Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
rionyriony
27-10-2021 om 15:17
Ik heb een bak kippenlever en die ga ik vanavond gezellig buiten bakken. Buiten vanwege het spatten. Ik vind kippenlevertjes een traktatie. Wordt gezouten en met witte peper bestrooid.
Met gemoeste appel erbij
redbulletje
27-10-2021 om 15:42
Herfstappeltaart schreef op 27-10-2021 om 11:33:
Bruine fruitschaal is toch een vrij ingeburgerde uitdrukking? "op die receptie ging ook weer de bruine fruitschaal rond"..
Bitterballen en frikadellen? Ik kende de uitdrukking niet
Maki
27-10-2021 om 16:24
afrodite05 schreef op 27-10-2021 om 09:31:
[..]
Bitterballen/bittergarnituur
ik kende het niet
FaithfulDuck87
27-10-2021 om 17:06
ik kende de bruine fruitschaal ook niet.
Ik at op het werk vandaag rijst met goulash.
GeorgieBrown
27-10-2021 om 17:28
Nooit gehoord van spoorwegongeluk of bruine fruitschaal. Het klinkt geen van beiden erg aantrekkelijk.
Ik eet vanavond Thaise rode curry met bloemkool, shii take, snijbonen, wortel en koriander. Met jasmijn rijst.
Teigera
27-10-2021 om 17:44
GeorgieBrown schreef op 27-10-2021 om 17:28:
Nooit gehoord van spoorwegongeluk of bruine fruitschaal. Het klinkt geen van beiden erg aantrekkelijk.
Jij zegt het, ik dacht het...
Herfstappeltaart
27-10-2021 om 18:22
redbulletje schreef op 27-10-2021 om 15:42:
[..]
Bitterballen en frikadellen? Ik kende de uitdrukking niet
Ja bitterballen, kroketten, frikandellen, vlammetjes, kortom gefrituurde borrelhap.
Smyle60
27-10-2021 om 18:57
Ik deel even dit super recept met jullie, echt een heerlijkheid voor de liefhebber.
Goed lezen want alles komt nogal nauw.
Bon apetit!
Oma’s opbak aardappeltjes speciaal uit de oven.
Koop 2 a 3 zakken opbak aardappeltjes, 2 grote flessen Schotse Whisky, zakje geraspte kaas en een fles olijfolie.
Bereiding: De ovenschaal licht invetten met olijfolie. De oven 10 min voorverwarmen op 180 graden.
Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky. De whisky opdrinken tijdens het voorverwarmen van de oven.
De aardappeltjes verdelen over de ovenschaal en een tweede glas whisky inschenken. Het tweede glas whisky opdrinken en de aardappeltjes in de oven zetten.
Na 10 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 gras en vubben met wisky. De glaven opdrinken en de schelven van het eerste glay oprapen.Nog een halve glav insjenken en opdlinke.
Na 15 minute de oven opedoen om de aardappeltjes te sjekken.
Blandwondesjalf in dde badkamel ganaale en op de bovukant van de linke hand doen.Nog 2 glaven wisky insjenke.
De ove opedoen nadat eteerste glav leeg is en de sjotel vastpakke.De blandwondesjalf op de binnekant van de regte hand doen
De aarappetjes oprape met sjoffer en blik en terug djoen in de ovesgaalDe aarappetjes nogis oprape en met handdoek de bwandwondesalf van de aarappeltjes wege.
De hande ontvette met visky en de dube zav veer aprape ......
Ut kapotte glav opvege en de aarappetjus terug in de hove doen.
De aarappultjus oprape en dove eers opendoen.
De tweede f)es biski opendoen en ovejeilldzjette. Opstjaan van de floer en de gerasjte kaaas ondre kast vege.
Nogis opstjaan van de floer en toch ma blijve zitte, de vjes op de gjond zette en uide vjes djinke wande glave sjijn ob of kabot.
Denoveafsjette. de age sljuite en omvalle.
Smakelik eeete.
ga ok me wein
Herfstappeltaart
27-10-2021 om 19:00
Smyle60 schreef op 27-10-2021 om 18:57:
Ik deel even dit super recept met jullie, echt een heerlijkheid voor de liefhebber.
Goed lezen want alles komt nogal nauw.
Bon apetit!
Oma’s opbak aardappeltjes speciaal uit de oven.
Koop 2 a 3 zakken opbak aardappeltjes, 2 grote flessen Schotse Whisky, zakje geraspte kaas en een flesje olijfolie.
Bereidinge ovenschaal licht invetten met olijfolie.De oven 10 min voorverwarmen op 180 graden.
Een longdrinkglas voor de helft vullen met whisky. De whisky opdrinken tijdens het voorverwarmen van de oven.
De aardappeltjes verdelen over de ovenschaal en een tweede glas whisky inschenken. Het tweede glas whisky opdrinken en de aardappeltjes in de oven zetten.
Na 10 minuten de oven op 200 graden zetten en 2 gras en vubben met wisky.De glaven opdrinken en de schelven van het eerste glay oprapen.Nog een halve glav insjenken en opdlinke.
Na 15 minute de oven opedoen om de aardappeltjes te sjekken.
Blandwondesjalf in dde badkamel ganaale en op de bovukant van de linke hand doen.Nog 2 glaven wisky insjenke.
De ove opedoen nadat eteerste glav leeg is en de sjotel vastpakke.De blandwondesjalf op de binnekant van de regte hand doen
De aarappetjes oprape met sjoffer en blik en terug djoen in de ovesgaalDe aarappetjes nogis oprape en met handdoek de bwandwondesalf van de aarappeltjes wege.
De hande ontvette met visky en de dube zav veer aprape ......
Ut kapotte glav opvege en de aarappetjus terug in de hove doen.
De aarappultjus oprape en dove eers opendoen.
De tweede f)es biski opendoen en ovejeilldzjettepstjaan van de floer en de gerasjte kaaas ondre kast vege.
Nogis opstjaan van de floer en toch ma blijve zitte, de vjes op de gjond zette en uide vjes djinke wande glave sjijn ob of kabot.
Denoveafsjette. de age sljuite en omvalle.
Smakelik eeete.
ga ok me wein
Toprecept!

e ovenschaal licht invetten met
pstjaan van de floer en de gerasjte kaaas ondre kast vege.