Digital Digital

Digital

Spotify playlist vraag

De playlists die Spotify maakt op basis van je muziekvoorkeur, in hoeverre zijn die echt voor jou? Zo heb ik een playlist “gemaakt voor MonkeyTown” maar die heeft wel 1167 likes. Zou het kunnen dat die playlist toevallig ook is gemaakt voor 1167 anderen (of meer)? Het is wel toevallig een playlist met vrij specifieke muziek, en ja, die ik ook leuk vind.  

MonkeyTown

MonkeyTown

27-07-2021 om 18:00 Topicstarter

ik heb vergeleken met de unieke playlists van mijn dochter, en die heeft geen likes. Gek toch?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-07-2021 om 18:13

Misschien komt het doordat ik zelf al heel veel playlists in Spotify heb staan, maar ik heb geen playlists “Speciaal voor Wednesday”. Ik heb wel “Jouw topmixen” en “Gebaseerd op jouw laatste luistergedrag”. Beide categorieën playlists hebben inderdaad likes, een ervan zelfs meer dan 30.000.

MonkeyTown

MonkeyTown

27-07-2021 om 18:51 Topicstarter

Ja, precies, die playlists onder jouw topmixen. Als je die opent, staat er als het goed is onder de artiesten “gemaakt voor Wednesday”. Maar volgens mij is dat dus helemaal niet zo. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-07-2021 om 18:54

Lijkt me ook niet. Maar bij mij staan daar alleen heel algemene playlists: The Beatles Mix, Jaren 2000 Mix, Hiphop Mix et cetera.  

Ik heb er mixen tussen staan met bijna 400.00 likes Héél speciaal voor mij dus... Er staat inderdaad 'speciaal gemaakt voor Roos' maar verder zijn het hele algemene lijsten. Er staat ook muziek in die lijsten die ik nooit aan zou zetten. Spotify weet het mooi te brengen...

Ik heb eventjes Spotify aangeslingerd.. Zo te zien zijn het bestaande playlists, die gedeeltelijk? met jouw eerder afgespeelde muziek overeenkomen. Dus bestaande playlists, die iets voor jou zouden kunnen zijn. Het woord “speciaal” voegt dus eigenlijk niks toe

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

28-07-2021 om 14:14

Heb je die playlist soms openbaar gemaakt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.