Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Macaroni

Drakenvlieg schreef op 04-10-2021 om 17:43:

Geroosterde aubergine
Zalm
Rijst

Ik ga deze uitproberen, staat nu in de oven... Ik ben geen Ottolenghi fan normaal, maar was toch benieuwd naar de combinatie (en bleek alles in huis te hebben). Ben benieuwd. https://www.foodgal.com/2018/11/yotam-ottolenghis-roasted-eggplant-with-anchovies-and-oregano/

Edit: verrassend lekker

Jaaa! Veel te lang geleden dat ik dit heb gemaakt. Heerlijk.

Varkenshaas in roomsaus met pasta en worteltjes

@Drakenvlieg / Toetietoover: het lijkt mij een bijgerecht, of althans, ik zou niet alleen die aubergine serveren. Wat kun je er lekker bij eten denk je? Het klinkt namelijk wel echt interessant!

Wij aten vanavond nasi met roerbakgroenten, ei, "Aziatische stukjes" (van die vega dingen, best heel prima bij zo'n gerecht) en homemade pindasaus. 

Teigera schreef op 04-10-2021 om 20:18:

@Drakenvlieg / Toetietoover: het lijkt mij een bijgerecht, of althans, ik zou niet alleen die aubergine serveren. Wat kun je er lekker bij eten denk je? Het klinkt namelijk wel echt interessant!

Wij aten vanavond nasi met roerbakgroenten, ei, "Aziatische stukjes" (van die vega dingen, best heel prima bij zo'n gerecht) en homemade pindasaus.

Ik eet ze met bijv. pide, Griekse rijst of bulgur & mergues, haloumi of köfte. En een salade want niet iedereen hier waardeert aubergine die eruit ziet als aubergine. Erg irritant. De moussaka van gisteren -ook van Ottolenghi, maar met 3 stukgekookte aubergines- is met smaak gegeten. 

Oh ja, vandaag pompoensoep met broodjes. 

Teigera schreef op 04-10-2021 om 20:18:

Ottolenghi zelf suggereert zuurdeswmbrood, een restje kip of verse tonijnsteak. Ik denk dat ik het toen gegeten heb met glutenvrij afbakstokbrood, omdat ik (nog) niet wist hoe het smaken moest. Volgende keer ga ik voor kip (hele gegrilde) en zilvervliesrijst.

Sinds dit recept rooster ik altijd mijn aubergine in plakjes in de oven met zout en olijfolie. De dressing die volgt, kan anders zijn, maar deze methode vind ik echt een goede om ze niet ‘bitter’ te hebben.

Ik heb nog nooit aubergine gegeten die lekker smaakte. Heb ook de ovenmethode gebruikt nav google maar dat was net zo goor als bakken. 

Vandaag een stukje gebakken zalm met haricots verts en krieltjes uit de oven.

Speaking of Ottolenghi, ik zit nog met zijn boek Simpel op schoot en mijn oog valt op een gerecht waarvoor ik alles in huis heb! Ha! Dit wordt het:

Gepofte aardappels met ei en tonnatosaus.

Aardappels poffen, eitjes koken en de saus draaien van: 2 eidooier, citroensap, 120 gram tonijn op olie, kappertje, 2 ansjovis, teen knoflook, 180 ml olijfolie, 25 gram peterselie. Garneren met nog wat peterselie en kappertjes et volià.

Ik heb tonijn op olijfolie dus ik ga die niet laten uitlekken zoals in het recept staat. Maar ik doe wel vaker iets wat niet in het recept staat...

Lunch was een restje van gisteren, kip in zoet-zure saus met ananas, paprika en ui.

Boomstammetjes met Waepenaer, prei ala creme en een komkommersalade met Hollandse garnalen

Kippensoep met broodjes

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

05-10-2021 om 13:57

Ik zat tot voor kort nog te twijfelen maar ik kijk hier even en ik weet het ineens, handig 😀; beetje druk dus het wordt pastasalade met tonijn denk ik.

Gisteren cougetti pasta met bolognese pastasaus met veel groenten en natuurlijk geraspte parmezaanse kaas.

Zometeen ga ik vast kipfiletblokjes, witte bonen, tomaten, courgette, paprika, wortel en kruiden in een ovenschaal mikken en vast voorgaren. Daarna sporten en na het sporten de oven nog even aanzetten met wat tomatensaus over alles heen. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

05-10-2021 om 15:42

Ik heb eigenlijk helemaal geen trek in pasta en tonijn, meer in een vette bek.. (klein beetje gefrustreerd over iets)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.