Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Dolfje
05-10-2021 om 16:16
Ik heb net een cup a soup en 2 crackers op want moet dadelijk weer naar mijn werk. Neem 2 gekookte eitjes en wat worteltjes mee en eet als ik thuis kom wat noedelsoep.
Man maakt voor zichzelf kip curry met noedels en paksoi.
yette
05-10-2021 om 17:00
redbulletje schreef op 05-10-2021 om 13:27:
Ik heb nog nooit aubergine gegeten die lekker smaakte. Heb ook de ovenmethode gebruikt nav google maar dat was net zo goor als bakken.
Ik heb het idee dat ik aubergines altijd te kort liet garen en te zuinig was met de olie. Die moussaka gisteren moest bijvoorbeeld 5 kwartier op +/-240° in de oven. Met echt idioot veel olijfolie (volgens Ottolenghi moest er 80ml in een gerecht met +/- 600gr aubergine en 400gr tomaten!). Heb het als richtlijn gebruikt, want dat ging me te ver. Maar op die manier is dat bittere er dan wel vanaf.
Voor de liefhebbers (niet voor jou dus
) dit auberginerecept met miso en sesam van 'Not Quite Nigella' is ontzettend lekker en weer eens iets anders:
https://www.notquitenigella.com/2020/06/10/japanese-eggplant-miso-nasu-dengaku/
redbulletje
05-10-2021 om 17:04
yette schreef op 05-10-2021 om 17:00:
[..]
Ik heb het idee dat ik aubergines altijd te kort liet garen en te zuinig was met de olie. Die moussaka gisteren moest bijvoorbeeld 5 kwartier op +/-240° in de oven. Met echt idioot veel olijfolie (volgens Ottolenghi moest er 80ml in een gerecht met +/- 600gr aubergine en 400gr tomaten!). Heb het als richtlijn gebruikt, want dat ging me te ver. Maar op die manier is dat bittere er dan wel vanaf.
Voor de liefhebbers (niet voor jou dus
) dit auberginerecept met miso en sesam van 'Not Quite Nigella' is ontzettend lekker en weer eens iets anders:
https://www.notquitenigella.com/2020/06/10/japanese-eggplant-miso-nasu-dengaku/
Nu lust ik ook géén olijfolie dus dat zal 'm voor mij ook niet worden
Maar jee, dan moet het wel superlang in de oven. In die tijd kan ik een hele taart bakken. Teveel tijd/energie voor een groente wat mij betreft.
Brienne
05-10-2021 om 18:47
Rijst met groenten, kip en Duitse curry saus.
Gezellig samen met mijn man naar de supermarkt in Duitsland geweest, allemaal lekkere dingetjes gekocht. Krijg ik een beetje een vakantie gevoel van.
Goh wat ben ik toch snel tevreden
Maki
05-10-2021 om 18:47
Mijn ervaring is dat je aubergine inderdaad goed moet garen, het is geen groenten om even te roerbakken. Ik vind het heerlijk, zo zie je maar weer smaken verschillen
Vandaag voor ons tom kha Kai en groentesoep met Turks brood.
DownrightChinchilla41
05-10-2021 om 18:56
redbulletje schreef op 05-10-2021 om 17:04:
[..]
Nu lust ik ook géén olijfolie dus dat zal 'm voor mij ook niet worden
Maar jee, dan moet het wel superlang in de oven. In die tijd kan ik een hele taart bakken. Teveel tijd/energie voor een groente wat mij betreft.
https://heerlijkehappen.nl/italiaanse-gevulde-aubergine-rolletjes/
Zo vind ik Aubergine het lekkerst! (Ik doe er ook nog gehakt door) En duurt niet gek lang om te maken.
Teigera
05-10-2021 om 20:13
Mocht vanavond bij m'n ouders aanschuiven, die zijn dit weekend van vakantie teruggekomen, we aten bloemkoolovenschotel. Rumrozijnenvla toe voor de frutjes, vonden ze erg lekker.
MijnNaamIsHaas73
05-10-2021 om 21:00
Ik had vandaag voor het eerst in 1,5 jaar een live bijeenkomst van werk met een borrel. Mijn avondeten bestond uit witte wijn en een paar borrelhapjes 
Dolfje
06-10-2021 om 08:44
Ik heb een bakje met de moussakavulling uit de diepvries gehaald en daar kook ik straks pasta bij.
Teigera
06-10-2021 om 09:04
Ooooh MijnnaamisHaas dat klinkt als een heerlijk maal
Vanavond heb ik late dienst, heb een bakje uit de vriezer gepakt waarvan ik vermoed dat het iets Indiaas is. Zal vast lekker zijn. Lief en de frutjes eten chili con carne, daar worden zij heel blij van en ik niet. Goede deal dus.