Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
yette schreef op 07-09-2021 om 08:24:

[..]

Ik ga zéker ook wel uit eten, maar zit er in de middle of nowhere. Dichtstbijzijnde restaurant ben ik eigenlijk wel klaar mee, voor de stad moet ik iig 30 minuten rijden. Heel mooie route maar schiet niet op met haarspeldbochten en zo. Dus dat was ik niet dagelijks van plan.

En tijdens je daguitstapjes uitgebreid lunchen ergens en dan 's avonds thuis brood eten? 

Gisterenmiddag was ik moe en had totaal geen zin meer om te koken. Voor dat soort situaties heb ik oa diepvriespizza’s in de vriezer. Dus er een stapeltje gebakken in de oven. Iedereen blij en het gerecht doorgeschoven naar vandaag: gele rijst met chorizo. 

Smyle60 schreef op 06-09-2021 om 16:12:

Vrijdag krijg ik eters, champignonsoep met uitgebakken spekjes en verse room

Mag ik vragen wat jouw recept is voor deze champignonsoep? 

redbulletje schreef op 07-09-2021 om 08:40:

[..]

En tijdens je daguitstapjes uitgebreid lunchen ergens en dan 's avonds thuis brood eten?

Goed idee! 

@ Dolfje, ik heb twee oldtimer caravans in een olijfgaard aan een riviertje. In een gehucht met vijf bewoners. De ene caravan is inmiddels opgeknapt en ontzettend knus. De ander is groter maar nog zoveel werk dat ik me afvraag of die bij nader inzien niet beter dienst kan blijven doen als schuur. Maar wie weet lukt het me nu, met lagere temperaturen, om daar weer aan te beginnen. Staat trouwens niet op mijn planning. Ik ga hooguit wat schilderen, kitten en een band vervangen.

Een echt huis zou fantastisch zijn, maar da's veel te duur voor ons.  

yette schreef op 07-09-2021 om 08:11:

Eergisteren bbq met gamba's, spiezen, burgers, maïskolven, pastasalade, salade met ijsbergsla, spinazie, mango en mangodressing. IJs met fruit toe. Gisteren de overgebleven burgers op broodjes met tomatensoep. Vandaag enchiladas. Morgen pasta met pompoen en spinazie.

Iemand nog tips voor één persoons-maaltjes op één pitje? Ik vertrek zaterdag een weekje naar mijn Franse stekkie. Voor het eerst per vliegtuig, dus ik kan mijn keuken niet meenemen, maar heb hier nog wel zo'n pitje dat ik op een gasfles kan draaien

Mmm, klinkt als een heerlijke BBQ!

Op 1 pitje kan je salade nicoise maken, eieren, haricot verts en krieltjes kunnen in 1 pan of na elkaar. Verder kun je ook eerst pasta koken en de pan warm houden, dan de saus in een andere pan maken en alles bij elkaar gooien. Of een pannetje soep met lekker stokbrood en Franse kazen en paté. Mmmm ik zou het wel weten 😋

Wij aten gisteren snijbonen met gebakken aardappelen en een vega schnitzel. Vandaag wordt er voor ons gekookt. 

De wraps van gisteren zijn verplaatst naar vandaag. Gisteren tray bake met krieltjes, allerlei groenten en ricotta.

Klinkt goed, Haas! Aardappelen kan je er sowieso los kopen. 

Bedenk nu dat ik natuurlijk ook zulke pasta met saus kan maken en dan de 2e dag pastasalade of zo. Weet zeker dat ik veel teveel eten ga kopen en koken. Vind het nu thuis al lastig om voor 4 te koken ipv voor 6 of 8. 
De  Franse kippen zullen me vast dankbaar zijn 

Vanavond word het soep met spinaziepannekoek en geitenkaas.

Wij gaan een Chinese rijsttafel halen:
Bami, rijst, babi pangang, zoetzure kip, saté, gepaneerde garnalen en mini loempia. Heel veel zin in en we kunnen er vast morgen ook nog van eten maar daarna... Hoef ik een jaar geen Chinees meer. 

Vanavond gaat hier de bbq aan. Het is zo'n mooi weer 🌞
Ik heb net alles voorbereid, de jongens en hun vriendinnen uitgenodigd dus vanavond zijn we weer eens allemaal bij elkaar. Daar word ik ook weer blij van!

Camping-koken is hier meestal een salade met een blikje bonen of linzen erdoor.

We staan vandaag op de camping, althans, vanavond zoeken we er 1 uit.

We hebben alles meegenomen voor een Griekse salade: tomaat, paprika, ui, komkommer, feta, olijven en dan een blikje kidneybonen. Dat is alleen nog snijwerk. Dressing (vinaigrette) heb ik al in een flesje gemengd staan.

Ontbijt/brunch morgen is havermoutpap van houdbare melk. Koffie van bonen uit de handmolen en french press en daarbij eet ik sinaasappels want uitpersen is me teveel werk.

Daarna gaan we weer rijden en duiken we een supermarkt in voor een (ah) maaltijdsalade voor de lunch, net zoals vandaag. Vandaag at ik de Hollandse garnalensalade met extra garnalen, ik vond dat er wel wat meer bij mochten dus die kocht ik extra. 

Dolfje

Dolfje

07-09-2021 om 14:45 Topicstarter

yette schreef op 07-09-2021 om 09:05:

[..]

Goed idee!

@ Dolfje, ik heb twee oldtimer caravans in een olijfgaard aan een riviertje. In een gehucht met vijf bewoners. De ene caravan is inmiddels opgeknapt en ontzettend knus. De ander is groter maar nog zoveel werk dat ik me afvraag of die bij nader inzien niet beter dienst kan blijven doen als schuur. Maar wie weet lukt het me nu, met lagere temperaturen, om daar weer aan te beginnen. Staat trouwens niet op mijn planning. Ik ga hooguit wat schilderen, kitten en een band vervangen.

Een echt huis zou fantastisch zijn, maar da's veel te duur voor ons.

Ah zo. Veel plezier in elk geval.

Dolfje schreef op 07-09-2021 om 14:45:

[..]

Ah zo. Veel plezier in elk geval.

Dat gaat lukken. Heel veel lucht en ruimte voor mezelf. Niemand die me ziet. Maar als ik het nodig heb, weet ik de buren te vinden. 

Ik heb nog witlof in huis - daar zou ik in het weekend witlofstamppot van maken - en daar moet ik dus vandaag iets mee, maar wat? Heb er ook nog kipschnitzels bij, maar die kunnen eventueel de vriezer. Ff denken hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.