Digital Digital

Digital

Spelletjes spelen op BoardgameArena

Tijdens corona heb ik deze site ontdekt en op deze manier kon ik met familie en vrienden toch bord- en kaartspellen spelen. Gelukkig sinds de versoepelingen alweer live af kunnen spreken. Maar merk dat ik toch nog vrij regelmatig online te vinden ben voor een spelletje. Nu ben ik benieuwd of hier mensen zijn die daar ook spelletjes spelen. Hoe ben je daar terecht gekomen en wat zijn je favoriete spellen daar?


Ja, ik. Ben er op dezelfde manier terecht gekomen als jij. Leuke spellen vind ik Lost cities, take 5, hanabi, the crew, Lucky u berschka, saboteur, cinco. En er zijn nog veel spellen die ik wil laten spelen, maar waar ik nog niet aan toegekomen ben. 

Ja ik ook! Splendor & cubirds zijn mijn favorieten. Take5 vind ik leuk voor tussendoor en ik speel ook wel de basis variant van Hanabi. Pandemic heb ik ook veel gespeeld, vind ik echt een heel tof spel. Alleen is dat aan de keukentafel echt leuker dan online.

Ik ben er ook terecht gekomen via het forum. Kies eigenlijk vooral wat ik al ken dus speel veel carcasonne. Heb er wel sushi go ontdekt, dat heb ik nu thuis ook. 

Speel ook tock en don't stop.

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 22:57 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 01-10-2021 om 21:58:

Ja, ik. Ben er op dezelfde manier terecht gekomen als jij. Leuke spellen vind ik Lost cities, take 5, hanabi, the crew, Lucky u berschka, saboteur, cinco. En er zijn nog veel spellen die ik wil laten spelen, maar waar ik nog niet aan toegekomen ben.

Cinco net even bekeken. Begrijp er niks van 😅. Kende je het spel al of heb je het op de site geleerd?

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 23:00 Topicstarter

Jillz schreef op 01-10-2021 om 22:07:

Ja ik ook! Splendor & cubirds zijn mijn favorieten. Take5 vind ik leuk voor tussendoor en ik speel ook wel de basis variant van Hanabi. Pandemic heb ik ook veel gespeeld, vind ik echt een heel tof spel. Alleen is dat aan de keukentafel echt leuker dan online.

Cubirds heb ik een paar weken geleden gekocht nadat ik het online heb leren kennen. Ik was meteen verkocht. Erg leuk spel. Pandemic hebben we thuis. Ook maar gauw weer eens spelen. Het klopt dat sommige spellen echt leuker zijn aan tafel. Maar wel fijn dat het online kan, mochten er geen spelers in de buurt zijn 😉

SushiGo

SushiGo

01-10-2021 om 23:02 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 01-10-2021 om 22:26:

Ik ben er ook terecht gekomen via het forum. Kies eigenlijk vooral wat ik al ken dus speel veel carcasonne. Heb er wel sushi go ontdekt, dat heb ik nu thuis ook.

Speel ook tock en don't stop.

Ook leuke spellen. Tock zegt me zo niks. Ga ik even opzoeken.

Voordeel van deze site is ook dat je spellen even kunt uitproberen. Bespaart je ook eventuele miskopen. Nadeel is dan weer, een uitpuilende spellenkast. Want ja, zoveel leuke spellen 😅

SushiGo schreef op 01-10-2021 om 23:02:

[..]

Ook leuke spellen. Tock zegt me zo niks. Ga ik even opzoeken.

Voordeel van deze site is ook dat je spellen even kunt uitproberen. Bespaart je ook eventuele miskopen. Nadeel is dan weer, een uitpuilende spellenkast. Want ja, zoveel leuke spellen 😅

die uitpuilende spellenlast heb ik al, van online spelen ben ik altijd bang dat het me niet geboeid houdt

Ik speel spellen die ik thuis al in de kast had liggen, en spellen die ik online heb leren kennen. Van saboteur heb ik online de uitbreiding letten kennen, en die toen ik zelf aangeschaft, zonder de uitbreiding vind ik saboteur nooit zo leuk. Cubirds heb ik gisteravond voor het eerst gespeeld, nav de recensies van hier. Was ook leuk!
Cinco heb ik ook online leren kennen, iemand bood in de chat aan om uitleg te geven. Het is een soort 4 op een rij, maar dan veel complexer, en met een geluk-factor doordat je laten moet trekken. Ik kan het ook wel een keer uitleggen. 

M'n man en ik spellen samen ook wel op GBA. Zeker als we moe zijn en op de bank willen blijven hangen, maar wel graag samen iets doen, dan is het lekker makkelijk, want we hoeven geen spel uit te leggen op tafel. En dan spelen we ook weer spellen die we ook gewoon in de kast hebben liggen. 

Ik heb BGA ook via hier (Ouders.nl) leren kennen.
Ik vind met name Lucky Numbers en Hanabi erg leuk. En speel ook wel eens Rallyman en Outlaws of Welcome to New Las Vegas. Die laatste vind ik zo leuk dat ik die zelf gekocht heb.

Ik speel zo af en toe, soms ook online tegen anderen. Dat vind ik eigenlijk nog het leukste: Via WhatsApp bellen en dan tegen elkaar online spelen. 

Dees, hier doen we het ook vaak zo. Met een videoverbinding via WhatsApp ofzo, tijdens de lockdown was dat vaak een goede oppepper met veel lachen. 

Ik kwam het ook hier tegen en kom eigenlijk net om het hoekje kijken. Ik ben momenteel veel sushi go en l.a.m.a aan het spelen. Maar het is weer weekend, dus nu hebben we meer tijd om samen met het gezin een spelletje uit de kast te pakken.

Zijn jullie premium en heeft dat echt heel veel meerwaarde?

Ik ben premium. Dat betekent dat ik ook met huisgenoten kan spelen (wat vooral relevant was om tijdens de lockdown met een groep vrienden te kunnen spelen, maar we in de praktijk ook zonder mensen van buiten doen), en ik kan alle spellen spelen en starten. 

SushiGo

SushiGo

02-10-2021 om 14:59 Topicstarter

Ik ben ook premium. Een aantal spellen zijn bijvoorbeeld alleen door premium members te starten. Je hoeft niet premium te zijn om uitgenodigd te worden voor zo'n spel.

SushiGo

SushiGo

02-10-2021 om 15:01 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 02-10-2021 om 08:24:


M'n man en ik spellen samen ook wel op GBA. Zeker als we moe zijn en op de bank willen blijven hangen, maar wel graag samen iets doen, dan is het lekker makkelijk, want we hoeven geen spel uit te leggen op tafel. En dan spelen we ook weer spellen die we ook gewoon in de kast hebben liggen.

Heel herkenbaar. Vooral nu 's avonds. Lekker onder een dekentje, Chromebook op schoot 😄

SushiGo

SushiGo

02-10-2021 om 15:06 Topicstarter

Zelf speel ik vooral L.a.m.a., dragonheart, CuBirds, patchwork, sushi go en potion explosion.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.