Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk recept, Reflectione! Lijkt mij wel dat je er veel van moet eten. Ik zou daarom denk ik linzen toevoegen en ik zou het geduld moeten hebben om rolletjes te maken, dan ga ik het zeker eens maken.

Vandaag is het “eet buiten”-weer dus dat gaan wij ook doen. De kipfilethaasjes gaan vanavond op de houtskoolgrill en daarbij eten we een boerensalade en aardappelpuree. 

Ik heb inmiddels een soufflé in de oven staan, met peren, cambozola en pecan. En een rijstvelletje eronder.

De rest van de rijstvelletjes heb ik gevouwen, met: spicy kimchi, ijsbergsla, garnalen en dangmyeon. Dipje erbij van sesamolie, sojasaus, limoensap, suiker, pepertje, knoflook, gember. 

Dat gaat mee als meeneemlunch. Ik rol ze nog een keer in een ijsbergslablaadje anders zitten ze straks aan elkaar geplakt.

Klinkt lekker Reflectione!

Wij eten vanavond een echte kinderfavoriet hier in huis: gebakken aardappeltjes, kabeljauwburger en naar keuze bloemkool of broccoli. Toe hopjesvla (vond ik als kind superlekker). 

Ik maak vandaag gevulde koolrolletjes. 

Een pangafiletje en broccoli. 

Donderdag met de bbq voor de kinderen popcorn op de bbq gemaakt (vrienden van ons waren er en die hadden daar een speciaal pannetje voor).
Vrijdag de hele dag aan het zeilen geweest, toen hebben we bami gehaald.
En vandaag eten we aardappels met een filet lapje en doperwten 

En toen had ik opeens bijna een week gemist. Druk. 

Woensdag zijn we naar ons favoriete tapas restaurant geweest. Erg leuk omdat weer eens te zijn. Donderdag aten we Griekse salade. Gisteren warme ik soep op wegens geen inspiratie. 

Vandaag maak ik sperziebonen salade met lente ui en citroen. En tagliatelle met champignons, want die moeten op. 

Reflectione schreef op 14-08-2021 om 08:59:

Aubergine cannelloni

https://www.leukerecepten.nl/review-feel-good-food-recept-aubergine-cannelloni/

Eens wat nieuws proberen!

Dit is wel echt een aanrader! Als je bang bent dat het niet genoeg vult kun je er wat lekker brood bij eten, of couscous of aardappels uit de oven oid. Ik vond het prima zo. 

Sophia_!

Sophia_!

14-08-2021 om 18:29

Wij hebben tomahawk van de barbecue, met salade en stokbrood  

Champignonrisotto speciaal voor zoon die niet mee bleek te eten whahhaha met los stukjes gekruide kip en boontjes

Flammkuchen. 
Mijn dochter had de traditionele met crème fraiche, ui en spekjes. Mijn man had 1 met pulled pork en ik had 1 met zalm, ui, kaas en mierikswortel.
We zijn op vakantie in de Eifel. 
Morgen gaan we dat andere traditionele gerecht nemen: pommes mit Wiener snitzel. 
Daarna naar huis en dan verlang ik weer naar een paar dagen gewoon agv! 

sperzieboontjes.

Dolfje

Dolfje

14-08-2021 om 23:19 Topicstarter

kay89 schreef op 14-08-2021 om 22:39:

sperzieboontjes.

Alleen sperzieboontjes? 

Met een toetje.

Hier wordt het vanavond gado gado, met iets van 'vegetarische wokreepjes' en een eitje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.