Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

zuurkool met speklappen Dr lag nog een pakje zuurkool en dacht...waarom ook niet hahah

Knutselkei schreef op 03-08-2021 om 16:27:

zuurkool met speklappen Dr lag nog een pakje zuurkool en dacht...waarom ook niet hahah

Jaloersssss 😉

ToetieToover schreef op 03-08-2021 om 13:07:

[..]

Ja! Dank je! Dat moet het haast wel geweest zijn.

Ik weet nooit namen van gerechten, ik kom al zeker 15 jaar niet meer in restaurants vanwege mijn voedselallergie dus ik zoek graag inspiratie voor nieuwe gerechten. Ik ga eens even lekker verder googelen nu ik een naam heb. Zoiets, roedjak dus, lijk mij erg lekker met pinda’s en rijst en tempe of kipfilet.

Roedjak is ook lekker als tussen of nagerecht met allerlei fruit. Vind dat met warm weer zo lekker, stukjes ananas, appel, komkommer, radijsjes.

Rijst, speklappen in marinade van ketjap citroenbladeren en sambel, en orak arik.

GeorgieBrown schreef op 03-08-2021 om 11:41:

Restaurantlijstje, KV... Wauw, had ik ook eens. Ik heb eigenlijk maar 1 restaurant waar ik benieuwd naar ben momenteel. Eens kijken of ik daar morgen of donderdag heen kan gaan.

Gisteren warmde ik de rest van de spinazie pie op die ik zondag had gemaakt. De vulling was erg lekker, met djinten, knoflook en gember, tomaat, ui en veel spinazie, oh en een beetje pimenton. Het deeg was wat minder. Ik had geprobeerd een vegan pie deeg te maken met olijfolie, maar het recept was met 'cups' dus mss heb ik het niet goed omgerekend. In elk geval werd het niet top. Ik vond het ook te bros. Ik zou graag een elastischer deeg maken. Als iemand een succesrecept heeft, let me know.

Vanavond eet ik fried rice met bloemkool, groene asperges & shii take.

Dat hoor je niet vaak, dat de quichebodem te bros is! Meestal is het probleem dat het een zompige bedoening is. Daarvoor heb ik zeker wel tips 

Hier vanavond risotto met parmezaan, champignons en doperwten, geroosterde groente en zoetzure komkommer. Toe een zelfgebakken  chocolate chip cookie. 

Bami van Ron Blaauw met Bun Cha. 

Ik heb nog nooit vegan deeg gemaakt eigenlijk, behalve dan vegan chocoladetaart maar dat lijkt me niet zo geschikt voor de quiche van GB. Dus geen tips, sorry.

Vanavond bij m'n ouders gegeten, we kregen een crispy visje uit de oven, met wortelen en gebakken minikrieltjes. Toe was er yoghurt met aalbessen.

wij aten vanavond op de camping en klein kopje champignonnensoep uit een zakje (heb de artisjokken versie ook gevonden in de Italiaanse supermarkt Teigera!). Was verbazingwekkend lekker voor een zakje. Met focaccia, heerlijke olijven, salade caprese, wat worst en ham en een stukje peccorino werd het een prima maaltje. S middags uit lunchen geweest, vooraf had ik carpaccio van tonijn en zwaardvis en daarna een salade. Ook nog wat van de heerlijke spaghetti carbonara van jongste gebiedt.

Op 'n terrasje beland vanwege eindelijk weer 'n zonnige dag en varkenshaas met roomsaus gegeten 

Klinkt goed MijnnaamisHaas, geniet ervan!

Wij eten vanavond kip ketjap met sperziebonen en rijst. Nog een weekje voor ik ook vakantie heb

Dolfje

Dolfje

04-08-2021 om 08:23 Topicstarter

Wij gaan bij mijn moeder eten dus ik weet nog niet wat ik krijg. 

Vanavond nasi met een gebakken ei en pindasaus.

Ik neem vandaag gekookte aardappelen, bietjes en wat kip mee naar het werk. Simpel, maar lekker!

Andijviesalade met perzik! 

pizza

Ik heb nasi gemaakt, met kipsaté en satésaus en foe young hai. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.