Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Koreveen
30-07-2021 om 12:49
Gisteren laatste bakje pulled porc uit de vriezert getrokken. Was laat thuis dus dat was fijn. Met volkoren pita en coleslaw gegeten.
Vanavond maak ik van de overgebleven pita’sminipizza’s met tonijn, champignons, paprika, tomatenpuree ed
Pepperoni
30-07-2021 om 12:50
Vandaag ga ik zelf friet bakken, met shoarma en een griekse salade erbij.
DanGun
30-07-2021 om 16:10
GeorgieBrown schreef op 30-07-2021 om 09:37:
[..]
Is dat net zoiets als injera?
Dat moest ik ff zoeken maar nee.
Msemmen of M'semen is een platbrood uit de regio Maghreb. M'semmen lijkt op een pannenkoek, maar het deeg is als bladerdeeg, uit laagjes opgebouwd. Een m'semmen wordt meestal gegeten met honing, en geserveerd met een kop muntthee of koffie erbij. Wikipedia
Duizendgaten pannenkoek (baghrir) is een griesmeel pannenkoek die heel luchtig is.
Allebei een enorme klus om te maken.
GeorgieBrown
30-07-2021 om 17:13
DanGun schreef op 30-07-2021 om 16:10:
[..]
Dat moest ik ff zoeken maar nee.
Msemmen of M'semen is een platbrood uit de regio Maghreb. M'semmen lijkt op een pannenkoek, maar het deeg is als bladerdeeg, uit laagjes opgebouwd. Een m'semmen wordt meestal gegeten met honing, en geserveerd met een kop muntthee of koffie erbij. Wikipedia
Duizendgaten pannenkoek (baghrir) is een griesmeel pannenkoek die heel luchtig is.
Allebei een enorme klus om te maken.
Ok, ik had er nog nooit van gehoord. Leuk.
GeorgieBrown
30-07-2021 om 17:13
Ik ga eet een gegrilde artisjok. En ik denk dat ik er een beetje bulgur salade bij maak.
GeorgieBrown
30-07-2021 om 19:34
Hmmm, die artisjok was echt heerlijk. Bulgursalade met tomaat, gegrilde paprika, geroosterde bloemkool, walnoten, lente ui, citroenrasp, munt & peterselie is ook lekker. En er is nog veel over, dus prima voor zondag, of maandag als lunch
anijsblokje
30-07-2021 om 20:28
GeorgieBrown schreef op 30-07-2021 om 17:13:
Ik ga eet een gegrilde artisjok. En ik denk dat ik er een beetje bulgur salade bij maak.
Jaloers...ik ben gek op artisjok! Ga ze gauw zoeken.
Vanavond stonden er pannenkoeken op het menu bij mij. Met spek en kaas. Was lang geleden en dus weer heerlijk!
redbulletje
30-07-2021 om 21:27
Het is een goed mosseljaar, lekkere grote dikke mosselen gekookt in witte wijn 😋
Moosey
30-07-2021 om 21:55
Ohww, goed idee Redbulletje! Ga ik misschien maandag wel doen.
Ik was uit met lief voor z’n verjaardag, had nog een redelijk kapitale bin vab een restaurant liggen die ik als afscheidskadootje had gehad van een opdrachtgever. Bleek een heel bijzondere plek te zijn en het eten was werkelijk fantastisch. 7 gangen waarvan de amuse (een heldere koude tomatenboullion met een klein boeketje kruiden om zo af te happen) de gerookte cashewdip bij de crudité’s en het hoofdgerecht (een spitskoolblad gevuld met langzaam gegaard lamsvlees, een mole, kruidensalade en salsa verde) het meest zijn bijgebleven. Met een geweldig drankenarrangement ook (naast wijn ook sake en cider) Één groot feest. Vandaag de feestelijkheid nog doorgezet met wat gewinkel en een biertje op het terras, en toen hadden we geen zin meer om te koken, dus bij de Chinees (doen we ook echt nooit, tweede keer in de 5,5 jaar dat we hier wonen) soep, een loempia en tjap tjoy gehaald. Was lekker. Kan ik wel weer 2,25 jaar op teren 
ToetieToover
30-07-2021 om 23:12
M’semen, weer wat nieuws gehoord hier! Hier was het same old, same old. Al krijg ik ook enórm zin in dikke mosselen met dunne friet. Maar ik moest vandaag teren op het volgende menu:
Kikkererwtencurry, veldsla met vinaigrette en yellowtail makreel.
Voor de lunch had ik een ah salade ‘nagebouwd’, of iets wat er op leek in ieder geval:
Babyspinazie, quinoa, handje gerookte amandelen, eetrijpe mango, mangochutney/vinaigrette dressing, rode kool, rauw banaanuitje en mini-komkommer.
DanGun
31-07-2021 om 08:03
Totaal geen inspiratie hier voor vanavond dus ik vroeg aan De Man ‘Wat wil je eten vanavond?’
Hij ‘Is het alweer mossel-tijd of is het nog te vroeg?’
Ik ‘Volgens Redbulletje is het een prima mosseljaar!’
Hij ‘???’