Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DanGun schreef op 06-08-2021 om 16:38:

Gehaktballetjes met oa fijngehakt walnoot, komijn en kaneel. Met volkoren platbrood, yoghurtdip en knoflooksaus. En ik bedenk net dat ik nog ergens een heerlijk recept heb voor geroosterde worteltjes dat hier goed bij past.

Het was een experiment maar lekker!!!! Die yoghurtdip daar moet ik nog even wat meer smaak aan bedenken maar was ook prima. 

anijsblokje schreef op 06-08-2021 om 17:37:

Mijn klassieker: volkorenspaghetti met oesterzwammen, sjalotjes en parmezaanse kaas. Sperziebonensalade erbij.

Jammie, dat klinkt lekker! Doe je ook nog knoflook door de spagetti heen? En gebruik je dan olie om er een geheel van te maken, of gebeurt dat vanzelf?

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 23:50

anijsblokje schreef op 06-08-2021 om 17:37:

Mijn klassieker: volkorenspaghetti met oesterzwammen, sjalotjes en parmezaanse kaas. Sperziebonensalade erbij.

recpetje

Yolo schreef op 06-08-2021 om 23:50:

[..]

recpetje ?

Het is nauwelijks een recept... 

Sjalot of ui en knoflook aanfruiten in olijfolie. Oesterzwammen (ik gebruik 250 gram pp) in kleine stukjes (de puriteinen scheuren het, ik snijd gewoon) erbij, peper, kruiden (tijm, oregano bijvoorbeeld) erbij en bakken. Als het te droog is, wat water of slagroom erbij. (@Wobbelkont, zo wordt het dan een samenhangend geheel) Klaar als je vindt dat het er lekker genoeg uitziet. (of als de pasta klaar is) 

Vanavond weet ik het nog niet. Mogelijk falafel. De kikkererwten staan al te weken. Maar er staat ook nog zoete aardappelsoep te ontdooien in de koelkast. (die is van februari, dus dat wordt wel tijd! Ik moet vaker een dolfje doen, denk ik) Ik kijk waar ik zin in heb in de loop van de dag.  

DanGun schreef op 06-08-2021 om 20:34:

[..]

Het was een experiment maar lekker!!!! Die yoghurtdip daar moet ik nog even wat meer smaak aan bedenken maar was ook prima.

Wat had je in de yoghurtdip gedaan?

Ik eet vaak hartige yoghurt, dan kruid ik het zoals ik bij roomkaas zou doen: zout in ieder geval (zout, altijd zout) en vaak knoflook en bieslook. Of ik mix gezouten yoghurt met harissa.

Munt, dille, beetje cayennepeper. En ik denk dat man er geen zout door heeft gedaan. 💡

Ik had trouwens m’n worteltjes geroosterd met harissa (rozen harissa van de appie, aanrader!) en honing. En dan uit de oven nog wat sesamzaad erover. 

Spaghetti bolognese met geraspte kaas.

@DanGun: jouw maaltijd van gisteravond klinkt heerlijk! Experimentje dus, gewoon op gevoel? Kan ik vast ook en zou hier thuis ook erg in de smaak vallen denk ik.

Gisteravond veranderden onze plannen, we werden uitgenodigd om bij vrienden te komen gourmetten. Vijf glunderende kinderkoppies aan tafel, supergezellig. De spinaziesoep en brood met smeersels (en olijven, salade caprese, komkommer) schuift dus door naar vanavond. 

@Teigera, het is een basisrecept van simpele gehaktballetjes dat ik steeds aanpas. En deze was goed gelukt (met dank aan een AH recept dat ik dan weer een beetje veranderd heb)

Vandaag viscurry met mangochutney, rijst en boontjes met Sriracha. 

aardappelen met bloemkool en een snitzel

Kip piri piri en bloemkool/broccoli

Pfff, het was vandaag weer peentjes zweten op het werk! Geen tijd gehad om tussendoor wat te eten, en om half 10 had ik geen honger meer.. Tsja, het is maar een keer zo!

Wij eten vandaag krulfriet met spareribs en sla

Vrijdag pizza in Zuid-Frankrijk. Zaterdag vooraf een salade met lokale groenten en kazen, vervolgens een terrine van heekmousse met zalm en aspergeroom en in de schil gebakken krieltjes en toe mi-cuit taart van drie chocolades in Noord-Frankrijk. Gisteren patat met saté van de friture om de hoek. 

Vandaag enchiladas. Heb mijn oven gemist 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.