Eten Eten

Eten

Extra eiwit binnenkrijgen

Ambra

Ambra

03-04-2026 om 20:53 Topicstarter

ToetieToover schreef op 03-04-2026 om 20:02:

Deze repen zijn mijn favoriet:

AHI_4354523130323033363231?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Vegan, glutenvrij, lactosevrij. Vezels en eiwitten. Vezels zijn ook zeer belangrijk voor je darmflora en daarmee je humeur.

Vanaf volgende week in de bonus bij Appie, dat is mooi. Dank je wel.

Ik vind de trek proteïne repen lekker. Zit 9 gram eiwit in geloof ik. 

Ik gebruik graag vegan eiwitlimonade van My protein of de vegan vanilleeiwit van Kruidvat. 

Is yoghurt in zon knijpzakje een optie? Kost misschien minder energie om te eten.

Cubitan wordt ook wel voorgeschreven voor mensen die extra eiwitten nodig hebben. Moet wel via arts of diëtist 

Weet je zeker dat je niet een tekort hebt aan vitamine B12 ?  Dat komt bij vegetariers vaak voor en geeft dezelfde klachten die jij beschrijft.

Niet alles gelezen, maar ik heb Isey Skyr in huis voor extra eiwit, dat is in ieder geval bij Jumbo te koop. Een zuivelproduct, met ruim 8% eiwit en in diverse smaken.

Ambra

Ambra

03-04-2026 om 21:53 Topicstarter

amarna schreef op 03-04-2026 om 21:34:

Weet je zeker dat je niet een tekort hebt aan vitamine B12 ? Dat komt bij vegetariers vaak voor en geeft dezelfde klachten die jij beschrijft.

Welke klachten bedoel je dan?  De vermoeidheid? Die is helaas duidelijk te linken aan mijn ziektebeeld.

Het is in het verleden wel eens geprikt, was altijd goed, evenals HB. 

Ambra

Ambra

03-04-2026 om 21:55 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 03-04-2026 om 21:02:

Ik gebruik graag vegan eiwitlimonade van My protein of de vegan vanilleeiwit van Kruidvat.

Is yoghurt in zon knijpzakje een optie? Kost misschien minder energie om te eten.

Eiwit limonade klinkt ook simpel..

Straks krijg ik nog teveel binnen, met al jullie tips

Ambra

Ambra

03-04-2026 om 21:56 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 03-04-2026 om 21:02:

Knijpen is helemaal een ellende. Krijg nauwelijks nog spullen uit een flesje of tube geknepen.

En in noten zit veel proteïne

Ambra

Ambra

03-04-2026 om 21:57 Topicstarter

Kaassoufflee schreef op 03-04-2026 om 21:56:

En in noten zit veel proteïne

Ja die vind ik ook heel erg lekker maar ook veel calorieën hè.

Ambra

Ambra

03-04-2026 om 21:59 Topicstarter

OnherkenbaarAnoniem schreef op 03-04-2026 om 20:47:

[..]

Mijn dochter krijgt pure kwark ook niet weg ze wordt helemaal gek van dat stroeve mondgevoel.

Toen zijn we dat sodabrood gaan bakken en hebben we nog wat geëxperimenteerd om het makkelijker eetbaar te maken. Die ene eetlepel olie maakte een wereld van verschil.

Rot voor je dochter ook trouwens..

Ambra

Ambra

03-04-2026 om 22:01 Topicstarter

Loezzie schreef op 03-04-2026 om 21:18:

Cubitan wordt ook wel voorgeschreven voor mensen die extra eiwitten nodig hebben. Moet wel via arts of diëtist

Ik onthou het, dank je wel

Ambra

Ambra

03-04-2026 om 22:01 Topicstarter

Kaassoufflee schreef op 03-04-2026 om 21:52:

Niet alles gelezen, maar ik heb Isey Skyr in huis voor extra eiwit, dat is in ieder geval bij Jumbo te koop. Een zuivelproduct, met ruim 8% eiwit en in diverse smaken.

Dank je wel voor de tip.

Heb je principieel problemen met eieren of alleen praktisch? Want die zijn echt fantastisch qua voedingsstoffen. Ik kluts savonds vaak een paar eitjes door wat drinkbouillon . 7 gram eiwit per ei, 70 calorieen, 0 werk en makkelijk te consumeren.

Ambra

Ambra

03-04-2026 om 22:09 Topicstarter

Nehalennia schreef op 03-04-2026 om 22:05:

Heb je principieel problemen met eieren? Want die zijn echt fantastisch qua voedingsstoffen. Ik kluts savonds vaak een paar eitjes door wat drinkbouillon . 7 gram eiwit per ei, 70 calorieen, 0 werk.

Ongekookt?? Ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd.

Ik probeer zo min mogelijk dierlijke producten te eten. Maar hou erg van kaas en eieren. Soms bak ik een ei voor op de boterham. Laatst dacht ik, kom, doe eens gek, toen heb ik er twee gebakken. Maar dat voelt erg buitensporig..

Ben wat karig opgevoed qua eten, echt alleen de basis om in leven te blijven zeg maar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.