Digital Digital

Digital

Vraag over tekst in excel

Ik ben bezig met het opzetten dan een excel sheet. In een van de kolommen komen adressen te staan. Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik zo'n adres netjes onder elkaar kan typen en dat alle regels ook gewoon zichtbaar blijven? Ik zoek eigenlijk naar een mogelijkheid zoals die in Word bestaat, waarbij in een tabel de hoogte van een veld zich automatisch aanpast aan de hoeveelheid tekst. Bestaat dat in Excel? 

Ja, dat bestaat ook in Excel. In ieder geval, als ik denk te weten wat jij bedoelt. Dan moet je de kolommen of rijen selecteren waar je dit wil toepassen en dan kun je bovenin bij 'Alignment' (mijn Excel staat in het Engels) op tabblad Home, naast waar je het lettertype kunt kiezen op 'wrap text' klikken. Er staat een tekentje voor met ab en dan daaronder een c met pijl. Hoop dat het zo duidelijk is! 

Om meer regels in 1 cel te krijgen moet je terugloop aanzetten. Een nieuwe regel beginnen  in een cel doe je door dubbelklikken op de cel en dan alt+ enter op de plaats waar het regeleide moet komen.
Maar zelf zou ik geen heel adres in 1 cel tikken, maar juist gebruik maken van excel en alles in aparte cellen doen, zodat je ook nog kunt selecteren op de gegevens in de cel.

Denk dat hier staat wat je nodig hebt: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/terugloop-toepassen-in-een-cel-2a18cff5-ccc1-4bce-95e4-f0d4f3ff4e84

Het gaat om de tekstterugloop instellen en witregel/nieuwe regel invoegen, dan kun je een adres binnen een cel onder elkaar zetten. 

Wollstonecraft

Wollstonecraft

07-02-2022 om 12:22 Topicstarter

dank jullie voor de tips, ik ga zo even kijken!

ga je het gebruiken als koppelbestand voor correspondentie? Dan zou ik de indeling anders maken. 

Wollstonecraft

Wollstonecraft

07-02-2022 om 12:48 Topicstarter

Siobhan schreef op 07-02-2022 om 12:42:

ga je het gebruiken als koppelbestand voor correspondentie? Dan zou ik de indeling anders maken.

Nee dat niet.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

07-02-2022 om 12:49

Je stelt twee vragen, volgens mij.
Om alle regels helemaal continue zichtbaar te hebben, bijvoorbeel kolom A, dan dubbelklik ik op het kleine lijntje, in het grijs, tussen kolom A en kolom B

Om twee regels in 1 cell te hebben (wat ik niet aanraad, maar het kan wel) kun je ALT+ENTER gebruiken om naar een nieuwe regel te gaan.

Om regels helemaal zichtbaar te maken, kun je dubbelklikken op het kleine lijntje, in het grijs, tussen regel 1 en regel 2

Wollstonecraft schreef op 07-02-2022 om 12:48:

[..]

Nee dat niet.

Als je excel gaat gebruiken alsof het een tekstverwerker is,  waarom maak je dan niet gewoon een tabel in word?

Daglichtlamp schreef op 07-02-2022 om 12:55:

[..]

Als je excel gaat gebruiken alsof het een tekstverwerker is, waarom maak je dan niet gewoon een tabel in word?

Want er zijn maar twee mogelijkheden: je gebruikt het als tekstverwerker of je gaat mergen? 


Wollstonecraft

Wollstonecraft

07-02-2022 om 13:08 Topicstarter

Daddy_gijs schreef op 07-02-2022 om 12:49:

Je stelt twee vragen, volgens mij.
Om alle regels helemaal continue zichtbaar te hebben, bijvoorbeel kolom A, dan dubbelklik ik op het kleine lijntje, in het grijs, tussen kolom A en kolom B

Om twee regels in 1 cell te hebben (wat ik niet aanraad, maar het kan wel) kun je ALT+ENTER gebruiken om naar een nieuwe regel te gaan.

Om regels helemaal zichtbaar te maken, kun je dubbelklikken op het kleine lijntje, in het grijs, tussen regel 1 en regel 2

Ja, dit is hem! Dank je wel!

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

07-02-2022 om 14:11

Wollstonecraft schreef op 07-02-2022 om 13:08:

Ja, dit is hem! Dank je wel!

Het leven kan soms zo simpel zijn 😆

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

07-02-2022 om 14:16

Daglichtlamp schreef op 07-02-2022 om 12:55:

Als je excel gaat gebruiken alsof het een tekstverwerker is, waarom maak je dan niet gewoon een tabel in word?

Omdat je dan niet kunt sorteren... 
Of omdat er ANDERE informatie in de Excel staat, wat in Word weer niet handig is (zoals financiele informatie, dus sommeren of gemiddelden of tellen of dropdown-boxen of automagische kleuren van velden)

Maar mee eens dat je moet oppassen dat je niet "dingen die in Word kunnen" probeert op te lossen met Excel. Zo zou ik, in Excel, nooit regels onder elkaar zetten in 1 cell, als dat niet strikt noodzakelijk is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.