Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook zoiets, teigera! Mie met gemarineerde tofu, satésaus en peultjes of misschien gado gado. 

De gemarineerde tofu wordt de eerste keer. Ik ben benieuwd. 

Goed idee, iets gado gado achtigs. Ik heb nog komkommer. En boontjes van 't balkon. En champignons en ui. En tempeh. Ook meteen prima om morgen mee te nemen als lunch. Thnx voor de inspi ladies.

@anijsblokje: als het een lekkere marinade is, hou ik me aanbevolen voor het recept! Heb nu dus lui gekruide wokreepjes gekocht, we hebben een beetje drukke dag vandaag dus wil het mezelf gemakkelijk maken. 

Brienne schreef op 14-08-2021 om 20:28:

Flammkuchen.
Mijn dochter had de traditionele met crème fraiche, ui en spekjes. Mijn man had 1 met pulled pork en ik had 1 met zalm, ui, kaas en mierikswortel.
We zijn op vakantie in de Eifel.
Morgen gaan we dat andere traditionele gerecht nemen: pommes mit Wiener snitzel.
Daarna naar huis en dan verlang ik weer naar een paar dagen gewoon agv!

O heerlijk, ik ben jaloers. Ik heb ze gegeten in de Elzas.

spareribs met iets van aardappelschijfjes en sla.

Dolfje

Dolfje

15-08-2021 om 10:50 Topicstarter

kay89 schreef op 14-08-2021 om 23:25:

Met een toetje.

Dus als maaltijd sperziebonen en daarna een toetje? Geen vlees, aardappels/rijst?

Friet met salade van komkommer, tomaten en ui.

Dolfje

Dolfje

15-08-2021 om 10:51 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 15-08-2021 om 10:49:

[..]

O heerlijk, ik ben jaloers. Ik heb ze gegeten in de Elzas.

Ik de eerste keer jaren geleden in de Vogezen en later in Berlijn in een biergarten met mijn verjaardag toen het dik 30 graden was. Zaten er heerlijk onder de bomen mensen te kijken en hefe weisbier te drinken. Misschien volgend jaar weer eens naar Berlijn..

Dolfje

Dolfje

15-08-2021 om 10:52 Topicstarter

Ik ga pizza maken, deeg van tante Fanny en beleggen met gebakken champignons en ui ,tomaat en salami en kaas denk ik. 

Ik heb van gisteravond zoveel witte rijst over dat ik er met een heel gezin van kan eten  
Ik maak iets van nasi denk ik en wat zoete rijstcakejes. 

Stukje gerookte paling, in roomboter gebakken kabeljauwfilet en verse erwtjes en worteltjes ook met 'n klontje roomboter

redbulletje schreef op 15-08-2021 om 11:04:

Stukje gerookte paling, in roomboter gebakken kabeljauwfilet en verse erwtjes en worteltjes ook met 'n klontje roomboter

Heerlijk!

Ik ga bami goreng maken. Met kipsaté, satésaus, gebakken ei en atjar.

Friet met stoofvlees.

Het is lekker weer, dus wij gaan bbqen!

Heb hamburgers, speklapjes, spareribs, biefstukspies en worstjes gekocht. Waf over is, gaat de vriezer in voor de volgende keer.

Erbij courgette op de bbq en mais.

Stokbroodje, en salade erbij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.