Eten Eten

Eten

In navolging op gekke smaakcombinaties: Wat vind jij echt heel vies om te eten w.b.t. smaak?

En dan bedoel ik niet zozeer wat je onaangenaam vindt om te eten, bijv: slakken vind je naar om te eten, maar de smaak niet persé vies, maar vooral: wat vind jij écht een vieze smaak hebben.
Ik start:
- geitenkaas
- orgaanvlees


Knutselkei schreef op 25-09-2021 om 12:51:

o getsie bloedworst,balkenbrij, zult en nog meer van dat spul...brrrr... schoonvader deed dat vroeger in een koekenpan en dat stonk allemaal zo.

Oh echt van die geur moet ik kokhalzen.. alleen al als ik eraan denk (bloedworst vooral, getver). 

watertoren schreef op 24-09-2021 om 20:36:

Wat ik heel erg smerig vind is Falafel. Mijn man en ik waren op vakantie in Egypte en gingen ergens lunchen en er stond falafel op de kaart. Mijn man was benieuwd en vroeg aan de ober wat dit was. Die man sprak amper Engels en zei alleen maar very special. Oke dacht mijn man van ik probeer het gewoon. Het zag er lekker uit en hij dacht dat het kleine gehaktballetjes waren. Hij nam een hap en zei van o Watertoren dat moet je ook echt proeven. Ik zei toen van ik heb al lang aan je gezicht gezien dat je het heel erg smerig vind maar ik wil ook wel weten hoe het smaakt. Ja dus, echt heel erg vies!!!!Later hoorden we dat het van kikkererwten gemaakt was.

Die structuur vind ik ook erg smerig. Al gooi je er nog zoveel saus op, het is en blijft niet te vreten. 

Regendrup. schreef op 28-09-2021 om 16:13:

[..]

Lekker, die eet ik vanavond

Arme drup 😢...

Moxxie schreef op 28-09-2021 om 16:23:

[..]

Arme drup 😢...

Haha nee hoor, zelfs dochter vind ze best lekker. 

Melk. Laf, weeig en die geur..... Echt niet te doen. Boter op brood. Nog viezer, halvarine, margarine en aanverwanten op brood. Die geur alleen al. Als een collega het heeft ga ik al bijna over mijn nek.
Caramel-zeezout. Wie heeft dat toch bedacht? Onnoemelijk smerig.
Ik kan ook slecht tegen combinaties van temperatuur of textuur zoals vruchten, slagroom en ijs. Maar dat is misschien meer iets voor een ander topic.

Fenyw schreef op 28-09-2021 om 16:44:

Melk. Laf, weeig en die geur..... Echt niet te doen. Boter op brood. Nog viezer, halvarine, margarine en aanverwanten op brood. Die geur alleen al. Als een collega het heeft ga ik al bijna over mijn nek.
Caramel-zeezout. Wie heeft dat toch bedacht? Onnoemelijk smerig.
Ik kan ook slecht tegen combinaties van temperatuur of textuur zoals vruchten, slagroom en ijs. Maar dat is misschien meer iets voor een ander topic.

Ik vind beleg zónder boter helemaal niks. 

O en van tevoren klaargemaakt boterhammen. De smaak van het beleg trekt dan in het brood, de smaak van het brood trekt in het beleg.  Heel vies. Ik neem alles los mee en maak het ter plekke klaar. Als dat niet kan, eet ik niet. Van die mensen die zeggen dat je het ook de avond er voor kan klaar maken of desnoods kant en klaar kan invriezen: Hebben jullie geen smaakpapillen of zo? 
Mijn man heeft met melk, boter en klaargemaakt brood gelukkig precies hetzelfde. Onafhankelijk van elkaar.
O ook vies: slagroomijs.

Fenyw schreef op 28-09-2021 om 17:26:

O en van tevoren klaargemaakt boterhammen. De smaak van het beleg trekt dan in het brood, de smaak van het brood trekt in het beleg. Heel vies. Ik neem alles los mee en maak het ter plekke klaar. Als dat niet kan, eet ik niet. Van die mensen die zeggen dat je het ook de avond er voor kan klaar maken of desnoods kant en klaar kan invriezen: Hebben jullie geen smaakpapillen of zo?
Mijn man heeft met melk, boter en klaargemaakt brood gelukkig precies hetzelfde. Onafhankelijk van elkaar.
O ook vies: slagroomijs.

Ik hou van boter, melk, slagroomijs en karamelzeezout dus vermoedelijk heb ik daarom ook geen problemen met vooraf belegd brood. 

watertoren schreef op 24-09-2021 om 20:36:

Wat ik heel erg smerig vind is Falafel. Mijn man en ik waren op vakantie in Egypte en gingen ergens lunchen en er stond falafel op de kaart. Mijn man was benieuwd en vroeg aan de ober wat dit was. Die man sprak amper Engels en zei alleen maar very special. Oke dacht mijn man van ik probeer het gewoon. Het zag er lekker uit en hij dacht dat het kleine gehaktballetjes waren. Hij nam een hap en zei van o Watertoren dat moet je ook echt proeven. Ik zei toen van ik heb al lang aan je gezicht gezien dat je het heel erg smerig vind maar ik wil ook wel weten hoe het smaakt. Ja dus, echt heel erg vies!!!!Later hoorden we dat het van kikkererwten gemaakt was.

Uit wel tijdperk kom jij dan als ik vragen mag? Falafel is zo mainstream als maar zijn kan. Ik ken echt niemand die het niet eet of kent of niet weet dat het van kikkererwten is gemaakt. Ik maak vaak zelf falafel. Ik vind het heerlijk.

Salomewinterqueen schreef op 28-09-2021 om 18:00:

[..]

Uit wel tijdperk kom jij dan als ik vragen mag? Falafel is zo mainstream als maar zijn kan. Ik ken echt niemand die het niet eet of kent of niet weet dat het van kikkererwten is gemaakt. Ik maak vaak zelf falafel. Ik vind het heerlijk.

Ik heb het nog nooit gegeten en als je me had gevraagd waar het van gemaakt is zou ik je dat ook niet kunnen zeggen.

Bouwjaar 1990. 

Ik lust rijpe banaan niet - kan het echt niet wegkrijgen. Ik hoor bij de groep “net niet meer groen”-banaan-eters 😉

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2021 om 13:32:

[..]

Ik vind venkel eigenlijk heel neutraal smaken. Ik heb alleen nog steeds geen manier gevonden om het lekker klaar te maken. Rauwe venkel vind ik te hard. Venkelsoep heb ik wel eens geprobeerd maar vond ik mwah..

gewoon in een stamppot erbij, zo simpel

TanSwallow86

TanSwallow86

28-09-2021 om 18:13

Salomewinterqueen schreef op 28-09-2021 om 18:00:

[..]

Uit wel tijdperk kom jij dan als ik vragen mag? Falafel is zo mainstream als maar zijn kan. Ik ken echt niemand die het niet eet of kent of niet weet dat het van kikkererwten is gemaakt. Ik maak vaak zelf falafel. Ik vind het heerlijk.

Ik eet het ook niet. Dus die bewering van jou klopt van geen kanten.

Opgericht 1972

HarleyQuin schreef op 28-09-2021 om 18:13:

[..]

Ik eet het ook niet. Dus die bewering van jou klopt van geen kanten.

Opgericht 1972

maar je kent het wel toch en weet waar het van is gemaakt?

TanSwallow86

TanSwallow86

28-09-2021 om 18:37

Salomewinterqueen schreef op 28-09-2021 om 18:18:

[..]

maar je kent het wel toch en weet waar het van is gemaakt?

Nee

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.