Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Thanks yette voor de inspiratie, die bulgur met tomaten en aubergine stond al een tijdje op m'n lijstje, dit weekend komt hij dan echt op tafel. 

Vanavond at ik bij m'n ouders met de frutjes (en een neefje en nichtje, opa en oma hadden vier kleinkinderen over de vloer de hele dag) en we aten tot ieders plezier pannenkoeken. Opa stond er ruim een uur voor in de keuken, maar dan heb je ook wat! Toe was er yoghurt met rode bessen uit de tuin. En ik kreeg een potje abrikozen-rodebessen-pruimenjam mee, ben benieuwd. Bijzondere combi wel. Beetje gek, zie ze pas over zeven weken weer: volgende week zijn wij op vakantie en daarna zijn zij 6 weken met de camper op stap. 

yette schreef op 17-08-2021 om 20:54:

Zondag drie recepten uit Simple van Ottolenghi gemaakt voor 14 mensen: bulgur met gegrilde aubergine en yoghurt met gepekelde citroen, salade met sesam en een dikke dressing met oa avocado, gember en een shitload aan verse kruiden, lamsköfte met pistache en rucola van de bbq.

Maandag was ik lui en jarig en dus eten besteld: kebab, sis, kip en döner met salade en patat.

Vandaag hetzelfde vlees (er was genoeg over voor 3 personen), maar dan met de de overgebleven bulgur van zondag en shakshuka met naan.

Morgen iets met pasta. Vegetarisch. Ik kan geen vlees meer zien.

Die dressing klinkt goddelijk. Heb je het recept? 

Indisch stoofvlees met rendang eieren en sambal goreng boontjes. Ik had vandaag zin om Indisch te koken en het was heerlijk.

@ DanGun, deze is het:
https://more.ctv.ca/food/recipes/gem-lettuce-with-fridge-raid-dressing.html

@ Teig, ik heb het nu een paar keer gemaakt en vind het erg geschikt voor een feestje. Je kan het recept helemaal voorbereiden tot en met de saus en dan als de gasten er zijn de saus weer opwarmen, bulgur er in en van het vuur halen. 

Dank! Ik heb het direct opgeslagen! 

Maki schreef op 17-08-2021 om 21:46:

Indisch stoofvlees met rendang eieren en sambal goreng boontjes. Ik had vandaag zin om Indisch te koken en het was heerlijk.

Het water loopt me in de mond 😊 Ga ik volgende week ook weer maken. 

Dolfje

Dolfje

18-08-2021 om 07:51 Topicstarter

Ik moet zo nog even kijken voor vanavond of er nog iets van paella of nasi goreng in de diepvries ligt. Anders moet ik nog wat verzinnen.

Chili sin carne vanavond!

Aardappels met spinazie of sperziebonen 
Straks naar de winkel en even kijken wat voor vlees erbij.

Vanavond maak ik Indiase curry met sperziebonen, vega kipstuckjes en naan.

Pastasalade kip/pesto. 
Eigenlijk bestemd voor de warmere dagen, maarja daar wil ik niet langer op wachten! 

Spaghetti met tomaten bolognese saus

Dolfje

Dolfje

18-08-2021 om 10:58 Topicstarter

Ik vond in mijn diepvries nog rijst en afgelopen zaterdag bij de bbq hadden we de sateetjes niet op en die had ik met mijn ketjapsausje ingevroren. Heb ook nog een restje pindasaus voor erbij en door de rijst met kipsaté gaan nog boontjes. Prima maaltje denk ik zo.

Zalm en spinazie ala creme. Moet vanavond zachte dingen eten, want ik moet vanmiddag een kies laten verwijderen door de kaakchirurg (brrrrrr!)

Gooi je alles dan door elkaar, dolfje? Daar kan ik me niets bij voorstellen? 

Hier vanavond pastinaak met lamsmerguez en de groente moet ik nog bedenken. Ik heb vooral sla in huis, maar daar heb ik geen zin in. Misschien broccoli ofzo erbij. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.