haal ik ook niet per dag.

Morgen gaat dat waarschijnlijk wel lukken, dan ga ik een nieuw gerecht maken met veel groenten. 

Vandaag een salade van: 
Spinazie, rode biet, falafel, komkommer, augurk en ik denk wat couscous. 

Wij eten volkoren wraps met paprika, courgette, rode kidneybonen en mais. Frutje zure room en handje kaas erbij.

200-250 gram groente red ik vaak wel op een dag, maar wel pas sinds ik daar heel bewust op ben gaan letten. Het is nog best veel. Soms knaag ik een halve bloemkool weg bij het avondeten, maar meestal verdeel ik het over de dag: sla en rauwkost op brood, snoepgroente tussendoor, salade als lunch, groente in een smoothie, zulks.

TanSwallow86

TanSwallow86

02-11-2021 om 19:07

Vandaag gekozen voor een maaltijd salade. Even een makkelijke keuze. Veel last van chronische pijn waardoor ik amper kan lopen en staan. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.