Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Ted68
02-09-2021 om 13:03
op wens van zoon; chili con carne met cheadar bread. En met pinto bonen kikkererwten en rundvlees.
Herfstappeltaart
02-09-2021 om 13:47
Ninoea schreef op 02-09-2021 om 12:47:
Leuk om de ervaring met de traybake te lezen. Toevallig nam ik vanochtend de allerhande mee en zat ik erover te denken die binnenkort eens te maken.
Gisteren een ovenschotel met pasta, kippendijfilet, cashewnoten en broccoli in een roomsausje uit de oven gegeten. Vooral het korstje is zo lekker met een laag amandelschaafsel en oude geraspte kaas.
Ik heb het recept van de site gehaald van AH. Daar staan een heleboel traybakes op. Ik wil er wel verschillende gaan proberen.
Wat een goed idee amandelschaafsel als korstje op de ovenschotel. Ga ik ook proberen.
ToetieToover
02-09-2021 om 17:16
anijsblokje schreef op 01-09-2021 om 20:21:
[..]
Dat soort slagers ken ik, met tong... Klein jeugdtraumaatje hier. Veenendaal is een beetje uit de richting.
![]()
En wat moet ik me voorstellen bij bijbehorend spek? Kippenleverspek?
![]()
Gerookte kipspekblokjes
en ik zag dat ah ook kippenlevertjes verkoopt. Voor die dag dat je het aandurft
FaithfulDuck87
02-09-2021 om 18:57
taco's.
En tussen de middag een heerlijk broodje met warme geitenkaas, pijnboompitjes en zongedroogde tomaatjes. Hmmmmmm
Teigera
02-09-2021 om 20:13
Vis uit de oven met tomaten en paprika, erbij broccoli en gebakken aardappels. Viel goed in de smaak, vier lege bordjes. Ik kon bij thuiskomst zo aanschuiven, daar werd ik dan weer blij van
.
Heidi-Forumbeheer
02-09-2021 om 21:01
Weer een HelloFresh maaltijd maar deze was echt lekker. Aardappelsalade met sperziebonen, tonijn, feta, tomaat, rode ui en mayonaise. Maar goed, ik ben dan ook wel dol op aardappelsalades in allerlei variaties.
Koreveen
02-09-2021 om 21:51
Yes, laatste dag gewerkt (gebuffeld om alles af te krijgen) en nu vakantie.
Eten was niet heel noemenswaardig. Dinsdag courgettespaghetti met bolognesesaus en veel groenten.
Woensdag courgettesoep (ja, ik kreeg de oogst van de buurvrouw) met doperwten, munt en feta. Met bruin stokbroodje.
Net een Auf wiederschnitzel met geroosterde bloemkool en gebakken champignons
Dolfje
02-09-2021 om 22:04
Fijne vakantie Koor!
Ik moet nog tot en met woensdag werken en dan lekker vrij.
Morgen eten restje Chinees wat we nog in de diepvries hebben.
Ninoea
03-09-2021 om 06:17
Gisteren taco’s gegeten gevuld met stukjes kippendijfilet, ui, paprika, mais en chilibonen. Erbij nachochips met salsasaus en Griekse yoghurt (die gebruiken wij als vervanger voor crème fraiche in dit soort gerechten) als dip.
Superblije kinderen want we hadden ook van die pittige nachochips erbij 
Teigera
03-09-2021 om 08:39
Fijne vakantie Koor, eindelijk! Hoop voor je op zonnige dagen.
Wij eten vanavond Italiaans geinspireerde hapjes: kleine pizzaatjes, broccolisoep met pijnboompitten en pesto, panzanella en wat kaasjes.