Digital Digital

Digital

Welke smartwatch?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een fijne smartwatch die niet té groot is, betaalbaar is en toch wat leuke opties heeft. Wie van jullie kan mij een smartwatch aanraden en waarom vind je die zo fijn? Ik heb maar smalle polsen dus liefst niet eentje die te groot is.


SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

16-07-2021 om 09:45

Ik heb een Garmin Vivosport. Mooie app, goede website. 

Ik koos voor Garmin omdat ik ook al andere apparaten had van Garmin. Ik was al bekend met de app. Nu kan ik de apparaten ook koppelen en zit ik niet met verschillende systemen. 

Als je een goedkope zoekt die wel nog degelijk is: Mi watch van Xiaomi. Ik heb erg smalle polsen en deze past perfect omdat je hem kan verstellen. Je kan hem koppelen aan de Mi Fit app.

Red_Velvet schreef op 16-07-2021 om 09:57:

Als je een goedkope zoekt die wel nog degelijk is: Mi watch van Xiaomi. Ik heb erg smalle polsen en deze past perfect omdat je hem kan verstellen. Je kan hem koppelen aan de Mi Fit app.

Ik raad deze ook aan, de prijs ligt tussen de 25-40 euro (afhankelijk van welk model je wil) en werkt perfect. Ik heb die van mij nu een paar maanden, en ben erg tevreden! De batterij gaat ongeveer 2 weken mee, ook ideaal.

Red_Velvet schreef op 16-07-2021 om 09:57:

Als je een goedkope zoekt die wel nog degelijk is: Mi watch van Xiaomi. Ik heb erg smalle polsen en deze past perfect omdat je hem kan verstellen. Je kan hem koppelen aan de Mi Fit app.

Ja die heb ik ook! Bevalt me goed   Wel weinig functies vergeleken met sommige anderen maar die zijn vaak ook meteen een heel stuk duurder.

Dus het ligt er echt aan welke functies jij belangrijk vindt?

ik heb de Apple Watch series 3, dus de goedkoopste uit de reeks. Heel tevreden over.

ik gebruik hem vooral als een sport watch. Ik heb een heel goede app om te hardlopen (Workoutdoors) en ik vind de hartslagfuncties het interessantst. Verder lees ik wel eens berichten op mijn watch, maar ik gebruik toch het liefst gewoon mijn telefoon om te antwoorden. Grootste nadeel is de batterij, mijn Apple Watch moet elke dag in de lader.

Voordien had ik een Garmin Vivomove. Ik vond het vooral vervelend dat die zo hard vasthouden aan hun eigen Garmin app. Ik wil gewoon kunnen kiezen of ik strava, Health, Runkeeper of iets anders gebruik.

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

16-07-2021 om 11:16

Koffietje schreef op 16-07-2021 om 11:12:



Voordien had ik een Garmin Vivomove. Ik vond het vooral vervelend dat die zo hard vasthouden aan hun eigen Garmin app. Ik wil gewoon kunnen kiezen of ik strava, Health, Runkeeper of iets anders gebruik.

Je kunt Garmin koppelen aan verschillende apps, zoals Strava en Runkeeper. Ik heb die van mij gekoppeld aan Strava, Runkeeper en MapMyRyn. Zodra de workout gedaan is, worden ze geüploaded naar de gekoppelde apps. 

Ik heb een Apple watch, en die bevalt prima. De handigste functie daarvan vind ik sowieso apple pay. Mijn tip is Apple watch als je een iPhone hebt, en anders sowieso eentje die betalen via de smartwatch ondersteunt. Ik hoef nooit meer mijn bankpas te zoeken, heerlijk!

Regendrup.

Regendrup.

16-07-2021 om 12:12 Topicstarter

Oh sorry moest ik nog toevoegen: moet wel werken met android (Samsung telefoon). Maakt dat nog enig verschil met die Mi Watch bijvoorbeeld? Werkt dat een beetje soepel? 

En qua functies.. ben eigenlijk nog wel een beetje zoekende in wat er allemaal voor opties zijn en wat echt handig is. 
Maar met name beweging bijhouden (wellicht inspireert me dat om meer te bewegen , berichten kunnen ontvangen zonder meteen je telefoon erbij te moeten pakken etc. Lijken me wel de standaardopties toch? 

Wat is het hoofddoel waarvoor je 'm wil gebruiken?
Wil je een sporthorloge met bijvoorbeeld muziek/gps, waarbij je (als ie aan je telefoon gekoppeld is) ook berichten binnen ziet komen.
Of zoek je echt een verlengstuk van je telefoon en wil je er een agenda en mail ed op lezen?

Een smartwatch met apps heeft meer functies, maar is ook duurder en veel sneller leeg (lees elke dag opladen). Eentje zonder apps (zoals de garmin en huawei) heeft minder functies, maar kan wel tot 2 weken op 1 batterijlading. 
Ik heb zelf een huawei watch gt2 e waar ik heel tevreden over ben. Die zijn nu rond de E100. 

