Eten Eten

Eten

Maaltijd "uit een pakje" heb je dan genoeg?

Eigenlijk doe ik het nooit, zo'n pak wereldgerechten of een maaltijdpakket meenemen. Nu toch een keer gedaan voor een "dagje makkelijk".
We zouden maar met zijn drieën eten ik had een wereldgerecht meegenomen voor 2-3 personen, wij zijn niet zulke grote eters hoor ik altijd van anderen.
Er stond op wat ik er nog bij moest kopen: xxx gram sperziebonen, een appel, een bos lenteui, gehakt en een potje zure room. In het pakket zat rijst met rozijnen en 2 zakjes, een mix van kruiden en een mix voor saus.
Tijdens het koken dacht ik al: Dit is niet genoeg voor 3 personen! Het ging inderdaad schoon op en we hebben de laatste restjes saus opgedept met wat brood om een gevuld gevoel te hebben. Eerder had ik al een keer zo'n maaltijdpakket van de Jumbo meegenomen voor een maaltijdsoep, daar zaten de groenten wel al in daar hoefde ik alleen nog maar garnalen bij te kopen. Ook die soep was niet genoeg.
Een ervaring van langer geleden was lasagne, met 2 volwassenen en 2 echt kleine kinderen hadden we ook niet genoeg aan die maaltijd voor 3 personen.
Komen jullie uit met die hoeveelheden in die pakketten? Heeft iedereen dan genoeg gegeten? Of blijken wij toch, in tegenstelling tot wat wij denken, grote eters te zijn?


Sophia_!

Sophia_!

30-10-2021 om 16:24

De sporadische keren dat wij dat eten haal ik altijd 2 pakken (voor 3 personen).  Eén pak is voor ons ook echt niet genoeg en ik dacht niet dat wij grote eters zijn. 

Een pakket voor 2-3 personen is doorgaans precies genoeg voor ons 2en (1 redelijk grote en 1 kleine eter). Onze peuter lust het meestal niet, dus die eet er niks van mee.

Vroeger aten wij met zijn tweetjes zo'n pak maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel vlees en groente je er bij doet.

Het is zeker wel genoeg, echt zoveel hoef je niet te eten. Men is gewoon geneigd om teveel te eten. Dat je niet vol bent doet er helemaal niet toe.

Bakblik

Bakblik

30-10-2021 om 16:34 Topicstarter

Dolfje schreef op 30-10-2021 om 16:27:

Vroeger aten wij met zijn tweetjes zo'n pak maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel vlees en groente je er bij doet.

Ik had het recept aangehouden qua groenten en vlees.  Het was erg sauzig dus er kan best meer groente en vlees in maar de rijst was gewoon erg weinig en andere rijst dan ik normaal heb kooktijd 14 minuten daar eigen rijst bijdoen zou ik moeten experimenteren. Het smaakte wel goed dus zeker voor herhaling vatbaar. 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben die het te weinig vond. Dan kloppen die pakketten niet. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

30-10-2021 om 16:35

Zeefietser schreef op 30-10-2021 om 16:33:

Het is zeker wel genoeg, echt zoveel hoef je niet te eten. Men is gewoon geneigd om teveel te eten. Dat je niet vol bent doet er helemaal niet toe.

Precies. Of neem er salade bij, gezond en vult ook. Ik moet wel zeggen dat ik alleen ben, en alles wat over is invries en kan er zeker 3 keer van kan eten(met salade erbij). Ik ben dan ook geen grote eter (en niet groot )

Grappig topic, ik vroeg mij dit vorige week ook af. Ik haal af en toe zo'n verspakket van AH. Daar eet ik in mijn eentje 2 dagen van en dan is het ook schoon op. En het zou voor 3-4 personen moeten zijn.

Sophia_!

Sophia_!

