Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
ToetieToover
01-09-2021 om 14:14
vandaag “vlug, veilig & voordelig”:
Het allerhande bakplaat-idee met gnocchi, feta (want kaas hóórt in mijn dag
) en dadeltomaatjes. Geweldig idee: alles op een bakplaat mikken en wachten tot de oven piept! Doe ik veel te weinig.
En
Bruine bonen met spek en rauwe ui in het zuur. Dat vind ik toch zó lekker af en toe. De bonen hebben al een nachtje in de week gestaan.
Herfstappeltaart
01-09-2021 om 14:28
ToetieToover schreef op 01-09-2021 om 14:14:
vandaag “vlug, veilig & voordelig”:
Het allerhande bakplaat-idee met gnocchi, feta (want kaas hóórt in mijn dag) en dadeltomaatjes. Geweldig idee: alles op een bakplaat mikken en wachten tot de oven piept! Doe ik veel te weinig.
En
Bruine bonen met spek en rauwe ui in het zuur. Dat vind ik toch zó lekker af en toe. De bonen hebben al een nachtje in de week gestaan.
Die van mij is er ook zo-een van de Allerhande traybakes.
ToetieToover
01-09-2021 om 16:24
Herfstappeltaart schreef op 01-09-2021 om 14:28:
[..]
Die van mij is er ook zo-een van de Allerhande traybakes.
![]()
Ze zagen er lekker uit en ik ben van plan om ze (bijna) allemaal te maken. Laat je nog even weten hoe jouw keuze beviel?
Herfstappeltaart
01-09-2021 om 16:25
ToetieToover schreef op 01-09-2021 om 16:24:
[..]
Ze zagen er lekker uit en ik ben van plan om ze (bijna) allemaal te maken. Laat je nog even weten hoe jouw keuze beviel?
Ja doe ik!
rionyriony
01-09-2021 om 18:09
Macaroni met gebakken uisnippers en stukjes ham, met kaasrasp.
En wat broccoli en tomatenplakjes.
Herfstappeltaart
01-09-2021 om 18:25
ToetieToover schreef op 01-09-2021 om 16:24:
[..]
Nou het was geslaagd hoor. In het recept stond dat ik zakjes bloemkool- en broccoliroosjes moest gebruiken, maar ik had een hele bloemkool en die heb ik zelf in roosjes gedaan. Geen broccoli dus. We vonden het erg lekker. De tomaatjes en de stukken puntpaprika maakten het sappig.
Volgende keer maak ik de roosjes nog wat kleiner voor de snellere garing. De knoflookolie met chilivlokken en zeezout smaakte ook lekker eroverheen.
Zo, nu volgende week een nieuwe traybake uitproberen!
ToetieToover
01-09-2021 om 18:35
Herfstappeltaart schreef op 01-09-2021 om 18:25:
[..]
Nou het was geslaagd hoor. In het recept stond dat ik zakjes bloemkool- en broccoliroosjes moest gebruiken, maar ik had een hele bloemkool en die heb ik zelf in roosjes gedaan. Geen broccoli dus. We vonden het erg lekker. De tomaatjes en de stukken puntpaprika maakten het sappig.
Volgende keer maak ik de roosjes nog wat kleiner voor de snellere garing. De knoflookolie met chilivlokken en zeezout smaakte ook lekker eroverheen.
Zo, nu volgende week een nieuwe traybake uitproberen!
Ha, goed nieuws, bedankt voor de review! Ik ga er binnenkort ook nog 1 uitkiezen.
anijsblokje
01-09-2021 om 18:38
Ah, ik heb de nieuwe Allerhande nog niet gelezen. Ben benieuwd of het mij ook inspiratie brengt.
Heb vanavond omelet met champignons op het menu, met volkorenbrood en een salade.
@Tootietoover: Waar haal jij die kippenlevertjes? Slager? Ik heb het nog nooit gegeten, maar jouw variaties klinken lekker! Stom genoeg weet ik nog niet of ik het "aandurf".