Digital Digital

Digital

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-07-2021 om 21:56

Sony Xperia 10iii opslag foto's

Misschien een suffe vraag maar ik kom er niet uit.
Ik heb sinds een paar weken in het bezit van een Xperia 10iii, hiervoor had ik de XZ1. Gemaakte foto's worden automatisch opgeslagen in mijn google account. Deze loopt nu vol terwijl ik nog voldoende gb vrij heb op de telefoon zelf en SD kaart.

Op mijn vorige telefoon werd de hele google account niet gebruikt en ging alles direct naar SD.  In de camera instellingen zelf staat aangegeven dat de opslag op SD moet, maar dat gebeurt dus niet. Nergens een mapje te vinden die "afbeeldingen" of "gallerij" heet zoals bij mijn vorige telefoon. Heeft iemand hier ook deze telefoon en dé oplossing?


Open de app google foto's.Rechts bovenaan zie je een rondje. Daar op klikken. Dan back up uitschakelen. 

Onder de map files. Vind je ook afbeeldingen.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-07-2021 om 18:08

Mirthemanon schreef op 15-07-2021 om 12:09:

Open de app google foto's.Rechts bovenaan zie je een rondje. Daar op klikken. Dan back up uitschakelen.

Onder de map files. Vind je ook afbeeldingen.

Bedankt. Gedaan! Hoop dat dit werkt. 

Tickel, wat vind je van de telefoon? Mijn XZ2 compact loopt ook op zijn einde (te vaak laten vallen) en heb ook zitten kijken naar dit model. 

Ik heb wel ergens gelezen dat je in de Play Store een galery of album voor je foto's kunt downloaden. Dat je deze inderdaad mist op de 10 III

Hoe zijn de foto's die je maakt? 
En hoe ligt hij in de hand? Want groter dan mijn huidig toestel. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-07-2021 om 14:51

Zinook schreef op 16-07-2021 om 13:36:

Tickel, wat vind je van de telefoon? Mijn XZ2 compact loopt ook op zijn einde (te vaak laten vallen) en heb ook zitten kijken naar dit model.

Ik heb wel ergens gelezen dat je in de Play Store een galery of album voor je foto's kunt downloaden. Dat je deze inderdaad mist op de 10 III

Hoe zijn de foto's die je maakt?
En hoe ligt hij in de hand? Want groter dan mijn huidig toestel.

Ik vind hem verder wel fijn. Hij is wat langer en smaller dan de XZ1. Foto's vind ik ook goed. 

DSC-0000-BURST20210708210030568-COVER.jpg

Foto ziet er inderdaad goed uit. Thnx voor je reactie 👍🏻 

Dubbel..

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-07-2021 om 15:26

Zinook schreef op 16-07-2021 om 15:14:

Foto ziet er inderdaad goed uit. Thnx voor je reactie 👍🏻

Het enige nadeel: er zijn bij Coolblue en andere telecom toko's hier in de stad, geen screenprotectors te vinden 

Online misschien wel? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een screenprotector gebruikt. Bij mij gaan ze niet kapot doordat het scherm stuk is maar gewoon dat ze raar gaan doen door het vele vallen😬

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

16-07-2021 om 18:28

Zinook schreef op 16-07-2021 om 17:08:

Online misschien wel? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een screenprotector gebruikt. Bij mij gaan ze niet kapot doordat het scherm stuk is maar gewoon dat ze raar gaan doen door het vele vallen😬

Ik had bij m'n vorige telefoon deze hoes, ook zonder screending. Helaas niet leverbaar voor 10iii

51+yVsgIDFL._AC_SL1000_.jpg

Jammer, want ziet er goed uit. Misschien als het model wat langer op de markt is, er wat meer protectors komen? 

Ik ben nog steeds aan het dubben of ik dit model wel of niet ga aanschaffen. 🙄

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

18-07-2021 om 22:07

Zinook schreef op 16-07-2021 om 22:55:

Jammer, want ziet er goed uit. Misschien als het model wat langer op de markt is, er wat meer protectors komen?

Ik ben nog steeds aan het dubben of ik dit model wel of niet ga aanschaffen. 🙄

Ik wilde wel weer een Xperia en heb eindeloos vergeleken. Deze kwam er steeds uit binnen het budget wat ik voor mezelf gesteld had. Ik wilde graag een waterdichte, een jackplug aansluiting, nieuwste versie android en "grote"batterij.  4500 mAh is best veel voor een telefoon en ik hoef hem maar om de dag op te laden.

Ik vind de modellen tegenwoordig zo groot. Ik sport veel en moet makkelijk in een zak te stoppen zijn. En op het moment vind ik het aanbod in compacte telefoons met goede specificaties maar moeilijk te vinden. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

19-07-2021 om 18:09

Zinook schreef op 19-07-2021 om 13:15:

Ik vind de modellen tegenwoordig zo groot. Ik sport veel en moet makkelijk in een zak te stoppen zijn. En op het moment vind ik het aanbod in compacte telefoons met goede specificaties maar moeilijk te vinden.

Vind ik ook hoor. De telefoon ging van 5,2" naar de 6". Dat klinkt niet veel maar als ik keuze had voor een kleinere met dezelfde specificaties, dan had ik die gekocht. Ik voel er alleen niets voor om meer dan €500 voor een telefoon uit te geven.

Hier ook. Na twee a drie jaar moet je waarschijnlijk toch weer een ander ivm updates van Android enz. En om nu iedere keer 700 tot 1000 euro neer te ken, vind ik echt een beetje te gortig. Zeker omdat bepaalde merken al ophouden na twee Android updates.

Vandaag maar de knoop doorgehakt. Morgen komt mijn Sony 10 III binnen! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.