Digital Digital

Digital

Wat zijn jullie favoriete websites?

Hallo allemaal, 
Ik vroeg me af wat jullie favoriete websites zijn? Ik ben door ziekte aan bed gebonden de laatste maanden en dat zal waarschijnlijk ook nog wel even blijven zo. Ik verveel me af en toe de pest. Ik lees de krant online, kijk op dit forum maar heel veel verder kom ik niet. Dus ik vroeg me af welke websites jullie leuk vinden zodat ik misschien inspiratie op kan doen. Mag van alles zijn.. nieuws, grappige dingen, roddels. Ben benieuwd 


Momenteel vermaak ik met met het kijken naar Tiktok filmpjes als aanvulling op Facebook en Instagram.
Ga zo boeken uitzoeken en in mijn favorieten zetten vast voor de vakantie in de online bibliotheek.

Verder spelletjes als Wordfeud en wordcrex en Woordle en alle streamingdiensten die we hebben.

Ik leer frans via duolingo. Ik ben bijna klaar en dan ga ik een andere taal kiezen, dan wil ik het frans wel bijhouden. Nooit gedacht dat ik er lol in zou hebben, maar ik vind het oprecht leuk. Het is natuurlijk ook heel nuttig om in het frans te kunnen zeggen "mijn linkerarm is groter dan mijn rechtervoet"

Ik kijk heel veel Youtube. Daar kan je mee bezig blijven als je eenmaal je 'ding' gevonden hebt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-08-2022 om 19:25

youtube en tiktok vooral.

www.boredpanda.com 
Elke dag een aantal nieuwe artikeltjes, variërend van de leukste dierenfotos en ‘waar Amerikanen zich iverbverbazen in Europa” tot de mooiste landschappen en adviesvragen in de trant van ‘ben ik een eikel als ik mijn moeder het huis uit gooi’. 

Ik wilde ook Bored Panda opschrijven, maar zie dat Ginevra me al voor is! Ik kijk ook regelmatig op de AITA (Am I The Asshole) Reddit.

Ginevra schreef op 19-08-2022 om 19:39:

www.boredpanda.com
Elke dag een aantal nieuwe artikeltjes, variërend van de leukste dierenfotos en ‘waar Amerikanen zich iverbverbazen in Europa” tot de mooiste landschappen en adviesvragen in de trant van ‘ben ik een eikel als ik mijn moeder het huis uit gooi’.

Deze! Wat een fijn vermaak voor momenten dat je je even verveelt/ moet wachten etc.

Pinterest nog niet genoemd? Verder volg ik heel veel kookblogs, kun je ook heel lang zoet mee zijn.

TanSwallow86

TanSwallow86

19-08-2022 om 20:54

Inderdaad ook Bored Panda
Instagram(ik volg een aantal Golden Retriever insta) 
Op YouTube. Een Japanse vrouw genaamd Nami,  zij maakt elke week een ASMR vlog.  Haar gezicht is niet zichtbaar ook niet van andere mensen.  Ik kijk er elke zaterdag naar uit.  Even een momentje voor mijzelf

Savon schreef op 19-08-2022 om 18:58:

Ik leer frans via duolingo. Ik ben bijna klaar en dan ga ik een andere taal kiezen, dan wil ik het frans wel bijhouden. Nooit gedacht dat ik er lol in zou hebben, maar ik vind het oprecht leuk. Het is natuurlijk ook heel nuttig om in het frans te kunnen zeggen "mijn linkerarm is groter dan mijn rechtervoet"

Dat is dan vanuit het Engels? Dacht dat er voor Nederlands - vreemde taal alleen Engels en Duits beschikbaar waren? 
Ben zelf met Duits bezig, we waren op vakantie in Duitsland geweest en ik versta het echt prima maar het spreken vond ik wel dramatisch slecht, ik red me wel en ook begrijpen ze me prima maar ik vond het beschamend. Nu moet ik wel zeggen dat ik in het VO maar een half jaar Duits gehad heb (leraar overspannen en dan duurt het even voor een vervanger er was en dat was een soort lid van de gestapo dus ik zat daar altijd met angst en beven…) 

SuzyQFive schreef op 19-08-2022 om 21:19:

[..]

Dat is dan vanuit het Engels? Dacht dat er voor Nederlands - vreemde taal alleen Engels en Duits beschikbaar waren?
Ben zelf met Duits bezig, we waren op vakantie in Duitsland geweest en ik versta het echt prima maar het spreken vond ik wel dramatisch slecht, ik red me wel en ook begrijpen ze me prima maar ik vond het beschamend. Nu moet ik wel zeggen dat ik in het VO maar een half jaar Duits gehad heb (leraar overspannen en dan duurt het even voor een vervanger er was en dat was een soort lid van de gestapo dus ik zat daar altijd met angst en beven…)

Vanuit het Nederlands kun je ook Frans leren via Duolingo 

Mocht je interesse hebben in economische zaken. Deze sites vind ik leuk om te volgen

iex.nl
cncb.com
Yahoo.finance.com

MidasWolf schreef op 19-08-2022 om 21:21:

[..]

Vanuit het Nederlands kun je ook Frans leren via Duolingo

Ik zie het, mijn Engels is goed genoeg hoor maar Nederlands toch wat beter. 

Zie dat je vanuit het Engels ook Klingon kan leren 🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.