Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij zijn weer terug van vakantie. Vandaag weer lekker zelf koken. En na al die pasta, friet etc heb ik daar echt weer zin in. Zelfs een van de kinderen zei: ik heb zin in groente. Vanavond eten we kabeljauw met ham uit de oven, met tomaten en ui. Erbij pasta en sperziebonen. Misschien ook nog wat gegrilde courgette, ik ben namelijk van plan om wat gezonder te gaan eten, oa de koolhydraten wat beperken en meer groenten. In een restaurant in Italië de lekkerste gegrilde courgette ever gegeten dus nu heb ik daar zin in, maar dat wordt natuurlijk nooit zo lekker.

Redbulletje, ik doe een moord voor jouw maaltijd!   

Sophia_!

Sophia_!

15-08-2021 om 16:42

Lekker makkelijk lasagne vandaag. Met banaan 

De spareribs gaan in plaats van in de oven, op de bbq
De buren hebben ons uitgenodigd omdat man ze aan het helpen is en ze daar al bijna de hele dag mee bezig zijn.
Sla gaat mee en wat afbakstokbrood en verder regelen zij alles.

Dolfje

Dolfje

15-08-2021 om 17:54 Topicstarter

Sophia_! schreef op 15-08-2021 om 16:42:

Lekker makkelijk lasagne vandaag. Met banaan

Ik maak morgen lasagne maar wel zonder banaan.

Teigera schreef op 15-08-2021 om 10:43:

@anijsblokje: als het een lekkere marinade is, hou ik me aanbevolen voor het recept! Heb nu dus lui gekruide wokreepjes gekocht, we hebben een beetje drukke dag vandaag dus wil het mezelf gemakkelijk maken.

Het was lekker! 

Ik heb eerst de tofu laten uitlekken (vocht eruit gedrukt) en gebakken in wat olie. Vervolgens een paar uur in een marinade met sojasaus, chilipeper, knoflook, gember en wat water. En weer gebakken zodat ik het warm kon eten. Voor herhaling vatbaar. 

Hebben jullie weleens  scrambled tofu op? Aanrader.

@anijsblokje: is er een reden waarom je het eerst bakt en dan marineert? Ik weet wel van het vocht eruit drukken, maar eerst bakken kende ik niet.

ja vroeg ik me ook af

Teigera schreef op 15-08-2021 om 19:48:

@anijsblokje: is er een reden waarom je het eerst bakt en dan marineert? Ik weet wel van het vocht eruit drukken, maar eerst bakken kende ik niet.

Dat zei mijn recept. Het idee is blijkbaar dat de marinade dan beter opgenomen wordt in de tofu en niet aanbakt in de pan. 

@DanGun: Voor vanavond had ik altijd alleen tofu in huis voor scrambled tofu. Met harissa en gekaramelliseerde uien, naar een recept van Ottolenghi. 

O man, die ga ik zoeken, ik :hartje: Ottolenghi! 

anijsblokje schreef op 15-08-2021 om 20:00:

Dat zei mijn recept. Het idee is blijkbaar dat de marinade dan beter opgenomen wordt in de tofu en niet aanbakt in de pan. 

Dankjewel! Dat ga ik dan ook eens proberen. 

Mijn restje witte rijst werd geen nasi maar iets geïmproviseerd met kippendij, champignons, ui, knof, lekker veel verse rozemarijn, beetje tijm en een blikje cherry tomaatjes. Wat verbrokkelde feta erop, verse peterselie en basilicum. Was echt lekker. 

Klinkt goed DanGun! 

Lief maakt vanavond op mijn verzoek marmitako, hele zomer nog niet gegeten. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.