Digital Digital

Digital

refurbished iPhone

sinds gisteren doet mijn (Android) telefoon stom. Het aan/uit knopje werkt niet meer en dat is schijt irritant.
Nu heb ik onlangs een MacBook gekocht en dacht dat dit dan een mooi moment is om over te stappen naar een iPhone.
Ik zoek dus een refurbished iPhone en ik zie door de bomen het bos niet meer.
Waar moet ik op letten bij een iPhone, wat is handig om rekening mee te houden.
Waar kan ik m betrouwbaar aanschaffen?

Hopelijk weten jullie een antwoord op mijn vragen


hier eentje van een lokale telefoonwinkel. Als er wat mee is, kan ik er zo mee terug. 

Ik heb van refurbished iPhone van Swappie. Daar kun je ook voor uitbreidingen in opslag kiezen want sommige iPhones 64 mb vind ik echt te weinig. Je kan er selecteren op staat, batterij percentage is een goede om op te letten. En ze hebben voortaan ook een soort verzekering als optie. 

stokstaart

stokstaart

01-02-2024 om 15:01 Topicstarter

swappie kwam ik idd tegen. Maar de naamgaf me weinig vertrouwen 😅

Wat is een goede opslagcapaciteit? Ik zou zelf neigen naar 256.

Wij kochten de telefoons van onze kinderen hier;

Refurbished Smartphones, Tablets & eReaders - Smart2have.com

Altijd erg tevreden, nooit problemen, en de toestelen zagen er zo goed als nieuw uit!

stokstaart

stokstaart

01-02-2024 om 15:12 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 01-02-2024 om 15:09:

Wij kochten de telefoons van onze kinderen hier;

Refurbished Smartphones, Tablets & eReaders - Smart2have.com

Altijd erg tevreden, nooit problemen, en de toestelen zagen er zo goed als nieuw uit!

Aah thnx. Helaas hebben ze maar 1 mini op moment en die is roze en ik ben geen roze meisje 😂😂

stokstaart schreef op 01-02-2024 om 15:12:

[..]

Aah thnx. Helaas hebben ze maar 1 mini op moment en die is roze en ik ben geen roze meisje 😂😂

Oh hahaha, nou jammer! Succes met zoeken! 

Mijn advies: doe het niet. Ik heb inmiddels een jaar of vier een iphone van werk, en ik vind android nog steeds fijner. Ik vind ook de kwaliteit tegenvallen. Mijn huidige iphone en android zijn beide ongeveer een half jaar oud. Vanochtend een rondje pokemon gedaan met beide telefoons. Mijn iphone was leeg daarna, mijn android nog lang niet. (terwijl de iphone denk ik het dubbele kost van de android die ik nu heb).

stokstaart

stokstaart

01-02-2024 om 15:54 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 01-02-2024 om 15:37:

Mijn advies: doe het niet. Ik heb inmiddels een jaar of vier een iphone van werk, en ik vind android nog steeds fijner. Ik vind ook de kwaliteit tegenvallen. Mijn huidige iphone en android zijn beide ongeveer een half jaar oud. Vanochtend een rondje pokemon gedaan met beide telefoons. Mijn iphone was leeg daarna, mijn android nog lang niet. (terwijl de iphone denk ik het dubbele kost van de android die ik nu heb).

Ik heb elke 3jr ongeveer een nieuwe Android nodig en vind de kwaliteit dus matig. Daarnaast baal ik van Google en dus ook Android.
Mijn lief heeft ook een iPhone (en vrienden om me heen) en zijn eigenlijk allemaal blij met het ding. Het zal vast ff wennen zijn, dat geloof ik direct.
Wat ik van lief ook begreep is dat het vervelend is om 2 besturingen naast elkaar te gebruiken, zij doet dat met apple en windows. 

Daglichtlamp schreef op 01-02-2024 om 15:37:

Mijn advies: doe het niet. Ik heb inmiddels een jaar of vier een iphone van werk, en ik vind android nog steeds fijner. Ik vind ook de kwaliteit tegenvallen. Mijn huidige iphone en android zijn beide ongeveer een half jaar oud. Vanochtend een rondje pokemon gedaan met beide telefoons. Mijn iphone was leeg daarna, mijn android nog lang niet. (terwijl de iphone denk ik het dubbele kost van de android die ik nu heb).

