Eten Eten

Eten

Saus bij tortellini of ravioli?

Bij macaroni, tagliatelle, spaghetti en lasagne maak ik altijd een saus. Binnenkort wil ik tortellini of ravioli proberen. Maar ik vraag me af of daar een saus bij hoort, als er al een vulling van bijvoorbeeld vlees of champignons in zit? Eet je het dan 'kaal' of toch met iets erbij?


Met saus, anders vind ik het echt te droog.

Kaal krijg ik het niet doorgeslikt hoor, veel te droog. Ik koop altijd een potje Napolitana tomatensaus van AH uit koeling en roer daar een eetlepel arrabiata pesto door. Warm maken, over de pasta, geroosterde pijnboompitjes en parmezaanse kaas erover en smullen maar.

Ravioli vind ik zonder saus juist bijzonder smakelijk.

Met saus maar daar doe ik geen groenten doorheen, anders proef je de pasta niet goed. Wel een salade erbij (excuussla).

Wel met saus, maar dan geen extra groente of vlees meer in de saus. Of een lekkere knoflook-olijfolie erover

Wel een saus erbij, meestal op tomatenbasis. Vind het verder altijd zo’n fijne uitkomst. Ik maak veel saus, die vries ik in en als ik dan later wat verse ravioli koop, kan ik binnen 5 minuten het eten klaar hebben  

Het is vrij droog zonder saus inderdaad! Je kan wel vrij simpele sausjes maken
Bij Ravioli kan bijvoorbeeld kookroom, cherry tomaatjes, evt. wat spekjes erdoor 
Parmezaanse kaas, basilicum, wat zout en peper erover en klaar

LightheartedEmu17

LightheartedEmu17

28-07-2021 om 20:43

Ik doe er simpele sauzen bij. Bij ravioli met kaasvulling bijvoorbeeld een simpele passata en blokjes ham. Bij tortellini met pompoen gesmolten boter met salie. Bij een champignonvulling een soort bechamel. Iets wat dus niet alle aandacht weghaalt van de vulling, maar aanvult. 

En erbij een eenvoudig klaargemaakte groente: broccoliroosjes, gegrilde groene asperges, paddestoelen, gegrilde tomaatjes, geroosterde bloemkoolroosjes, doperwten, dat soort dingen. Noten erdoorheen vind ik ook lekker.

eva-luna schreef op 28-07-2021 om 20:43:

En erbij een eenvoudig klaargemaakte groente: broccoliroosjes, gegrilde groene asperges, paddestoelen, gegrilde tomaatjes, geroosterde bloemkoolroosjes, doperwten, dat soort dingen. Noten erdoorheen vind ik ook lekker.

Klinkt ook lekker zeg. Hoe maak je dat, kook je ze dan eerst even voor?

Ik maak het met een roomsaus en dan doe ik er krokant gebakken spekblokjes doorheen.  

LightheartedEmu17

LightheartedEmu17

28-07-2021 om 21:46

Moxxie schreef op 28-07-2021 om 20:53:

[..]

Klinkt ook lekker zeg. Hoe maak je dat, kook je ze dan eerst even voor?

Nee, ik snijd de bloemkool in kleine roosjes, doe er war olijfolie over en dan zo’n 20 minuten in de oven  op ca 200 graden. Na een kwartier strooi ik er een soms een heel klein beetje parmezaanse kaas over (echt weinig) 

De saus bij gevulde pasta moet afgestemd worden op de vulling van de pasta. Wanneer je een uitgesproken vulling hebt (bijvoorbeeld kaasvulling), kun je daar best een stevige tomatensaus tegenover zetten. Heb je een subtiele pompoenvulling, is bruine boter met salie weer erg geschikt. Zorg in ieder geval dat de smaak van de vulling goed combineert met de smaak van de saus (tomaat-kaas, pompoen-salie, paddenstoel-room, gamba-bisque van schalen&bouillon). 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-07-2021 om 22:06

Ravioli met salieboter. Afhankelijk wat er in de ravioli zit.

Meestal een mengeling van gestoofde ui, paprika, champignons en (kook)room.
Eventueel met pesto of andere kruiden. Of look.
(En standaard kieper ik op alles peper.)

Soms ook "gewoon" kerstomaten, champignons en room of pesto.

Die kant-en-klare sauzen vind ik niks.
Bovendien heb ik al kant-en-klare pasta, daar wil ik iets van verse groenten bij.

is salie dat kruid dat naar kerstboom smaakt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.