Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
RoosOpJeHoed
01-10-2021 om 12:36
Wraps met guacamole, krokante kip, geroosterde paprika, tomaatjes en ijsbergsla. Misschien dat ik er tijdens het bereiden vanavond nog wat andere ingrediënten door gooi.
yette
01-10-2021 om 13:06
Dolfje schreef op 01-10-2021 om 12:04:
[..]
Ooh lekker! Je hebt hem vaker genoemd en nu heb ik het ook opgeslagen en ga ik dat echt een keer maken! Je doet in elke tomaat een geperste teen knoflook? En wat voor kruiden uit de tuin?
Ik meng de kaas eerst met de knoflook. In de praktijk stop ik trouwens bij 6-8 teentjes voor 6 personen (9-12 tomaten). Maar ik heb bijna altijd die grote roze knoflook en die heeft flinke tenen.
Welke kruiden ik gebruik, verschilt. Ik heb oa verschillende soorten tijm, basilicum en peterselie en wilde oregano, salie en rozemarijn. Gaat er allemaal wel eens in, afhankelijk van waar ik trek in heb en hoe het erbij staat. Maar meestal kom ik uit bij de basilicum en oregano.
anijsblokje
01-10-2021 om 13:48
Ik denk dat ik vanavond volkorenspaghetti (of fussili) met zelfgemaakte pesto eet. Tomatensalade of zoiets erbij.
Ben benieuwd hoe je die tomaten uitholt, yette. Kapje eraf en dan de zaden enzo eruit?
TanSwallow86
01-10-2021 om 14:00
Heb nog aardappels liggen en witlof. Het moet op, anders loopt het uit zichzelf naar de GFT bak
AggressiveReindeer87
01-10-2021 om 14:26
Vrijdag visdag Laat maar, ik ga bij Redbulletje eten want ik ben dol op curry's
dus ik maak vanavond een broodje zalmburger met avocado als daar nog geen pootjes aanzitten en wat zoete aardappelfrietjes.
yette
01-10-2021 om 14:31
anijsblokje schreef op 01-10-2021 om 13:48:
Ik denk dat ik vanavond volkorenspaghetti (of fussili) met zelfgemaakte pesto eet. Tomatensalade of zoiets erbij.
Ben benieuwd hoe je die tomaten uitholt, yette. Kapje eraf en dan de zaden enzo eruit?
Dat kan. Maar ik halveer ze meestal en haal dan de aanzet, het meeste vocht en het zaad eruit. Als je niet zo hecht aan keurig gevulde tomaten, dan snijd je ze alleen door midden en leg je de kaas erbovenop. Het wordt dan natuurlijk wat wateriger en de kaas gaat alle kanten op, maar uiteindelijk snijd je die tomaat op je bord toch ook stuk of prak je hem door je pasta.
Je kan met dit recept alle kanten op. Zo kan je tussen de tomaten bijv. ook nog een paprika of een halve ui die op moet kwijt (in reepjes). Of wat champignons. Een heel ander kaasmengsel kan ook, zolang je er maar iets smeuïgs van maakt. En met een scheutje olie ipv de bacon is het een volledig vegetarisch maal.
ToetieToover
01-10-2021 om 15:17
Een restje biet bourguignon met pão de queijo (Braziliaans kaasbrood), want álles is lekker met kaas
. Stoofpotjes worden lekkerder nadat de ingrediënten elkaar een nachtje beter hebben leren kennen, toch gek eigenlijk.
Verder frittata van een restje gele linzenspaghetti-pesto, extra kaas (
), wat kerstomaatjes gehalveerd bovenop de eieren met room. Ernaast nog gewokte spinazie met crème fraîche, zout en knoflook.
Ik ga ook weer eens op zoek naar Blue Elephant, een aantal is glutenvrij en ze smaken goed. Die vervelende online ah bezorgservice heeft het niet meer. Ik heb mijn abonnement opgezegd. Heel veel is toch ‘alleen in de winkel’. Grrr.
AggressiveReindeer87
01-10-2021 om 17:47
Wat ben ik soms toch ook een pannenkoek... ik was even de was ophangen, had de visburger op het aanrecht gelegd en ik was weer eens vergeten dat ik 2 criminelen op 4 pootjes in huis heb. Om een lang verhaal kort te maken, mn zalmburger is aangevreten door de kabouters toen ik dus ff weg was... ff kijken of ik van tonijn een burger in elkaar kan flansen (weet iemand dat, of dat kan van tonijn uit blik?) want ik heb geen zin om nog een nieuwe te halen. En anders maak ik een burger van mijn kat Er belde net een goede vriend of ik zin heb om even af te spreken dus ik haal wel wat eten. (Maar ik ben toch een enorme kuiken af en toe...)
Elmie
01-10-2021 om 18:05
AliceM1982 schreef op 01-10-2021 om 17:47:
![]()
Wat ben ik soms toch ook een pannenkoek... ik was even de was ophangen, had de visburger op het aanrecht gelegd en ik was weer eens vergeten dat ik 2 criminelen op 4 pootjes in huis heb. Om een lang verhaal kort te maken, mn zalmburger is aangevreten door de kabouters toen ik dus ff weg was...
ff kijken of ik van tonijn een burger in elkaar kan flansen (weet iemand dat, of dat kan van tonijn uit blik?) want ik heb geen zin om nog een nieuwe te halen. En anders maak ik een burger van mijn katEr belde net een goede vriend of ik zin heb om even af te spreken dus ik haal wel wat eten. (Maar ik ben toch een enorme kuiken af en toe...)
🤣 ik zie het helemaal voor me!
AggressiveReindeer87
01-10-2021 om 18:32
Elmie schreef op 01-10-2021 om 18:05:
[..]
🤣 ik zie het helemaal voor me!
Niet lachen...
Echt ik heb mn hele leven al katten en ik leer het nooit geloof ik... (en iets anders had ik wel weggelegdc
)
Dolfje
01-10-2021 om 19:29
Geen taco’s in huis en toen we biertjes gingen halen tacoschelpen vergeten te kopen dus we hebben de chili con carne in wraps gegeten. Morgen eten we de rest van de wraps met kipshoarma.
Teigera
01-10-2021 om 19:59
Ooooh dat is zonde AliceM! Snap dat je flink baalde.
Yette die tomaten klinken idd erg lekker. Helaas houdt oudste frut echt niet van geitenkaas, maar ik kan er idd natuurlijk een ander mengsel in doen (desnoods alleen in die van haar).
Vanavond aten we spaghetti met garnalen in kerrieroomsaus met verse dragon, courgette en een tomatensalade ernaast. Vrijdag visdag blijkbaar