Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Dolfje
21-09-2021 om 09:38
Moosey schreef op 21-09-2021 om 09:20:
maar iets in olie blijft toch nooit crispy? Ik ben nog steeds benieuwd
Iets wat je frituurt is toch ook crispy?. Denk dat het zoiets is trouwens:
Wij gaan uit eten. Restaurant in West. Vorig jaar ook geweest en toen hadden we mixed gril. Weet nog niet wat ik vanavond neem.
Morgen eten we weer op de camping, pasta of zo. En donderdag hebben we gereserveerd in een tapas restaurant. Vrijdag weer naar huis. Ook fijn maar merk wel dat ik nu alweer onrustig ervan word. Nog maar niet aan denken en genieten van vandaag. Gaan een boottocht doen vanmiddag. Ervoor even een broodje halen bij de bakker of zo.
Wobbelkont
21-09-2021 om 09:44
Vanavond met het werk uiteten in Den Bosch! Echter moeten we voor elke gang een puzzel/raadsel oplossen, voordat we het eten krijgen. Concept heet dacht ik puzzelproeverij? Ben erg benieuwd!
RoosOpJeHoed
21-09-2021 om 10:01
Vanavond andijviestamppot met gekookt ei. Ik wok de andijvie, samen met een uitje, even in ketjap/gember en doe er ongezouten pinda's door.
Nu het herfst wordt krijg ik echt weer zin in comfort food: stamppot, stoofjes, ovenschotels. 
Teigera
21-09-2021 om 11:18
Had nog kipschnitzels in de vriezer liggen, uitgekozen door driejarige frut die daar wel enthousiast van werd. Vooruit dan maar. Erbij aardappelen en broccoli, we maken er maar een echte AGV van.
Herfstappeltaart
21-09-2021 om 11:24
Hier een prei/zoete aardappel/zwarte bonen/limoen-maaltijd, lekker gekruid met curry-madras van Jonny Boer.
Elmie
21-09-2021 om 11:46
Beterschap Teigera!
Wij gaan uit eten omdat we vandaag 10 jaar getrouwd zijn 😀
ToetieToover
21-09-2021 om 13:03
Veel plezier Elmie!
Wij aten rijstmeel pannenkoekjes, bành xéo zoals dit recept (mijn vulling was iets anders):
https://www.culy.nl/recepten/banh-xeo-vietnamees/?utm_source=inhouse_elastic_native&utm_campaign=inhouse_elastic_native&utm_term=Recepten&utm_content=Culy%20Homemade:%20Banh%20Xeo%20(knapperige%20Vietnamese%20pannenkoek%20met%20garnalen)
Vanavond ovenaardappels met lamsshoarma en snijsla met knoflooksaus.
yette
21-09-2021 om 13:24
Gefeliciteerd, Elmie!
Hier vandaag de vegetarische Thaise curry van zondag, 'schoonzoons eieren' (kai loug kheuh, eieren die je eerst kookt en dan goud bakt), komkommersalade met sesam-chili-dressing en rijst.
Oliviaa
21-09-2021 om 14:36
Wrap met varkensvleesreepjes, wokgroente, sla, gegrilde paprika en bbq saus.