Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik maak vanavond deze pastaschotel:

https://ohmyfoodness.nl/kip-parmezaan-pastaschotel/

Gooi er nog een courgette doorheen.

PriceyRook54

PriceyRook54

27-10-2021 om 09:59

Brienne schreef op 27-10-2021 om 09:26:

Ga vanavond een hapjes buffet maken op verzoek van mijn man die jarig is.
Cannoli pasta met vier soorten kaas (k&k), bruine fruitschaal, salade met warm gerookte zalm, stokbrood met verschillende soorten spreads.

Klinkt heerlijk (nadat ik de bruine fruitschaal snapte dan), gefeliciteerd!

Hier vanavond geroosterde aardappel, sperziebonen, lam voor de vleeseters en vega chicken kiev voor de vega's.

Die bruine fruitschaal hou ik erin  

Hier vandaag ook een gerecht met een bijzondere naam die volgens mij alleen onze familie gebruikt. We eten risotto, souvlaki en 'spoorwegongeluk' (gebakken tomaten & ui). 

Wij eten denk ik kip met spitskool vanavond of nasi, weet nog niet waar ik zin in heb om te koken xD

bruine fruitschaal en spoorwegongeluk, geweldig! 

Ik weet nooit namen van gerechten, ik noem altijd maar alles wat er in zit. Dit had ik dus kunnen doen met die zeer moeilijk etende kinderen van mij: samen een fantastische naam verzinnen! Had ik tenminste nog wat lol gehad als ze weer eens niet aten.

Bruine fruitschaal is toch een vrij ingeburgerde uitdrukking? "op die receptie ging ook weer de bruine fruitschaal rond"..

Herfstappeltaart schreef op 27-10-2021 om 11:33:

Bruine fruitschaal is toch een vrij ingeburgerde uitdrukking? "op die receptie ging ook weer de bruine fruitschaal rond"..

Ik kende het niet 

Naast gewone spoorwegongelukken eten we hier trouwens ook wel eens een 'ernstig spoorwegongeluk' - met rulgebakken ei erdoor. Beiden doen we vooral als warme lunch op brood. Maar vandaag dus als groente. 

yette schreef op 27-10-2021 om 11:48:

[..]

Ik kende het niet

Naast gewone spoorwegongelukken eten we hier trouwens ook wel eens een 'ernstig spoorwegongeluk' - met rulgebakken ei erdoor. Beiden doen we vooral als warme lunch op brood. Maar vandaag dus als groente.

Hahaha

Herfstappeltaart schreef op 27-10-2021 om 11:33:

Ik kende het niet. 

Mijn (oud-)collega riep altijd dat ze babypoep (mosterd) bij haar kroket wilde en ze at een ‘broodje ongesteld’ als ze er rode saus bij nam. Ze ging ook altijd naar de wc “een tijdje naar haar eigen gezeik luisteren”.

Dolfje

Dolfje

27-10-2021 om 12:16 Topicstarter

Ik ken bruine fruitschaal ook pas sinds een jaar of zo op Viva denk ik.

ToetieToover schreef op 27-10-2021 om 12:09:

[..]

Ik kende het niet.

Mijn (oud-)collega riep altijd dat ze babypoep (mosterd) bij haar kroket wilde en ze at een ‘broodje ongesteld’ als ze er rode saus bij nam. Ze ging ook altijd naar de wc “een tijdje naar haar eigen gezeik luisteren”.

Die vind ik dan weer vrij flauw. Voor een volwassene.

Maar ik heb me een paar jaar geleden wel kostelijk vermaakt met vergelijkbare associaties door pubers. Tijdens een uitwisseling met een Franse school, mochten onze dochter en onze française hier thuis een feestje geven voor hun vrienden. Leek me leuk om ze wat van onze culinaire cultuur te leren ... 

Er lagen een stuk of 7 franse jongelui gierend van het lachen over en onder mijn keukentafel bij het maken van 'frikandel speciaal'. 

Het spoorwegongeluk ken ik wel, Yette. Wel alleen in de versie met ei. Over de bruine fruitschaal moest ik ook even nadenken, ken m alleen van hier inderdaad. 

ToetieToover schreef op 27-10-2021 om 12:09:

[..]

Ik kende het niet.

Yak

Moosey schreef op 27-10-2021 om 12:36:

Het spoorwegongeluk ken ik wel, Yette. Wel alleen in de versie met ei. Over de bruine fruitschaal moest ik ook even nadenken, ken m alleen van hier inderdaad.

Je kunt 'm zelfs gewoon googlen🤣

Herfstappeltaart schreef op 27-10-2021 om 14:00:

[..]

Je kunt 'm zelfs gewoon googlen🤣

Ik vind het niet lekker klinken hahahahaha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.