Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij aten vanavond rijst, bloemkoolrijst, sperziebonen en een zoetig Aziatisch sausje met kip. Simpel maar prima. In de rijst zat wat gember en daar waren de frutjes niet zo over te spreken. 

Die biet bourguignon ga ik onthouden voor als het echt herfstiger/kouder weer wordt! 

Hier had ik vanavond een broodje hamburger, met friet. Ik was uit eten. 

Dolfje

Dolfje

01-10-2021 om 08:29 Topicstarter

Wij eten taco's met chili con carne uit de diepvries en sla en als mijn avocado een beetje zacht is guacamole en heb een blikje zwarte bonenspread.

Ik heb een restje bloemkool over, daar ga ik soep van maken met uitgebakken spekjes. 
Daarbij een gevulde stokbrood.

Pannenkoeken! 

Dolfje

Dolfje

01-10-2021 om 10:50 Topicstarter

Oliviaa schreef op 01-10-2021 om 10:34:

Pannenkoeken!

Lekker! Maak ik misschien zondag.

Een restjesprutje (heb ruimte nodig in de vriezer) van prei, courgette en spekjes, bruine bonen en gebakken appel. Rare combi maar het zal best smaken. (kloddertje pickles hier, kloddertje mosterd daar).

Vanavond eet ik draadjesvlees met wortel, prei, ui en courgette. Daarbij gekookte aardappelen.

Vandaag knoflooktomaten met geitenkaas 

Hier al 30 jaar een 'kleine moeite & groot succes recept'. Dus dat deel ik even:  

Ovenschaal vol uitgeholde tomaten op plakjes bacon of ontbijtspek gevuld met zachte geitenkaas, evenveel geperste teentjes knoflook als tomaten en wat kruiden uit de tuin. 

35 min. op 175°

En daarbij dan fusilli (of andere pasta) met hooguit een scheutje olie. 

That's it! 

(zelf met de keukenmachine een smeuïg mengsel van harde geitenkaas, kaasrestjes en melk, room of roomkaas maken, kan ook)

Ik heb nu al trek 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-10-2021 om 11:57

aardappelen broccoli en gehaktballetjes. Mss stamp ik het ook wel, dan kan alles in een pan gekookt worden en de gehaktballetjes een beetje pittig maken

aardappelen met bloemkool en een worstje 

Dolfje

Dolfje

01-10-2021 om 12:04 Topicstarter

yette schreef op 01-10-2021 om 11:53:

Vandaag knoflooktomaten met geitenkaas

Hier al 30 jaar een 'kleine moeite & groot succes recept'. Dus dat deel ik even:

Ovenschaal vol uitgeholde tomaten op plakjes bacon of ontbijtspek gevuld met zachte geitenkaas, evenveel geperste teentjes knoflook als tomaten en wat kruiden uit de tuin.

35 min. op 175°

En daarbij dan fusilli (of andere pasta) met hooguit een scheutje olie.

That's it!

(zelf met de keukenmachine een smeuïg mengsel van harde geitenkaas, kaasrestjes en melk, room of roomkaas maken, kan ook)

Ik heb nu al trek

Ooh lekker! Je hebt hem vaker genoemd en nu heb ik het ook opgeslagen en ga ik dat echt een keer maken!  Je doet in elke tomaat een geperste teen knoflook? En wat voor kruiden uit de tuin? 

Dolfje

Dolfje

01-10-2021 om 12:05 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 01-10-2021 om 11:57:

aardappelen broccoli en gehaktballetjes. Mss stamp ik het ook wel, dan kan alles in een pan gekookt worden en de gehaktballetjes een beetje pittig maken

Ik stem voor stampen en pittige balletjes 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-10-2021 om 12:06

Dolfje schreef op 01-10-2021 om 12:05:

[..]

Ik stem voor stampen en pittige balletjes

denk het ook, ik hou van gemakkelijk  

Hutspot met beefburger bacon. Nu al zin in! 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.