Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verse pasta met pesto, zalm en spinazie. 

Typisch studentenmaaltje: pasta met spinazie, spekjes en roomkaas. 

Misschien ga ik nog appelflappen maken, ik heb zelfgemaakte appelmoes staan die op moet.

Zoontje en ik eten bij mijn ouders en krijgen iig patat en salade,

Rösti, gehaktballetjes in mosterdsaus, salade met oa rucola en boontjes.

Misschien nog zelfgemaakte appelcompote, want ik wil al een tijdje proberen hoe dat uitvalt met een beetje ingemaakte citroen erdoor.

friet stoofvlees met spinaziesalade. Het ruikt nu al lekker in de keuken.

@yette, wat moet ik me voorstellen bij mosterdsaus? Het maakt wel dat ik acuut zin heb in mosterdsoep. 

Vanavond eet ik de linzensoep die gisteren op de planning stond. En morgen...pizza of pannenkoeken? Zoiets in ieder geval waarschijnlijk. Ik heb ook wel zin in bloemkool met harissa en geitenkaas, uit de oven. Een recept van Rukmini Iyer. Dus voor morgen nog allerlei ideeën.

Sushi 

@ anijsblokje, 'iets' met room, gepofte & gekneusde mosterdzaadjes en colman's mosterdpoeder. 

Colmans mosterdpoeder!

vandaag ossenhaasje met oesterzwammen en shiitake en sesamzaadjes, met zwarte bonenpuree (ketjap, knoflook, roomkaas)

En een soort hotdog-smaak-lunch:

Cloudbread belegd met zuurkool, runderrookvlees, Ton’s mayonaise, Hela kruidenketchup/curry, mosterd, augurkjes, zoet-zure uitjes, geroosterde pompoenzaden

‘Cloudbread’ heb ik gemaakt vanwege de restverwerking van mijn eiwitten. Ik deed er verder nog roomkaas en cottage cheese doorheen. 

Vriend stemde voor angel food cake als bestemming voor de eiwitten maar helaas, ik houd meer van hartig!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-10-2021 om 16:09

hutspot met kipschnitzel

ToetieToover schreef op 29-10-2021 om 14:38:

Colmans mosterdpoeder!

vandaag ossenhaasje met oesterzwammen en shiitake en sesamzaadjes, met zwarte bonenpuree (ketjap, knoflook, roomkaas)

En een soort hotdog-smaak-lunch:

Cloudbread belegd met zuurkool, runderrookvlees, Ton’s mayonaise, Hela kruidenketchup/curry, mosterd, augurkjes, zoet-zure uitjes, geroosterde pompoenzaden

‘Cloudbread’ heb ik gemaakt vanwege de restverwerking van mijn eiwitten. Ik deed er verder nog roomkaas en cottage cheese doorheen.

Vriend stemde voor angel food cake als bestemming voor de eiwitten maar helaas, ik houd meer van hartig!

Die zwarte bonenpuree klinkt heel lekker! Heb je daar toevallig het recept van?

Penne Carbonara.

Astronautje_ schreef op 29-10-2021 om 17:35:

[..]

Die zwarte bonenpuree klinkt heel lekker! Heb je daar toevallig het recept van?

Een recept niet maar ik kan je wel vertellen wat ik deed. 

Zakje zwarte bonen van Hak à 200 gram (uitlekgewicht, afgespoeld), teentje knoflook, 4 (of 5...) eetlepels Faja Lobi ketjap zonder peper, half pakje monchou (=50 gram).

Alles in een hoge kom pureren, scheutje water erbij heb ik overwogen maar uiteindelijk lukte het wel zonder extra vocht bij mij.

In een klein ovenschaaltje doen en afstrooien met wit sesamzaad en zeker half uur bakken op 160 graden heteluchtoven. 

Heet! Bubbelt nog lang na, was zeker 10 minuten te heet om aan te pakken. Dus tijd zat om ook nog wat sla en peterselie te knippen uit de tuin 

Wij hebben aardappels met haricots verts en een gehaktbal gegeten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.