Regendrup. schreef op 16-07-2021 om 12:12:

Oh sorry moest ik nog toevoegen: moet wel werken met android (Samsung telefoon). Maakt dat nog enig verschil met die Mi Watch bijvoorbeeld? Werkt dat een beetje soepel?

En qua functies.. ben eigenlijk nog wel een beetje zoekende in wat er allemaal voor opties zijn en wat echt handig is.
Maar met name beweging bijhouden (wellicht inspireert me dat om meer te bewegen , berichten kunnen ontvangen zonder meteen je telefoon erbij te moeten pakken etc. Lijken me wel de standaardopties toch?

Gps is niet standaard, stappenteller meestal wel. Berichten ontvangen meestal wel, reageren erop niet. 

Regendrup. schreef op 16-07-2021 om 12:12:

Oh sorry moest ik nog toevoegen: moet wel werken met android (Samsung telefoon). Maakt dat nog enig verschil met die Mi Watch bijvoorbeeld? Werkt dat een beetje soepel?

En qua functies.. ben eigenlijk nog wel een beetje zoekende in wat er allemaal voor opties zijn en wat echt handig is.
Maar met name beweging bijhouden (wellicht inspireert me dat om meer te bewegen , berichten kunnen ontvangen zonder meteen je telefoon erbij te moeten pakken etc. Lijken me wel de standaardopties toch?

Mi Band 4 kan in elk geval berichten ontvangen (niet beantwoorden), kan verschillende activiteiten bijhouden, en er is een gps in de app.

mi watch werkt met android, je ziet oa: hartslag (moet je meten), aantal stappen, tijd, weer. Je kan ook je stressniveau meten en hem instellen als wekker etc

Ik zou eerst kijken of je een activity tracker met wat extra opties (berichten ontvangen) wil, of een echte smart watch.

Een activity tracker heeft vaak uitgebreide fitness trackers, zoals stappen, hartslag, stress, slaap, traplopen, sport registratie, bloeddruk en VO2. Ze hebben soms beperkte smart watch functionaliteit, zoals een wekker functie of berichten ontvangen maar niet beantwoorden. Een fijn merk hiervoor is Garmin. Ze staan bekend om de beste sensoren en beste functionaliteit en hun app is echt fijn in het gebruik. Fitbit bestaat ook, maar dat is over gekocht door Google, die proberen je een abonnement aan te smeren voor "premium" functies en hun bouwkwaliteit en service hebben een slechte naam. 

Een smartwatch is zoals een mini telefoon met fitness trackers, soms iets minder trackers dan een activity tracker maar dat hangt van het merk en het model af. Er is smart functionaliteit zoals mails lezen en beantwoorden, reminders zetten, het weer bekijken, routebeschrijvingen krijgen, bellen (sommigen hebben zelfs een eigen Sim kaart en dus eigen connectie), muziek opslaan of streamen zonder smartphone en de agenda bekijken en aanpassen. Als je geen iPhone hebt valt de Apple Watch af. Ik kan je de Samsung Galaxy Active 1, 2 of de Samsung Galaxy 1, 2 of 3 aanraden. Solide smartwatches met zeer uitgebreide activity tracking: stappen, stress, slaap, VO2, bloeddruk, sport herkenning, GPS, linkable met Straava en hartslag. Qua smart functionaliteit heeft hij alles wat ik hierboven genoemd heb. Vooral een eigen Spotify app waardoor je offline Spotify kunt luisteren zonder telefoon (en dan kunt lijken aan Bluetooth oortjes) is echt een fijne feature, veel watches en trackers kunnen dat alleen met telefoon dus moet je die alsnog meesjouwen op je trainingsrondje als je muziek wilt luisteren. Je kan ook even wachten, ergens in Augustus of September komt de Samsung Active 4 uit. Maar die wordt waarschijnlijk ergens rond de 250-300 euro en zal bovendien een nieuw besturingssysteem draaien waarbij we nog maar moeten zien hoe dat uitpakt (Google en Samsung hebben de handen in een geslagen. Ik vertrouw Samsung maar Google gedraagt zich nogal eens als een ADHDer die een speeltje na 5 minuten alweer aan de kant gooit voor een nieuwe). De Active 2 is nu maar rond de 150 euro dus dat is een mooi prijsje. En ja, ze hebben de Active 3 overgeslagen.

Regendrup.

Regendrup.

16-07-2021 om 23:11 Topicstarter

Rockstar schreef op 16-07-2021 om 22:25:

De Active 2 is nu maar rond de 150 euro dus dat is een mooi prijsje. En ja, ze hebben de Active 3 overgeslagen.

Oh super bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb net de Active 2 besteld! 

Tof! Ik heb hem zelf ook en ben er heel blij mee. Er gaat een standaard 20mm bandje op dus je kunt je helemaal uitleven met losse horloge bandjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.