Eten Eten

Eten

In navolging op gekke smaakcombinaties: Wat vind jij echt heel vies om te eten w.b.t. smaak?

En dan bedoel ik niet zozeer wat je onaangenaam vindt om te eten, bijv: slakken vind je naar om te eten, maar de smaak niet persé vies, maar vooral: wat vind jij écht een vieze smaak hebben.
Ik start:
- geitenkaas
- orgaanvlees

Warm fruit door het eten, echt wie verzint dat bah.
En dat bekeren herken ik ook. Ik lust geen spruitjes maar hoeveel mensen er al gezegd hebben "wacht maar tot ik het klaarmaak dan lust je het wel" neeheeeee never nooit niet!!
Hoe je het ook klaarmaakt of verstopt het blijft een spruitje 

AcidicShark11

AcidicShark11

13-09-2021 om 11:15

Haring (met rauwe ui)
Erwtensoep

bojoti schreef op 13-09-2021 om 11:12:

Warm fruit door het eten, echt wie verzint dat bah.
En dat bekeren herken ik ook. Ik lust geen spruitjes maar hoeveel mensen er al gezegd hebben "wacht maar tot ik het klaarmaak dan lust je het wel" neeheeeee never nooit niet!!
Hoe je het ook klaarmaakt of verstopt het blijft een spruitje

Vroeger had je zeetong picasso en daar werd idd een blik warm fruit overheen gedonderd. Snap niet dat ze zo'n delicate vis zó verknalden. 

Feta, olijven en witlof (nee, ook niet als je het anders voor me klaar maakt)

Waar ik heel erg van kan balen is dat als ik ergens een ijsje of een nagerecht bestel dat ik van die slappe nepslagroom erop krijg.... zo vies!

Rode bieten brrrrr ik vind het echt niet lekker. Smaakt en ruikt naar aarde vind ik. 

Knutselkei schreef op 13-09-2021 om 12:19:

Waar ik heel erg van kan balen is dat als ik ergens een ijsje of een nagerecht bestel dat ik van die slappe nepslagroom erop krijg.... zo vies!

Dat is eigenlijk vrijwel overal. Ik vraag het wel eens, of ze echte slagroom hebben of uit een spuitbus. En dan zeg ik bij de spuitbusroom wel eens dat ze die dan achterwege mogen laten. Er zit sowieso vaak ook te veel suiker in vind ik. Echte slagroom met geen of maar een beetje suiker vind ik veel lekkerder bij appeltaart of andere dingen die ook al zoet zijn.

Ik ben een ding nog niet tegengekomen: venkel als groente. Als het perse moet, krijg ik het wel weg, maar wat mij betreft is het de enige groente die niet lekker is. 

Chocola vind ik erg lekker, en sinaasappel ook, maar sinds ik een keer ziek ben geworden na het eten van een halve rol chocolade met sinaasappelkoekjes blief ik die combinatie niet meer. Het was op vakantie, we hadden niet ontbeten en kwamen vroeg op een station aan waar we een trein echt niet missen mochten. Het enige wat we aan vegetarisch eten konden vinden waren die koekjes. Maar of het door de koekjes kwam, of dat ik een virus had opgepikt, de dag daarna was ik bijzonder misselijk. En sinds die tijd allergisch voor die smaakcombinatie.

Mok

Mok

13-09-2021 om 13:22

Chocola in combi met fruit vind ik ook niks, en inderdaad met stip op één choco met sinasappel. Echt gewoon nee. Van die after eights hoeft van mij ook niet. Chocola met nootjes is dan wel weer heerlijk. 

Downett schreef op 13-09-2021 om 12:25:

Ik ben een ding nog niet tegengekomen: venkel als groente. Als het perse moet, krijg ik het wel weg, maar wat mij betreft is het de enige groente die niet lekker is.

Ik vind venkel eigenlijk heel neutraal smaken. Ik heb alleen nog steeds geen manier gevonden om het lekker klaar te maken. Rauwe venkel vind ik te hard. Venkelsoep heb ik wel eens geprobeerd maar vond ik mwah..

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2021 om 13:32:

[..]

Ik vind venkel eigenlijk heel neutraal smaken. Ik heb alleen nog steeds geen manier gevonden om het lekker klaar te maken. Rauwe venkel vind ik te hard. Venkelsoep heb ik wel eens geprobeerd maar vond ik mwah..

De allerlekkerste manier om venkel te eten vind ik heel dun geschaafd (dan is het ook niet hard) met dunne flinters pecorino. Een mandoline is daarbij handig, zo'n schaafding om superdun mee te snijden.

En het moet pecorino zijn, geen andere kaas. Het is iets in precies die combinatie dat fantastisch werkt.

Ginevra schreef op 13-09-2021 om 13:41:

[..]

De allerlekkerste manier om venkel te eten vind ik heel dun geschaafd (dan is het ook niet hard) met dunne flinters pecorino. Een mandoline is daarbij handig, zo'n schaafding om superdun mee te snijden.

En het moet pecorino zijn, geen andere kaas. Het is iets in precies die combinatie dat fantastisch werkt.

Dankje voor de tip! Ik zal het eens proberen. Ik heb geen mandoline maar wel een keukenmachientje waar ik heel dun mee kan schaven.

Ginevra schreef op 13-09-2021 om 12:22:

[..]

Dat is eigenlijk vrijwel overal. Ik vraag het wel eens, of ze echte slagroom hebben of uit een spuitbus. En dan zeg ik bij de spuitbusroom wel eens dat ze die dan achterwege mogen laten. Er zit sowieso vaak ook te veel suiker in vind ik. Echte slagroom met geen of maar een beetje suiker vind ik veel lekkerder bij appeltaart of andere dingen die ook al zoet zijn.

Oh nee slagroom zonder suiker vind ik juist heel goor, dat krijg je regelmatig in het buitenland als toef op je warme chocomel. Smakeloze meuk is het dan.

Als je venkel snijdt, moet je hem eerst in kwarten snijden en de harde witte kern eruit halen. Daarna inderdaad heel dun snijden. Ik doe het meestal door de risotto, rauw ben ik er ook geen fan van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.