Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Friezinnetje schreef op 23-09-2021 om 07:06:

Stamppot rauwe andijvie met een gehaktbal en mosterdjus

Kijk, dit vind ik nog eens een goed idee. Dat gaan wij ook eten, al vind ik gehaktballen maken ‘veel werk’ ehm een rotklusje . Dus misschien eindigt het gehakt alsnog rul gebakken.

En verder wil ik iets warms, iets soeperigs. Ik heb een pot kippenbouillon. Misopasta. Prei. Rijstnoedels. Kabeljauwfilet in de diepvries. Nou, daar daar moet toch iets van te brouwen zijn?

Op de enige dag deze week dat de zon niet schijnt eten wij pastasalade met tomaatjes, komkommer, olijven, parmaham en pesto.

Speklapje, aardappels en sperziebonen 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-09-2021 om 12:15

Mmm... Misschien verschuif ik de Roti naar morgen en wordt het vandaag zalm met wokgroenten. (Moet op...)

Volkoren farfalle met tomaten-groentelarestjessaus, Italiaanse kruiderij en vega gehaktballetjes. En veel geraspte kaas. We eten alle drie op een ander tijdstip en dit is gemakkelijk op te warmen.

Moosey schreef op 22-09-2021 om 17:30:

[..]

Boeiend! Dus rauwe plakjes Chili/knof/gember en daar dan het olie overheen gieten, of eerst nog de chili/knof/gember bakken? Klinkt heel lekker inderdaad!

Rauw inderdaad, de gloeiendhete olie frituurt het als het ware. Ik snijd de knoflook en gember in kleine stukjes maar plakjes kan vast ook. Ik heb het de laatste keer met chilivlokken gemaakt, als je verse pepers gebruikt kun je ze ook met de olie mee opwarmen (olie dan niet te warm laten worden anders frituren ze iets te enthousiast). Ik heb ook nog een beetje suiker toegevoegd aan de knof, gember en chili voordat de olie erover ging. Nadat alles een beetje was afgekoeld nog wat witte wijn azijn en sojasaus. Maar je kan er eigenlijk van alles aan toevoegen, zoek maar eens op crispy chili oil.

Je kunt het eigenlijk overal overheen gieten. Ik heb het gebruikt voor de mie met groenten, maar ik heb ook al eens een beetje over een gebakken ei gegooid en dat was ook lekker.

ToetieToover schreef op 23-09-2021 om 10:36:

[..]

Kijk, dit vind ik nog eens een goed idee. Dat gaan wij ook eten, al vind ik gehaktballen maken ‘veel werk’ ehm een rotklusje . Dus misschien eindigt het gehakt alsnog rul gebakken.

...maar...die lekkere slager van jou waar je laatst over schreef, die draait vast ook gehaktballen voor je! Probleem opgelost. 

Hier eet ik een restje kikkererwten met halloumi en "hot honey". Yvette van Boven is groot fan, maar ik toch echt niet. Snap de lol niet van dit recept. Courgette erbij. (want ze had er geen groentesuggestie bij) 

Gisteren at ik spare ribs in een eetcafé. Veel te zout voor mij, want ik heb nog de hele tijd dorst, al sinds gisteravond. Als ik daar nog een keer eet, bestel ik in ieder geval geen spare ribs meer.

anijsblokje schreef op 23-09-2021 om 14:25:

[..]

...maar...die lekkere slager van jou waar je laatst over schreef, die draait vast ook gehaktballen voor je! Probleem opgelost.

Yep, verkoopt hij ook, gehaktballen; gebraden, ongebraden. Maar helaas woon ik niet dichtbij en hebben we ons nog niet door de laatste bestelling heen gegeten. Normaal bestel ik 1 x per maand maar vanwege zijn vakantie was het twee maanden. Tja, dat bedenk ik niet hè, dat ik over twee maanden gehaktballen wil! 

De lunch werd trouwens toch goulashsoep, dat was een vriezervondst!

Dolfje

Dolfje

23-09-2021 om 14:48 Topicstarter

Wij gaan morgen naar huis en zaterdag komt picnic en had al een  bestelling geplaatst maar er vanmorgen door jullie aardappelen, andijvie en gehakt aan toegevoegd en dat eten we dan maandag denk ik. Heb wel weer behoefte aan "normaal" eten de komende tijd. 

Dolfje

Dolfje

23-09-2021 om 14:48 Topicstarter

Die crispy chili oil klinkt goed!

@Roosopjehoed: hier is de zon net weer gaan schijnen, zo ongeveer voor het eerst vandaag. Misschien komt dat toch door je pastasalade? Gewoon stug de zomer in je hoofd houden
@Dolfje: fijne laatste avond op je vakantie!
Wij eten vanavond een ovenschotel van ravioli met vadouvan, prei, courgette, kaas en hazelnoten.

Nasi met babi ketjap

Teigera schreef op 23-09-2021 om 17:06:

@Roosopjehoed: hier is de zon net weer gaan schijnen, zo ongeveer voor het eerst vandaag. Misschien komt dat toch door je pastasalade? Gewoon stug de zomer in je hoofd houden

Wij eten vanavond een ovenschotel van ravioli met vadouvan, prei, courgette, kaas en hazelnoten.

Hier nog steeds bewolkt maar de salade smaakte er niet minder om gelukkig

Die ovenschotel klinkt heerlijk!

rijst met een sausje.
Geen idee welke, heb het uit de diepvries gehaald.
Poos geleden gemaakt, iets met kip en perzik 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-09-2021 om 18:26

Hier zijn het toch noodles met zalm en chineze wokgroenten geworden. Geen spijt van, snel klaar en erg lekker. (Had er wat rode curry en kokosmelk bij gedaan  )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.