Digital Digital

Digital

Switch games


Leuk topic! Binnenkort gaan we een Switch kopen  Ik heb nu Apple Arcade en speel graag Oceanhorn en Fantasian (wel erg veel vechten, maar soit). Ik houd het meeste van RPG en Zelda-achtige games, dus ik lees graag mee!

Skippyball

Skippyball

28-12-2021 om 18:42 Topicstarter

Weer een beetje een up voor dit topic.

Kennen jullie het spel midtown madness? Dit speelde ik (heel) vroeger op de xbox.
Hebben jullie een idee wat een beetje een vergelijkbaar spel is voor op de switch?

Ik ken het niet, wat is het doel van het spel?

We hebben inmiddels een switch en Sinterklaas bracht nog wat spellen, waaronder een Zelda voor mij   Ik zoek nog een leuk simcity-achting spel. Heb in de Nintendo-sale Rollercoaster Tycoon gekocht maar de bediening van dat spel is me veel te ingewikkeld. Iemand nog een aanrader?

Leuk! Zelda ♥️ 

Dat soort spellen vind ik ook niet te doen op de switch. Dat blijven echte PC games.

Ik speel momenteel weer veel Stardew Valley op de switch. Besturing vind ik prima te doen! Of animal crossing misschien? Ik vind alle spellen zoals Simcity (zoals Civilization) niet te doen op de switch dus die kies ik nooit voor deze console.

@Skippybal: racespellen zijn niet mijn ding. Helaas kan ik je niet helpen.

Ik heb in de sale Dragon's Dogma gekocht. Beetje a la skyrim (minder goed vind ik, maar het is een rpg met fantasie thema). Verder begonnen aan Divinity Origin Sin, maar ik kom er niet zo in. Te ingewikkeld en speelt niet zo lekker op de switch. Dus die laat ik voor nu even liggen.

Iemand nog een leuke rpg (niet perse klassiek, mag ook actie rpg zijn) tip?

@Lena55 Ik heb Oceanhorn met plezier gespeeld. Doet beetje aan Zelda/Lufia denken. Ik speelde het op Apple Arcade maar het is ook te krijgen op de switch (en even geleden as het ook in de aanbieding, misschien nog wel). 

Bedankt voor de tip! Ziet er leuk uit, ook voor de kinderen geschikt. Heb je deel 1 of 2 gespeeld? 

Lena55 schreef op 30-12-2021 om 18:21:

Bedankt voor de tip! Ziet er leuk uit, ook voor de kinderen geschikt. Heb je deel 1 of 2 gespeeld?

Ik heb ze allebei gespeeld, vond ze allebei leuk maar 1 beter dan 2 qua verhaal. 

Skippyball

Skippyball

31-12-2021 om 13:28 Topicstarter

midoown madmess is geen traditioneel racespel. Je moet opdrachten doen, de ene keer ben je de politie die de boef moest vangen, andere keer taxi die mensen moet afzetten en ophalen.
Dat maakte het voor mij heel leuk.

Ik heb nu overcooked gekocht om te proberen.

Simcity ken ik niet goed, maar ik vond two point hospital erg leuk. Naar aanleiding van de tips hier! 

Iemand bekend met de witcher? Is dat een aanrader?

Ik ben ook heel benieuwd naar The Witcher! En hoe vind je overcooked? Is het niet eentonig?


@skippybal: o dat klinkt wel leuker. Helaas nooit zo'n spel tegengekomen.

Ik heb de witcher op de ps gespeeld inclusief beide uitbreidingen. Ik vind het echt een heel leuk spel. Als je houdt van open wereld spellen met een fantasy achtergrond een echte aanrader! Ook prima te spelen op de switch denk ik. Leuke verhaallijn en ook leuke sidequests!

Overcooked vind ik ook leuk. Voor 15 minuten, daarna wordt de stress me te veel 😅

Skippyball

Skippyball

01-01-2022 om 14:04 Topicstarter

Ik vind overcooked wel echt lastig haha, voor eventjes is het inderdaad wel even leuk. Hij was 90% korting bij nintendo, dus voor 2 euro gekocht.

Witcher klinkt wel leuk! Die wil ik ook graag kopen. Hij is ook in de korting bij nintendo maar niet genoeg geheugen.. moet maar achter een geheugenkaartje aan gaan.

Ik heb gister een demo gedownload van ori the blind forest en vond het ook leuk. Wederom korting (en genoeg geheugen) dus deze voor een 10tje aangeschaft!

Even een vraag: ik wil meer in beweging komen, en zie in de e-shop Yoga Master, Fitness Boxing en Family Trainer. Reviews zijn wisselend, dus ik ben benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft. 

Skippyball

Skippyball

04-01-2022 om 09:03 Topicstarter

Sorry geen ervaring mee.
Ik heb overigens wel de ring fit.
Die ligt al weer veel te lang stil... mijn voornemen was wel om hem dit jaar vaker te gebruiken
Het verhaal bij de ring fit, vind ik namelijk wel leuk en maakt het sporten leuker. (Alleen haat ik sport dus blijft het toch vaak liggen)

Skippyball schreef op 04-01-2022 om 09:03:

Sorry geen ervaring mee.
Ik heb overigens wel de ring fit.
Die ligt al weer veel te lang stil... mijn voornemen was wel om hem dit jaar vaker te gebruiken
Het verhaal bij de ring fit, vind ik namelijk wel leuk en maakt het sporten leuker. (Alleen haat ik sport dus blijft het toch vaak liggen)

Bedankt! Ik heb hem net gegoogled en dat is een “echte” fitnesstraining in spelvorm begrijp ik. Klopt dat? Klinkt leuk en dat motiveert dan toch wel (iets) denk ik? Ik heb echt zo’n hekel aan sportscholen en zo en op mijn leeftijd weer met een sport beginnen schiet niet op (heb bij 2 geïnformeerd en je hoort gewoon helemaal niks dan, kennelijk zoeken ze alleen jeugdleden). 

ja dat vind ik ook zo bijzonder. Als je als volwassene een teamsport ofzo zou willen beginnen. Daar is al bijna niks over te vinden op sites van verenigingen. Het gaat vaak alleen over kinderen. 

Ik heb de ring fit ook overwogen. Maar ik ben bang dat hij binnen korte tijd stof staat te vangen. Dan moet dat spel wel erg leuk zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.