Digital Digital

Digital

Waar komt dit lied vandaan?

ik kreeg via Discover Weekly van Spotify een liedje aangeraden en vond het meteen een catchy nummer.  Klinkt ergens bekend
Het heer God is Good van Marda Worship

dus ik google wie zijn dat? Niets echt helemaal niets over te vinden.  Spotify heeft nog 1 ander nummer van duidelijk totaal andere artiest onder dezelfde noemer marda worship

dan op youtube staat het ook; release dan DK records, distrikid.  Als je dat googlet lijkt het een soort ai generated muziekmaker zonder verder context. Reacties onder youtube staan uit. 

De melodie van het lied (dat is wat zo aantrekt) klinkt zo bekend; zou iemand dit met AI hebben gemaakt of gejat? 
Wie kan hier meer licht over schijnen? Dit komt toch ergens vandaan? 

playlist?list=OLAK5uy_nCcz-j1Vudi8U2CddiGVIcVyXMKM9U5kA&si=JS0ubEMMypbEIWfZ

Heb je het nummer aan de app "Shazam" laten horen? 

Jaa, het klinkt heel bekend idd maar ik kom er ook nog niet op. Als ik het aan Google laat horen komt het op dit nummer uit, dus daar hebben we niks aan. Ik denk nog even verder. 

absor

absor

04-11-2025 om 11:54 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 04-11-2025 om 11:46:

Heb je het nummer aan de app "Shazam" laten horen?

Dan zegt ie dit nummer ook

ik kreeg Comment te dire adieu inmijn hoofd.  Dat is als ik het terugluister een heel ander nummer maar misschien is dat ook jouw associatie? 

ik moet aan Adele denken,  maar ik weet niet precies welk nummer. 

absor

absor

04-11-2025 om 12:10 Topicstarter

Ginevra schreef op 04-11-2025 om 12:04:

ik kreeg Comment te dire adieu inmijn hoofd. Dat is als ik het terugluister een heel ander nummer maar misschien is dat ook jouw associatie?

Leuk nummer maar kende ik nog niet

maar wat ik raar vind; is dit nu een ai generated lied? Hoe kan het dat er over die artiest niets te vinden is? Waarom plaatst spotify liedjes zonder bekende origin

Klinkt als een tango...

"AI-muziek verschijnt op artiestenpagina's Spotify: 'Zie al dip in aantal luisteraars'"

https://www.youtube.com/channel/UCxSXt5bUIqMZYQLNBv3Xe4g

Doet me denken aan "Million years ago"  van Adele..

Hadassah schreef op 04-11-2025 om 15:25:

Doet me denken aan "Million years ago" van Adele..

Ja, dat is het! Ik dacht ook al aan haar, gelukkig weet jij het nummer wel 😃

Hoe herkenbaar moet een lied zijn om aangemerkt te kunnen worden als AI plagiaat en op wie kan dat dan verhaald worden?

absor

absor

04-11-2025 om 17:46 Topicstarter

Auwereel schreef op 04-11-2025 om 17:24:

Hoe herkenbaar moet een lied zijn om aangemerkt te kunnen worden als AI plagiaat en op wie kan dat dan verhaald worden?

Nou inderdaad?

Supermarkten schijnen ook over te gaan op ai muziek want rechtenvrij, maar in feite haalt ai het van bestaande artiesten

absor

absor

04-11-2025 om 17:46 Topicstarter

Hadassah schreef op 04-11-2025 om 15:25:

Doet me denken aan "Million years ago" van Adele..

Jaa! Dat is mijn associatie dank

absor schreef op 04-11-2025 om 17:46:

[..]

Jaa! Dat is mijn associatie dank

Liedje kwam mij ook bekend voor, Adele had ik nooit aan gedacht. 

Er is tegenwoordig veel AI muziek op Spotify, soms ook echt heel mooi. Wat ik dan jammer vind omdat het het niet iets is wat ik zou willen volgen. Kwam net deze tegen op Insta, ook AI, maar kon hem helaas niet op Spotify vinden om in een playlist te zetten. 

Oasis- Wonderwall in een soul/blues uitvoering.

https://www.instagram.com/p/DQke97xjAhj/

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-11-2025 om 22:12:

[..]

Liedje kwam mij ook bekend voor, Adele had ik nooit aan gedacht.

Er is tegenwoordig veel AI muziek op Spotify, soms ook echt heel mooi. Wat ik dan jammer vind omdat het het niet iets is wat ik zou willen volgen. Kwam net deze tegen op Insta, ook AI, maar kon hem helaas niet op Spotify vinden om in een playlist te zetten.

Oasis- Wonderwall in een soul/blues uitvoering.

https://www.instagram.com/p/DQke97xjAhj/

Wow! Ik vind deze soul versie van Wonderwall bizar goed!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.