Digital
Wattenbolleke
29-01-2026 om 22:52
Welke 'oortjes'?
vandaag toog ik vol goede moed naar de Mediamarkt om oortjes uit te proberen. Helaas kon dat niet en verzoop ik in de keuzes.
Wat zijn nou goede oortjes met ANC voor <€100?
Ik heb nu oortjes van Apple en die bevielen altijd heel goed maar ze zijn stuk. Ik vind nieuwe van Apple eigenlijk te duur...
Ysenda
29-01-2026 om 23:06
wat wil je er mee doen en is de geluidskwaliteit belangrijk voor je?
Want ik hoor het verschil niet, het moet de muzak in de sportschool overstemmen en dat redden de goedkope van de action prima.
Zoonlief daarentegen stelt meer eisen aan de kwaliteit van het geluid en wil er ook mee kunnen bellen. Die heeft wel de Apple.
Wattenbolleke
29-01-2026 om 23:09
ik wil kunnen bellen en luisterboeken/podcasts luisteren, eventueel op de fiets of tijdens het wandelen.
Van muziek kwaliteit heb ik niet zoveel verstand, dus dat hoeft niet top of the bill te zijn.
RaSa
29-01-2026 om 23:46
De mijne zijn van Fresh Rebel, de Twin Ace. Heb ze gekregen. Gebruik ze tijdens het wandelen (dagelijks), het huishouden e.d.. Batterij blijft gaan. Ook bellen gaat uitstekend, ben goed verstaanbaar. Kortom zeer tevreden mee.
Schommelstoel
30-01-2026 om 04:50
Ik heb earpods van Dunrock Bubble, de gewone versie is rond de 70 euro (de Pro rond de 90).
Goede ANC en batterij gaat lang mee. Er zitten verschillende maten 'rubbertjes' bij, zodat ze in elk oor goed zitten.
Due-scimmie
30-01-2026 om 07:54
Ik heb oortjes die ook om mijn oor heen zitten. Oortjes die alleen 'in' mijn oor zaten verloor ik op de fiets regelmatig. Mocht je ze veel op de fiets gebruiken, zou ik daar op letten.
Poezenmeisje
30-01-2026 om 10:26
Wattenbolleke schreef op 29-01-2026 om 23:09:
ik wil kunnen bellen en luisterboeken/podcasts luisteren, eventueel op de fiets of tijdens het wandelen.
Van muziek kwaliteit heb ik niet zoveel verstand, dus dat hoeft niet top of the bill te zijn.
Ik doe er hetzelfde mee en heb ze van Kruidvat eigen merk.
rionyriony
30-01-2026 om 10:29
Ik heb vier verschillende en ook evenveel van andere merken teruggezonden.
Die van Bose die het duurste zijn hebben de beste Noise cancelling. De gebruiksaanwijzing is online. Vind ik altijd een minpunt. 
Die me het beste bevielen waren die van 25 euro. Ze hebben een matige noise cancelling (ligt eraan wat hij moet cancellen, wat voor soort tonen en hoe onverwacht). Hij is minder in lage tonen wegfoetselen dan die van Bose.
Ik heb ook nog een stel van prijscategorie iets daartussen en die vind ik minder dan die twee setjes van 25, die ik gekocht heb bij Bol.
Ze doen allemaal korter met hun opgeladen batterij dan die van Bose, die een hele avond haalt, maar die goedkopere moet je na vijf of zes uur weer herladen, wat hij ook langzamer doet dan de Bose. Van het geluid van de Bose moet je maar houden, maar die kan je veranderen dmv een equalizer met een app. Veel laagbereik. De app heb ik nog niet gedownload. Hij kan ook zonder geluid noice cancellen.
Dat heropladen van die van 25 euro is niet zo'n bezwaar want ik heb tegen dit euvel twee setjes gekocht.
Samen gaan ze superlang mee. En de eerste laadt zichzelf dan weer op terwijl je de tweede gebruikt.
Die in de middenprijs vind ik wat minder dan die van 25 euro. In alle opzichten.
Ik heb een poosje geleden nog gezocht maar kon ze toen niet meer vinden bij Bol. Naam Earbuds. Wel in dezelfde prijscategorie maar die ik heb precies is kennelijk een uitverkochte serie. Die worden aan de lopende band gemaakt en weer een beetje veranderd. Dus ik zou eerst die als allereerste testen. Deze blijven ook het beste in mijn oren zitten hoewel ze altijd wel eens loslaten vooral als je het niet verwacht. Bij vooroverbuigen en zo.
Maar het geluid vond ik daarvan het beste, zijn ook lekker licht en daar gaat het toch het meeste om vind ik. Uiteraard kan je ermee bellen en ook andere dingen. Ik gebruik meestal de Game stand als ik (in mijn situatie) hinderlijke bijgeluiden wil uitschakelen want dan geeft hij zo'n mooi vol geluid. Gedeeltelijk van binnen, gedeeltelijk van buiten komend.
Courage
30-01-2026 om 13:55
Voor mij ook het belangrijkste dat ze überhaupt in mijn oren blijven zitten. Stuitte ooit bij toeval op JBLs, voor het eerst dat ze bleven zitten, yeah! Je doet ze in en draait ze dan een kwartslag, soort van lock.
Een paar andere merken hebben dit systeem ook. Onder andere Philips geloof ik.
De laatste keer toch maar weer JBLs gekocht; waren niet al te duur en iets korting als 'tweede kans'.
Egel.
30-01-2026 om 23:05
Hmmm ik heb al heel lang apple oortjes, maar bedraad. Geen gezeur met opladen. Draadje raakt wel vaak een beetje in de war, maar ik ben ook heel blij dat ze niet uit mijn oor vallen (of zo wel, dan heb ik ze gewoon nog)