Eten Eten

Eten

Thuis is de ........... toch het lekkerst

in de kerstvakantie kwam zoon thuis,  met zijn avondmaaltijd al achter de kiezen, toen wij nog net aan tafel zaten.  O is er nog een beetje lasagne? Het eten wat ik op heb was niet heel bijzonder en mama's lasagne is de lekkerste ooit dus ik wil nog wel een beetje. 

Gisteren ging het gesprek aan tafel weer over dat sommige dingen thuis het lekkerst zijn.  Ook al maakt tante Saskia de ragout met jouw recept, die van jou is toch lekkerder. 

Hebben jouw huisgenoten ook voorkeuren voor jouw kooksels en welke dan? 


Mijn erwtensoep vindt mijn man toch het lekkerst. En ik vind de appeltaart van mijn schoonmoeder het allerlekkerst.

Ik vind zelfgebakken appeltaart het lekkerste thuis.

De gehaktballen van mijn moeder zijn het lekkerst! En man en kinderen vinden mijn erwtensoep en pannenkoeken het lekkerst. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

14-01-2023 om 10:43

Mijn zoon verzocht laatst om de "spaghetti van vroeger", zoals het hier in huis heet. Geruld, gebakken gehakt, 1 paprika en een pakje kruidenmix van Honig en een pakje spaghettisaus bolognese van Honig. Dat is alles. 

Zo kook ik allang niet meer, maar die spaghetti blijft favoriet 😂

de pannekoeken en het zuurvlees van mijn moeder 💜

Bakblik

Bakblik

14-01-2023 om 11:02 Topicstarter

O ja de appeltaart.  Hebben we allemaal thuis leren bakken van mijn moeder maar eenmaal uit huis hebben mijn zussen en ik er een eigen draai aan gegeven qua afwerking. 
Mijn moeder deed en doet krenten en rozijnen ik ben al lang geleden overgegaan op alleen rozijnen. 

9 van de 10 mensen vissen de rozijnen uit de appeltaart. Die kun je dus gerust weglaten. Ik doe er zelf gehakte walnoten doorheen.
On topic, mijn tiramisu is het lekkerst. Zelfs in restaurants vinden ze hem minder lekker dan die van mij.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

14-01-2023 om 11:50

MMcGonagall schreef op 14-01-2023 om 11:47:

9 van de 10 mensen vist de rozijnen uit de appeltaart. Die kun je dus gerust weglaten. Ik doe er zelf gehakte walnoten doorheen.
On topic, mijn tiramisu is het lekkerst. Zelfs in restaurants vinden ze hem minder lekker dan die van mij.

Nee joh, appeltaart zonder rozijnen is geen echte appeltaart! 

IdolizedMouse16

IdolizedMouse16

14-01-2023 om 11:53

de seks

Mug schreef op 14-01-2023 om 11:50:

[..]

Nee joh, appeltaart zonder rozijnen is geen echte appeltaart!

Vind ik ook, rozijnen zijn juist zo lekker in de appeltaart. Een appeltaart zonder rozijn is als een appeltaart zonder kaneel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

14-01-2023 om 13:04

Mijn vader is een goede kok en zijn lasagne en lamsbout met tomatensaus, blijven beter dan wanneer ik het zelf maak.

Edit: het is trouwens niet altijd een voordeel als je een ouder hebt die goed kan koken. Bij andere mensen thuis eet ik liefst niet mee en op restaurant heb ik nooit een wauw gevoel ervaren omdat ik steeds het gevoel had dat het beter kon. 

Draadjesvlees, nasi, bami en gebakken aardappels van mijn moeder
Komkommersalade van oma

Van mezelf: pastasaus, lasagne, rendang, stoofvlees

Mijn boeuf bourguignon is beter dan in Frankrijk.. Zegt mijn zoon die 5x per week in Frankrijk eet. 

De cake van mijn Indische oma.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

14-01-2023 om 15:20

Mijn oliebollen.
En natuurlijk mijn appeltaart en mijn pompoensoep.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.