Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje

Dolfje

22-09-2021 om 14:30 Topicstarter

Wij ziten nu in een strandtent en heb net kroketten op rustiek brood besteld. Vanavond op de camping bak ik een hamburger en heb witlofsalade.

vandaag: 

haring (uitgelekt uit zo’n ikea potje sill dill) in zelfgemixte honing-mosterdsaus, gestoomde snijbiet, zoete aardappelblokjes met zout en roomboter

En

Zilvervliesrijst, kidneybonen, koudgerookte zalm, avocado, komkommer, rauw uitje, dressing met veel knoflook, saitaku nori snack met boekweit

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-09-2021 om 16:49

gebakken krieltjes met salade met geitenkaas, kipstukjes (ligt nog een beetje in de koeling), tomaat, 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

22-09-2021 om 16:59

Het wordt Pad Thai met vega kip.

Wij eten wraps met vega kipschnitzels, paprika, maïs, sla etc

Maki schreef op 22-09-2021 om 12:12:

[..]

Tja zo heet het . Je maakt olie door gloeiendhete olie over bv knoflook, gember en chillies te gooien en dan kun je het nog op smaak brengen met oa azijn en sojasaus. Ik moet eerlijk toegeven dat het niet heel erg crispy blijft maar het is wel heel erg lekker.

Boeiend! Dus rauwe plakjes Chili/knof/gember en daar dan het olie overheen gieten, of eerst nog de chili/knof/gember bakken? Klinkt heel lekker inderdaad!

Pannekoek van gist, koekkruiden en appel was het vandaag.

Zat ook nog eieren, melk, boekweit, tarwemeel en een beetje banaan in trouwens. Had ook nog tutti frutti om doorheen te doen maar vergeten.

Ik zou makkelijk een diepvriespizza doen, maar had meer zin in prei-risotto, salade met ei-kappertjes-dressing en rundersaucijs.

Wij hadden aardappels, worstje en rode kool met appel 

Chili con carne met restjes groenten. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-09-2021 om 07:00

yette schreef op 22-09-2021 om 20:57:

Ik zou makkelijk een diepvriespizza doen, maar had meer zin in prei-risotto, salade met ei-kappertjes-dressing en rundersaucijs.

Dat heb ik ook wel eens, dan mag ik iets makkelijks van mijzelf maar dan heb ik ineens zin om iets ingewikkelds in mekaar te flansen.

Vanavond wordt het Roti!!  (Echt daar ben ik helemaal dol op) Zelfgemaakt maar niet door mij   (Hier op de markt staat een Surinaamse vrouw met het lekkerste Surifood van de wereld)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-09-2021 om 07:06

Stamppot rauwe andijvie met een gehaktbal en mosterdjus

Dolfje

Dolfje

23-09-2021 om 08:52 Topicstarter

Vandaag onze laatste avond op het eiland en gaan in een tapas restaurant met pincho's eten.

Diepvriespizza. Ieder voor zich. 

Ik ga sporten, dus ik zie wel welke er voor mij over blijft. 

witlof ham kaas 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.