Digital Digital

Digital

Smartwatch tips

Ik overweeg de aanschaf van een smartwatch, maar zie door de bomen het bos niet meer. 
Dus wie heeft er een? Aanrader? Welke functie mis je? Welke functie zou je niet meer willen missen>


ik heb een Garmin Vivoactive 3 en ben er heel blij mee! Ik vind het belangrijk dat ie activiteiten incl GPS kan bijhouden zonder dat ik m'n telefoon mee heb. Stappen, actieve minuten vind ik fijn en hij laadt snel op. Hij gaat ook al een goede tijd mee en werkt nog top!

Een aanrader, ik zou wel voor een nieuwer type gaan.

Wat voor telefoon heb je? Voor een IPhone is een I watch handig, voor de Samsung natuurlijk een Samsung watch, heb zelf een Samsung watch Active 2, heerlijk horloge, supermooi en makkelijk in gebruik maar heb ook een Samsung telefoon.

Bedenk vooral wat je belangrijk vindt. Ik heb eerst een Fitbit versa 2 gehad maar de batterij ging al snel achteruit waardoor ik um elke 1,5 tot 2 dagen moest opladen. Mijn vriend heeft een Apple watch, die moet ie ook elke 1,5 tot 2 dagen opladen.
Ik heb nu sinds een weekje een Garmin Vivoactive 4S. Die heeft ingebouwde GPS, kan workouts voordoen, batterij is in ieder geval so far so good.
Ook houd ie bij hoeveel energie ik nog heb gedurende de dag en dat is redelijk accuraat.

hobbyhorses

hobbyhorses

08-10-2021 om 22:23 Topicstarter

Muurbloem1985 schreef op 08-10-2021 om 21:48:

Wat voor telefoon heb je? Voor een IPhone is een I watch handig, voor de Samsung natuurlijk een Samsung watch, heb zelf een Samsung watch Active 2, heerlijk horloge, supermooi en makkelijk in gebruik maar heb ook een Samsung telefoon.

Heb een samsung, wil ook geen apple, maar er zijn best veel niet samsungwatches die ook op android werken.

hobbyhorses

hobbyhorses

08-10-2021 om 22:24 Topicstarter

Ellori schreef op 08-10-2021 om 21:52:

Bedenk vooral wat je belangrijk vindt. Ik heb eerst een Fitbit versa 2 gehad maar de batterij ging al snel achteruit waardoor ik um elke 1,5 tot 2 dagen moest opladen. Mijn vriend heeft een Apple watch, die moet ie ook elke 1,5 tot 2 dagen opladen.
Ik heb nu sinds een weekje een Garmin Vivoactive 4S. Die heeft ingebouwde GPS, kan workouts voordoen, batterij is in ieder geval so far so good.
Ook houd ie bij hoeveel energie ik nog heb gedurende de dag en dat is redelijk accuraat.

Dat wat ik belangrijk vind, eigenlijk geen idee, vooral omdat ik er nu geen heb. Langere batterijduur lijkt me fijn. Maar verder?

Wat voor functies lijken je interessant? Er zijn nogal verschillende soorten. 

hobbyhorses schreef op 08-10-2021 om 22:24:

[..]

Dat wat ik belangrijk vind, eigenlijk geen idee, vooral omdat ik er nu geen heb. Langere batterijduur lijkt me fijn. Maar verder?

Ik zou dan vooral eerst naar een budget kijken en dan naar een horloge die daar in past.

Ik heb/had een Fitbit charge 3. Ik vind het ontwerp mooi en de app heel fijn. Maar dat horloge bandje heb ik al ontiegelijk vaak moeten vervangen. Eerst binnen de garantie. Daarna op eigen kosten. Nu is het bandje weer stuk. Ik heb mijn Fossil normale horloge maar uit de kast gehaald. Ik word er echt moe van... en die bandjes zijn ook niet goedkoop en moeilijk aan te komen.

bandjes bestel ik via AliExpress oid. Ik ben echt super allergisch voor de siliconen bandjes die zowel Garmin als Fitbit meeleveren.

Ja dat zou ook nog kunnen maar ik bestel liever niks van Ali. Je weet niet wat voor materialen gebruikt zijn en wie eraan gewerkt hebben. Want daar zit geen controle op.

Ik ben benieuwd of de andere smartwatches wel wat duurzamer zijn in het gebruik. Mijn fitbit ging binnen 1 jaar kapot (kreeg nieuwe binnen garantie) plus dan nog al die bandjes die steeds maar afscheuren. Gaan smartwatches van andere merken wel langer mee?

Dutchgirly schreef op 09-10-2021 om 00:12:

Ja dat zou ook nog kunnen maar ik bestel liever niks van Ali. Je weet niet wat voor materialen gebruikt zijn en wie eraan gewerkt hebben. Want daar zit geen controle op.

Ik ben benieuwd of de andere smartwatches wel wat duurzamer zijn in het gebruik. Mijn fitbit ging binnen 1 jaar kapot (kreeg nieuwe binnen garantie) plus dan nog al die bandjes die steeds maar afscheuren. Gaan smartwatches van andere merken wel langer mee?

Ik heb mijn Garmin ruim 3 jaar nu en nog geen problemen gehad. Zelfde bandje, scherm etc. Alles werkt nog heel goed, ik merk ook geen achteruitgang van de batterij ofzo.

Garmin vivoactive 4s 
Goed sherm, functies voor hardlopen, wandelen en cardio die ik wil, slaap bijhouden is hij niet heel geweldig in vind ik dus daar moet je hem niet voor doen maar verder echt een prima horloge. En mooi vind ik, ook qua grootte 

hobbyhorses

hobbyhorses

09-10-2021 om 08:10 Topicstarter

Ellori schreef op 08-10-2021 om 22:34:

[..]

Ik zou dan vooral eerst naar een budget kijken en dan naar een horloge die daar in past.

Budget is tot 500 euro, dit hoeft niet maar is wel ongeveer de max. 

Maar daar valt dus bijna alles onder....

hobbyhorses

hobbyhorses

09-10-2021 om 08:11 Topicstarter

Mavelle schreef op 09-10-2021 om 07:29:

Garmin vivoactive 4s
Goed sherm, functies voor hardlopen, wandelen en cardio die ik wil, slaap bijhouden is hij niet heel geweldig in vind ik dus daar moet je hem niet voor doen maar verder echt een prima horloge. En mooi vind ik, ook qua grootte

Slaap  bijhouden lijkt me nu juist wel een leuke functie, jammer dat deze dat juist niet goed doet. 

Nee

Nee

09-10-2021 om 08:44

hobbyhorses schreef op 08-10-2021 om 22:24:

[..]

Dat wat ik belangrijk vind, eigenlijk geen idee, vooral omdat ik er nu geen heb. Langere batterijduur lijkt me fijn. Maar verder?

Ik zou eigenlijk geen smartwatch kopen als je er geen reden voor hebt. Ken ook wel mensen die ‘m gewoon wilden hebben hebben hebben zonder reden en vaak beland die zo weer in de kast of op marktplaats. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.