Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
MijnNaamIsHaas73
15-08-2021 om 15:11
Wij zijn weer terug van vakantie. Vandaag weer lekker zelf koken. En na al die pasta, friet etc heb ik daar echt weer zin in. Zelfs een van de kinderen zei: ik heb zin in groente. Vanavond eten we kabeljauw met ham uit de oven, met tomaten en ui. Erbij pasta en sperziebonen. Misschien ook nog wat gegrilde courgette, ik ben namelijk van plan om wat gezonder te gaan eten, oa de koolhydraten wat beperken en meer groenten. In een restaurant in Italië de lekkerste gegrilde courgette ever gegeten dus nu heb ik daar zin in, maar dat wordt natuurlijk nooit zo lekker.
Mama-Inge
15-08-2021 om 17:43
De spareribs gaan in plaats van in de oven, op de bbq
De buren hebben ons uitgenodigd omdat man ze aan het helpen is en ze daar al bijna de hele dag mee bezig zijn.
Sla gaat mee en wat afbakstokbrood en verder regelen zij alles.
Dolfje
15-08-2021 om 17:54
Sophia_! schreef op 15-08-2021 om 16:42:
Lekker makkelijk lasagne vandaag. Met banaan
Ik maak morgen lasagne maar wel zonder banaan.
anijsblokje
15-08-2021 om 19:14
Teigera schreef op 15-08-2021 om 10:43:
@anijsblokje: als het een lekkere marinade is, hou ik me aanbevolen voor het recept! Heb nu dus lui gekruide wokreepjes gekocht, we hebben een beetje drukke dag vandaag dus wil het mezelf gemakkelijk maken.
Het was lekker!
Ik heb eerst de tofu laten uitlekken (vocht eruit gedrukt) en gebakken in wat olie. Vervolgens een paar uur in een marinade met sojasaus, chilipeper, knoflook, gember en wat water. En weer gebakken zodat ik het warm kon eten. Voor herhaling vatbaar.
Teigera
15-08-2021 om 19:48
@anijsblokje: is er een reden waarom je het eerst bakt en dan marineert? Ik weet wel van het vocht eruit drukken, maar eerst bakken kende ik niet.
anijsblokje
15-08-2021 om 20:00
Teigera schreef op 15-08-2021 om 19:48:
@anijsblokje: is er een reden waarom je het eerst bakt en dan marineert? Ik weet wel van het vocht eruit drukken, maar eerst bakken kende ik niet.
Dat zei mijn recept. Het idee is blijkbaar dat de marinade dan beter opgenomen wordt in de tofu en niet aanbakt in de pan.
@DanGun: Voor vanavond had ik altijd alleen tofu in huis voor scrambled tofu. Met harissa en gekaramelliseerde uien, naar een recept van Ottolenghi.
Teigera
15-08-2021 om 20:06
anijsblokje schreef op 15-08-2021 om 20:00:Dat zei mijn recept. Het idee is blijkbaar dat de marinade dan beter opgenomen wordt in de tofu en niet aanbakt in de pan.
Dankjewel! Dat ga ik dan ook eens proberen.
DanGun
15-08-2021 om 20:06
Mijn restje witte rijst werd geen nasi maar iets geïmproviseerd met kippendij, champignons, ui, knof, lekker veel verse rozemarijn, beetje tijm en een blikje cherry tomaatjes. Wat verbrokkelde feta erop, verse peterselie en basilicum. Was echt lekker.
Teigera
16-08-2021 om 07:55
Lief maakt vanavond op mijn verzoek marmitako, hele zomer nog niet gegeten.