Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
rionyriony
21-09-2021 om 20:55
Jamaicaanse curry was het vandaag. Erg anijserig; volgende keer hoeft er minder van in. Met broccoli; what else? 
AggressiveReindeer87
21-09-2021 om 21:52
Gefeliciteerd Elmie, ik hoop dat je een leuke avond gehad hebt en vooral lekker gegeten hebt. Ik heb bij mijn moeder gegeten, mosselen
met ovenpatatjes en gegrilde groenten. En stragiatelli yoghurt als toetje
(Mijn moeder kan heel erg goed koken. Behalve eieren trouwens, dat kan ze voor geen meter en ik heb die genen ook gekregen geloof ik
)
Pepperoni
21-09-2021 om 23:04
Wij aten pittige bami met kipsate en foe yong hai. Niet van de chinees maar gewoon zelfgemaakt
AggressiveReindeer87
22-09-2021 om 07:01
Pepperoni schreef op 21-09-2021 om 23:04:
Wij aten pittige bami met kipsate en foe yong hai. Niet van de chinees maar gewoon zelfgemaakt
![]()
Heb je recept???
Wobbelkont
22-09-2021 om 10:08
Maak straks wat orzo met broccoli, en heb nog een pangafilet, dus die gaat erbij.
Moosey
22-09-2021 om 10:38
Is het broccoli-week? 
Ik kookte gister de groentenla leeg, maakte een soort stoofje van tomaat, ui, sperziebonen en bimi (ook broccoli, maar lekkerder, vind ik) met ansjovis, kappertjes en pompoenpitten erdoor. Aten we met lekker vers stokbrood van mijn favoriete bakker. Was erg lekker!
Vandaag maar ns zien of ik mezelf de keuken in geslingerd krijg om granola en zadencrackers te maken. Maar eerst maar ns een stuk fietsen, wat een schitterend weer is het!
Na mijn vrije dag vandaag nog 4 dagen werken en dan twee weken vakantie! 
Teigera
22-09-2021 om 10:49
ToetieToover schreef op 21-09-2021 om 13:03:
Wij aten rijstmeel pannenkoekjes, bành xéo zoals dit recept (mijn vulling was iets anders):
https://www.culy.nl/recepten/banh-xeo-vietnamees/?utm_source=inhouse_elastic_native&utm_campaign=inhouse_elastic_native&utm_term=Recepten&utm_content=Culy%20Homemade:%20Banh%20Xeo%20(knapperige%20Vietnamese%20pannenkoek%20met%20garnalen)
Dit klinkt heerlijk! Ben helemaal niet zo bekend met de Vietnamese keuken maar ik wil het graag proberen. Is dit een hoofdgerecht voor 4 personen, of meer een voorgerecht?
Vanavond eten we enchilada's met een salade ernaast. En ik lunch met een spinaziesalade met gerookte makreel en ei, nu al zin in
.
Brienne
22-09-2021 om 10:50
Kipkebap met zelf gemaakte yoghurt knoflooksaus.
Paddenstoelenmix.
Aardappelkroketjes en ijsbergsla.
ToetieToover
22-09-2021 om 11:05
Teigera schreef op 22-09-2021 om 10:49:
[..]
Dit klinkt heerlijk! Ben helemaal niet zo bekend met de Vietnamese keuken maar ik wil het graag proberen. Is dit een hoofdgerecht voor 4 personen, of meer een voorgerecht?
Vanavond eten we enchilada's met een salade ernaast. En ik lunch met een spinaziesalade met gerookte makreel en ei, nu al zin in
.
Wij hebben het met twee personen opgegeten als lunchgerecht en ik heb pp 100 gram garnalen gebruikt. Verder heb ik het recept wel vrij netjes gevolgd. Ik zou een gekookt ei er ook lekker bij vinden, denk ik.
Pepperoni
22-09-2021 om 11:09
AliceM1982 schreef op 22-09-2021 om 07:01:
[..]
![]()
![]()
Heb je recept???
Jazeker! Als je wil typ ik het straks uit. Alle gerechten?
AggressiveReindeer87
22-09-2021 om 11:09
Moosey schreef op 22-09-2021 om 10:38:
Is het broccoli-week?
Ik kookte gister de groentenla leeg, maakte een soort stoofje van tomaat, ui, sperziebonen en bimi (ook broccoli, maar lekkerder, vind ik) met ansjovis, kappertjes en pompoenpitten erdoor. Aten we met lekker vers stokbrood van mijn favoriete bakker. Was erg lekker!
Vandaag maar ns zien of ik mezelf de keuken in geslingerd krijg om granola en zadencrackers te maken. Maar eerst maar ns een stuk fietsen, wat een schitterend weer is het!
Na mijn vrije dag vandaag nog 4 dagen werken en dan twee weken vakantie!
Lekker!!!
Ik heb nog geen idee wat ik ga eten, moet ik maar eens over na gaan denken want moet uit diepvries.Hier ook heerlijk weer!
Pepperoni: Ja graag! Ik ben gek op chinees en zelf maken is ook leuk. (Ik eet overigens weinig vlees maar een variant of het weglaten dat bedenk ik zelf wel
) Bedankt voor de moeite alvast!
RoosOpJeHoed
22-09-2021 om 11:40
Ik had totaal geen inspiratie vandaag en nam bij de groenteboer een bloemkool en krieltjes mee. Zoon mocht bij de slager vlees uitkiezen. Zijn keuze baseert hij op precies niks, want hij is 3
, maar gelukkig werden het haaskarbonades. Die laat ik dan wel bakken door mijn man, want ik maak er schoenzolen van 
Maki
22-09-2021 om 12:12
Moosey schreef op 21-09-2021 om 09:20:
maar iets in olie blijft toch nooit crispy? Ik ben nog steeds benieuwd
Tja zo heet het
. Je maakt olie door gloeiendhete olie over bv knoflook, gember en chillies te gooien en dan kun je het nog op smaak brengen met oa azijn en sojasaus. Ik moet eerlijk toegeven dat het niet heel erg crispy blijft maar het is wel heel erg lekker.