Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
TanSwallow86

TanSwallow86

29-10-2021 om 19:20

Brabants roggebrood gegeten

Zalm en witlof

Zelfgemaakte foe jong hai

Teigera schreef op 28-10-2021 om 20:25:

@afrodite05: ik help het je hopen! Is een pilav niet meer de bereidingswijze van de rijst, dan de daadwerkelijke ingredienten (naast de rijst dan)?

Wij aten vanavond een heel simpel agv-tje, dat erin gaat als koek (zelfs bij grote frut, dus kleine frut ook): spinaziekaasrondo, broccoli, gebakken aardappelpartjes.

O jee, als het dat is, verdienen mijn gerechten zeker niet de naam pilav, haha. Ik kook de rijst namelijk in de kipvariant op de "normale" manier, bij de spinazie bak ik het als een soort risotto. Anyway, pilav of niet, het was wel heel lekker

PriceyRook54

PriceyRook54

29-10-2021 om 21:24

Het was een hamkaastosti vanavond. 

Hutspot met shoarma

Hier vanavond 'Marokkaanse couscous' met zo'n groentepakket van de supermarkt. Ik gebruik dat soort pakketten normaal nooit, maar voor 1 euro (!) kon ik het niet laten liggen. Het was niet eens afgeprijsd vanwege de houdbaarheidsdatum, maar omdat een van de teentjes knoflook niet goed was. Erg joh  
Ben benieuwd. 

Volgens het recept moet er kip door, maar ik maak er lamsköfte bij. En een extra courgette kan ook geen kwaad om aan de 200gram groente pp te komen. 

Wij eten vandaag pannenkoeken

Dolfje

Dolfje

30-10-2021 om 09:14 Topicstarter

Ik ga straks de slowcooker weer eens aanslingeren voor barbacoa. Erbij taco's en sla denk ik.

yette schreef op 30-10-2021 om 09:09:

Hier vanavond 'Marokkaanse couscous' met zo'n groentepakket van de supermarkt. Ik gebruik dat soort pakketten normaal nooit, maar voor 1 euro (!) kon ik het niet laten liggen. Het was niet eens afgeprijsd vanwege de houdbaarheidsdatum, maar omdat een van de teentjes knoflook niet goed was. Erg joh
Ben benieuwd.

Volgens het recept moet er kip door, maar ik maak er lamsköfte bij. En een extra courgette kan ook geen kwaad om aan de 200gram groente pp te komen.

Is het makkelijk klaar te maken?

Broodjebrie schreef op 30-10-2021 om 09:23:

[..]

Is het makkelijk klaar te maken?

Heel makkelijk! 

Alle groenten muv de tomaat snijden & bakken met de kruidenpasta. Dan de tomaat in blokjes, water, kaneelstokje en rozijn-abrikozenmix erbij doen en 7 min. koken. Ondertussen de couscous wellen. 

Of bedoel je de lamsköfte? (lamsgehakt goed kruiden en lang kneden, dan vormen en bakken)

yette schreef op 30-10-2021 om 09:31:

[..]

Heel makkelijk!

Alle groenten muv de tomaat snijden & bakken met de kruidenpasta. Dan de tomaat in blokjes, water, kaneelstokje en rozijn-abrikozenmix erbij doen en 7 min. koken. Ondertussen de couscous wellen.

Of bedoel je de lamsköfte? (lamsgehakt goed kruiden en lang kneden, dan vormen en bakken)

Ah top, dan ga ik dat binnenkort ook eens maken Ik bedoelde de couscous inderdaad.

vanmiddag schorseneren ingerold in yorkham met daar bovenop kaas, even in de oven gegratineerd, erbij een gepocheerd ei en een salade van snijsla met avocadodressing

Vanavond weet ik nog niet, eerst even mijn favo slager bezoeken 

Broodjebrie schreef op 30-10-2021 om 09:42:

[..]

Ah top, dan ga ik dat binnenkort ook eens maken Ik bedoelde de couscous inderdaad.

Mèt kip (volgens het recept op de doos) bak je kipstukjes mee met de groenten. 

Dit pakket kwam trouwens van de Jumbo. Geen idee wat er in pakketten van andere supermarkten zit. Ik sla de groente-afdeling meestal over omdat ik liever naar 'de Turk' ga. 

yette schreef op 30-10-2021 om 09:09:

Ben benieuwd.

Klinkt erg goed, met een leuke aanvulling! 

Hier vanavond lamsroti. Tijdje terug een extra portie gehaald en ingevroren (is lastig in de buurt te krijgen). Als het goed is gegaan met vriezen, ga ik de volgende keer weer dubbel halen 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.