Eten Eten

Eten

Het meat- en seafoodlovers topic

Wie voelt ook z'n innerlijke Obelix ontwaken als ie aan een lekker stuk vlees denkt? 

zwijn-obelix.jpg

Voor iedereen voor wie vlees en vis een belangrijk onderdeel van hun maaltijd is en om lekkere recepten uit te wisselen. 


Ik maar dat wist je al he. Vlees is bij ons het belangrijkste onderdeel van de maaltijd. Wij eten elke dag vlees. Vis eet ik niet want dat vind ik echt vies. Ik heb alles geproefd en het kan mij niet bekoren. Mijn zoon eet wel vis.

redbulletje

redbulletje

11-07-2021 om 11:09 Topicstarter

Haha, ik dacht wel dat jij je hier ook zou melden, WT! 

Ik ben sinds 3 maanden koolhydraatarm aan 't eten, dus ligt de nadruk nog meer op mijn vlees en vis. Maar omdat ik geen brood meer eet gebruik ik dan weer geen vleeswaar meer. Een harinkie als tussendoortje echter weer wel. 

Ik zou een lekker vet en sappig stuk varken als ontbijt lusten.

Ik heb nu 2 halve kippen in de oven voor vanavond. Ik heb er cayennepeper en wat tabasco erover gedaan want ik hou van pittig. Stokbrood erbij met kruidenboter.

redbulletje

redbulletje

11-07-2021 om 11:49 Topicstarter

De butchergirl (zo noemt onze vrouwelijke slager zichzelf) had gisteren lekkere kipfilet gevuld met roomkaas en omwikkeld met rauwe ham in de winkel. Even aanbraden en daarna in de oven. Smaakte heerlijk!

redbulletje schreef op 11-07-2021 om 11:49:

De butchergirl (zo noemt onze vrouwelijke slager zichzelf) had gisteren lekkere kipfilet gevuld met roomkaas en omwikkeld met rauwe ham in de winkel. Even aanbraden en daarna in de oven. Smaakte heerlijk!

Dat lijkt mij ook heel erg lekker. Ik ben ook gek op kaas.

Ik heb ook wel eens kaas en vleesfondue tegelijk gedaan. 

Hier meldt zich nog iemand. Ben een echte vleeseter en vind sommige soorten vis ook heerlijk. Heb ooit weleens een vegetarische periode gehad, maar dat was geen succes voor mijn gezondheid (en humeur ).

Het liefst eet ik rood vlees, maar tegen een gegrilde kippenpoot zeg ik ook geen nee. 

En ik eet ook geen brood, maar koop nog wel mijn favoriete vleeswaren. Serranoham en parmaham zijn favoriet, die zijn ook lekker om zo te eten. 

redbulletje

redbulletje

11-07-2021 om 13:44 Topicstarter

Rood vlees probeer ik te beperken tot 2 keer per week. Dan kies ik wel voor lekkere dingen zoals varkenshaas, bief of gewoon een lekkere smokey beefburger (die ik dan opleuk met gebakken ui en een plakje cheddar) 

Denk dat ik gemiddeld wel 4 keer per week vis eet. Afgelopen week zalm, kabeljauwhaas, tongschar en scampi's op. 

Qua vis heb ik de laatste week 2x zalm gehad en een bakje gebakken mosselen. Ook eet ik vaak makreelfilet bij de lunch. Ik hou dan weer niet van haring.

redbulletje

redbulletje

11-07-2021 om 13:55 Topicstarter

Makreel vind ik vaak wat droog. Ben wel gek op gerookte zalm en paling! 

Zalm op de huid gebakken. Yam!

Paling is ook heerlijk! Dat eet ik helaas niet zo vaak. 

Eisbein is ook vreselijk lekker als het goed is klaargemaakt.

redbulletje

redbulletje

11-07-2021 om 14:37 Topicstarter

Wat is dat? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.