Digital Digital

Digital

Welke simpele PC?

Voor mijn werk gebruik ik tamelijk oude mini-pc (een jaartje of acht schat ik, minstens). Op zich werkt alles, maar het kan rustig een kwartier duren voor ik alles heb opgestart (en soms loopt hij dan ook nog een keer vast, en kan ik het proces opnieuw beginnen).
Reden om eens te kijken naar wat nieuws. Eisen zijn niet heel hoog. Ik wil graag internet via een kabel (dus niet wi-fi), ik gebruik twee 24 inch beeldschermen die ik moet kunnen aansluiten (nu gaat er eentje met een DisplayPort en eentje met een HDMI kabel, maar twee keer HDMI is ook prima).
Mijn werk gaat via Citrix, dus dat moet erop kunnen draaien, verder gebruik ik eigenlijk alleen een internetbrowser. Ik wil graag weer een kleine pc (huidige is 10 bij 10 bij 15 cm) zodat hij niet teveel ruimte op mijn bureau inneemt.
Iemand advies over wat ik minimaal nodig heb?

Waarom een PC? Waarom geen laptop. Gebruik ik ook voor mijn werk. Ik heb een HP probook met 2 beeldschermen, muis, toetsenbord en headset via een dockingstation van Dell.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

29-12-2021 om 17:56 Topicstarter

SjaanRoeispaan schreef op 29-12-2021 om 17:18:

Waarom een PC? Waarom geen laptop. Gebruik ik ook voor mijn werk. Ik heb een HP probook met 2 beeldschermen, muis, toetsenbord en headset via een dockingstation van Dell.

Ik wil juist graag mijn bureau verder leeg houden. Dus ik zoek juist een kleine pc.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-12-2021 om 18:32

Daglichtlamp schreef op 29-12-2021 om 17:56:

[..]

Ik wil juist graag mijn bureau verder leeg houden. Dus ik zoek juist een kleine pc.

Je kunt je scherm ook aansluiten op een laptop. Of je neemt een all in One Pc waarbij de Pc in/achter je scherm is ingebouwd

Daglichtlamp

Daglichtlamp

29-12-2021 om 18:36 Topicstarter

Tickel schreef op 29-12-2021 om 18:32:

[..]

Je kunt je scherm ook aansluiten op een laptop. Of je neemt een all in One Pc waarbij de Pc in/achter je scherm is ingebouwd

Ik heb twee prima functionerende 24 inch schermen, daar zoek ik dus geen vervanging voor.

Ik lees internet browser, HDMI/displayporten en Citrix. Alles wat nu op de markt is voldoet aan jouw eisen. Mocht er een HDMI port te weinig op zitten kan je er ook gewoon een tussen kabeltje voor kopen voor HDMI naar displayport, HDMI naar USB C, etcetera.

Ik zou een beetje fijn merk kiezen. Lenovo en HP ben ik wel fan van. De bouw kwaliteit van Acer en Medion vind ik zelf niet top.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

29-12-2021 om 20:06 Topicstarter

Rockstar schreef op 29-12-2021 om 19:12:

Ik lees internet browser, HDMI/displayporten en Citrix. Alles wat nu op de markt is voldoet aan jouw eisen. Mocht er een HDMI port te weinig op zitten kan je er ook gewoon een tussen kabeltje voor kopen voor HDMI naar displayport, HDMI naar USB C, etcetera.

Ik zou een beetje fijn merk kiezen. Lenovo en HP ben ik wel fan van. De bouw kwaliteit van Acer en Medion vind ik zelf niet top.

Daarom zoek ik een goedkope optie die kan wat ik wil, de eisen zijn vrij laag inderdaad . Dus de optie van Tickel vind ik dan toch nog wel prijzig.

Je kan er ook een via AliExpress halen. Hebben wij een aantal jaar geleden ook gedaan en dat ding deed t prima. Moesten alleen wel wat extra kosten betalen want boven bedrag x

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-12-2021 om 15:38

Daglichtlamp schreef op 29-12-2021 om 20:06:

[..]

Daarom zoek ik een goedkope optie die kan wat ik wil, de eisen zijn vrij laag inderdaad . Dus de optie van Tickel vind ik dan toch nog wel prijzig.

Wat is je budget?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-12-2021 om 15:44

Voor snel opstarten moet je zorgen dat er een SSD kaart in zit en geen HDD

Daglichtlamp

Daglichtlamp

31-12-2021 om 16:49 Topicstarter

Tickel schreef op 31-12-2021 om 15:38:

[..]

Wat is je budget?

350 euro.

Tickel schreef op 31-12-2021 om 21:07:

[..]

https://www.coolblue.nl/product/873254/acer-chromebox-cxi4-i1408.html

Eens, zolang je maar zeker weet dat je geen opslag nodig hebt voor foto’s, video’s, etcetera want 32 GB is heel weinig.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-12-2021 om 23:45

Rockstar schreef op 31-12-2021 om 23:05:

[..]

Eens, zolang je maar zeker weet dat je geen opslag nodig hebt voor foto’s, video’s, etcetera want 32 GB is heel weinig.

Dat is sowieso een ding bij budget mini 💻.  Het is echt voor de basis handelingen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

01-01-2022 om 13:02 Topicstarter

Rockstar schreef op 31-12-2021 om 23:05:

[..]

Eens, zolang je maar zeker weet dat je geen opslag nodig hebt voor foto’s, video’s, etcetera want 32 GB is heel weinig.

Nee, daar gebruik ik hem nu ook niet voor. Niet nagedacht over een chromebox, maar dat lijkt precies wat ik zoek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.