Digital Digital

Digital

Tablet terugzetten naar fabrieksinstellingen

Ik heb een Lenovo tablet, nu zo'n 3,5 jaar. Nu doet sinds gisteren Netflix het op de tablet niet meer, wel op mobiel en laptop. Ik heb gisteren wel een uur gechat met de helpdesk van Netflix en van alles geprobeerd, maar zij konden het niet oplossen. Ik zou vanmorgen tussen 10.00 en 12.00 teruggebeld worden door een IT-er, vanuit de VS, maar er stond al bij in het bericht dat er geen garantie was dat ik ook echt gebeld zou worden , en ze hebben dus niet gebeld

Ik denk dat het wellicht aan de tablet ligt. Ik had laatst ook al problemen met mijn mail-app, maar ik dacht dat het aan de app lag en heb die vervangen door een andere app. Ook vond ik de tablet wat traag worden en liep af en toe mijn nieuwsapp vast. Ik heb al alle browsegegevens, cookies enz verwijderd, en allerlei apps die ik niet meer gebruik verwijderd, gecheckt of er soms updates waren, incl systeemupdate. En de tablet uiteraard herstart en ook langere tijd uitgezet.

Nu overweeg ik om de tablet terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Heeft iemand daar ervaring mee, zou dat kunnen helpen? Op zich staan er geen foto's of bestanden op de tablet die ik niet ook op mobiel of laptop heb staan, dus ik zou dan alleen alle apps die ik gebruik opnieuw moeten installeren denk ik. Of zie ik iets over hoofd? Is er nog iets anders dat ik zou kunnen proberen? Ik vind het een beetje eng 

Het zou kunnen helpen hoor, het is een manier om je tablet goed schoon te maken zodat er weer wat meer werkruimte en dus power is. Maar je hebt geen garantie dat het werkt natuurlijk, het kan ook slijtage zijn.

Je ziet niets over het hoofd, je moet alles opnieuw installeren zoals bij een nieuwe tablet.

Alles wat je kan proberen:
https://www.consumentenbond.nl/tablet/android-tablet-sneller-maken

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

24-02-2022 om 15:22

https://support.lenovo.com/my/nl/solutions/ht101594

Meestal werkt het zo. Heb het laatst ook gedaan met mijn oude laptop. Duurde wel erg lang moet ik zeggen.

Rondstruiner

Rondstruiner

24-02-2022 om 17:43 Topicstarter

Thanks allebei, ik ga de links bekijken.

Er zit bij mij een Resetknop op.

Soms is het gewoon "shit happens". Vorige week crashte mijn PC opeens, een laptop van 8 jaar oud. Bleef midden in een programma "hangen", geen beweging meer in te krijgen, enige mogelijkheid was koude start. Heb ik gedaan, geen resultaat. Systeemherstel hielp ook niet. Opstartherstel ook niet. Dus naar de computerboer op de hoek gebracht. Die kreeg hem ook niet meer aan de praat. Nieuwe gekocht.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-02-2022 om 20:45

Rondstruiner schreef op 24-02-2022 om 17:43:

Thanks allebei, ik ga de links bekijken.

Ben je nog verder gekomen?

Rondstruiner

Rondstruiner

27-02-2022 om 21:28 Topicstarter

Tickel schreef op 27-02-2022 om 20:45:

[..]

Ben je nog verder gekomen?

Ja, ik heb netflix er eerst even afgegooid, toen dat lijstje van de Consumentenbond doorgelopen en nog wat meer dingen eraf gegooid. Toen een hele nacht uit en de volgende ochtend voor de zoveelste keer netflix weer geïnstalleerd, en toen deed hij het weer

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.