30-10-2021 om 16:38

Zeefietser schreef op 30-10-2021 om 16:33:

Het is zeker wel genoeg, echt zoveel hoef je niet te eten. Men is gewoon geneigd om teveel te eten. Dat je niet vol bent doet er helemaal niet toe.

Mwah, voor 3 (volwassen) personen is het niet eens 1 bord vol, dat vind ik toch echt te karig.   

Mijn ervaring is ook dat zo’n pak (net) genoeg is voor 2 personen en eigenlijk snap ik dat ook deels wel. Het gaat om een kale maaltijd, geen rekening houdende met grote/kleine eters (kinderen?) en of men naast zo’n maaltijd ook een salade serveert. 
Ikzelf kook eigenlijk met zo min mogelijk pakjes, veelal vers en met kruiden, want alles uit pakjes vind ik veel te zout. Daarnaast houd ik ook gewoon teveel van koken om pakjes te gebruiken, dus ben eigenlijk ook geen goeie graadmeter 


Ook kook ik altijd op gevoel, nooit exact op recept, dus ook bij zo’n maaltijd geef ik er mijn eigen twist aan. Eigenlijk net zoals ik altijd afwijk van het afbakken van een simpel afbakstokbroodje qua tijd en graden. 🤪

Sophia_! schreef op 30-10-2021 om 16:38:

[..]

Mwah, voor 3 (volwassen) personen is het niet eens 1 bord vol, dat vind ik toch echt te karig.

Dan neem je een kleiner bord en tadah dan is die wel vol. Echt mensen eten veel te veel, waar denk je dat die obesitas pandemie vandaan komt.

Bakblik

Bakblik

30-10-2021 om 16:43 Topicstarter

Het is zeker vaak te zout, daarom gebruik ik die pakketten ook bijna nooit. Ik had het nu gehaald met het idee en keer makkelijk te koken en binnen 45 minuten iets op tafel te hebben.  Je hebt week eens dagen die daar om vragen. 
Smaak was goed maar hoeveelheid niet. In de avond nog chips zitten knagen. Ik eet liever genoeg en dan in de avond niks meer. 

Sophia_!

Sophia_!

30-10-2021 om 16:44

Zeefietser schreef op 30-10-2021 om 16:42:

[..]

Dan neem je een kleiner bord en tadah dan is die wel vol. Echt mensen eten veel te veel, waar denk je dat die obesitas pandemie vandaan komt.

Ja, neem een kinderportie na een dag hard werken... dacht het niet. Van gewone maaltijden eten wordt je niet dik. Dat is van alles wat iedereen tussendoor loopt te snaaien de hele dag door. 

Ik moet meteen aan dit artikel van de speld denken 

https://speld.nl/2019/03/13/jesse-ontdekte-door-knorr-wereldgerecht-dat-hij-3-a-4-personen-is/

Voor ons (2 volwassenen en een peuter) is zo'n wereldgerecht ook altijd wat aan de krappe kant. De verspakketten van AH zijn dan weer vaak net te veel voor ons.

Klinkt als boboti. Voor een stuk of 3 a 4 personen:
Fruit een ui. Bak een pakje (300gr) (vega)gehakt mee. Kook 400 gram sperziebonen. Snij 2 appels in blokjes.
Meng alle ingrediënten, samen met een pakje creme fraiche, en handje rozijnen en 2 eetlepels kerrie.
Zet 20 minuten in de oven op 180/200 graden.
Eet samen met stukjes komkommer en een gebruikelijke hoeveelheid rijst. Kook en handje rozijnen en wat kurkuma mee. 

Zeefietser schreef op 30-10-2021 om 16:42:

[..]

Dan neem je een kleiner bord en tadah dan is die wel vol. Echt mensen eten veel te veel, waar denk je dat die obesitas pandemie vandaan komt.

Tuurlijk, van die ellendig grote eters die zich niet aan het pak kunnen houden  

Misschien nog beter een schoteltje te nemen van een kop en schotel, dát zal de obesitas pandemie ten goede komen! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.