Niet mijn ervaring. Ik gebruik iPhone en mijn lief Android, en hij heeft ongeveer twee keer zo vaak een nieuwe telefoon nodig als ik. En dan koop ik alleen tweedehands en hij nieuw. Batterij-degeneratie lijkt bij ons ongeveer vergelijkbaar. Ik heb een SE uit 2020 en die houdt het nog prima een dag vol. 

Mijn tip: let vooral op het formaat dat je wilt. Maar volgens mij doe je dat al, ik weet niet wat een mini is (ga pas weer kijken naar modellen als ik echt een nieuwe nodig heb) maar ik neem aan dat dat een kleintje is. Zo’n halve iPad hoef ik ook echt niet, nooit begrepen wat een grote telefoon goed voor is. 

Oh, en ik weet niet meer wat ik mijn laatste refurbished heb gekocht, maar ik denk dat zo ongeveer alle bedrijfjes wel prima zijn hoor. Gewoon even reviews lezen en dan loop je eigenlijk geen risico. 

Wij hebben nu drie refurbished iPhones gekocht (voor verschillende gezinsleden) en ik ben heel tevreden. Twee via Cool Blue en eentje bij de plaatselijke winkel.
We hebben met 1 telefoon wel pech gehad, want die deed het gelijk al niet. Teruggestuurd naar Cool Blue en een andere ontvangen, die het ook niet deed. Weer teruggestuurd en het geld terug gekregen. 
Ik zweer wel bij iPhone. We hebben ook iPads en alles werkt hetzelfde en is compatibel. We doen er jaaaaren mee. Ik heb nu mijn tweede sinds 2013. 

bij Refurbished is het heel belangrijk dat ze niet de batterij hebben vervangen met een ander merk batterij dan die ze bij Apple zelf gebruiken. 
Mijn stiefdochter heeft een iphone 8 refurbished en daar staat de batterijconditie na een jaar nog steeds op 100%, dat kan natuurlijk niet. 
Verder let je op conditie: je kan ze kopen met nauwelijks gebruikerssporen, met lichte krasjes en duidelijke krassen.

Inspecteer de telefoon meteen helemaal op krasjes beschadigingen en dode pixels zodra je hem binnen hebt en check dan ook meteen de batterijconditie. Voor een refurbished zou ik geen batterijconditie onder de 88% accepteren. 
Gebruik hem een paar dagen om te zien of alles werkt zoals je verwacht (twee dagen is te weinig. Je telefoon is dan nog bezig met alle updates etc). Niet tevreden, terugsturen! Altijd online kopen, in de winkel gekocht heb je deze mogelijkheid niet.

Betrouwbaar: KPN, Swappie, CoolBlue, refurbed 

Maar waarom wil je een refurbished? Je kunt bij iPhone prima een wat ouder model nieuw kopen (zeker in combinatie met een abonnementje) voor een goede prijs. Voor 469 euro heb je een nieuwe iPhone SE (2022) bijvoorbeeld. Da’s een heel fijn formaat en dan heb je een gloednieuwe. Die refurbished vind ik nog best duur in verhouding! 

Overigens ben ik jaren geleden overgestapt van Samsung naar iPhone en ik wil nooit meer anders  

Daglichtlamp schreef op 01-02-2024 om 15:37:

Mijn advies: doe het niet. Ik heb inmiddels een jaar of vier een iphone van werk, en ik vind android nog steeds fijner. Ik vind ook de kwaliteit tegenvallen. Mijn huidige iphone en android zijn beide ongeveer een half jaar oud. Vanochtend een rondje pokemon gedaan met beide telefoons. Mijn iphone was leeg daarna, mijn android nog lang niet. (terwijl de iphone denk ik het dubbele kost van de android die ik nu heb).

Niet mee eens, ik vind de IPhone heel fijn met meer mogelijkheden dan Android, inderdaad compatibel met andere Apple apparaten.

Ik heb een Android van werk (vroeger ook wel eens Android gehad), maar ik vind de IPhone veel fijner en makkelijker in gebruik.

Overigens zou ik liever geen refurbished willen, als je het geld hebt zou ik voor een goedkoper model/nummer “niet nieuwste van het nieuwste” gaan.

(En qua batterij, misschien heb je onderliggende functies aan of zoiets, maar ik heb zeker niet dezelfde ervaring.)

Loulou39 schreef op 01-02-2024 om 20:10:

[..]

Niet mee eens, ik vind de IPhone heel fijn met meer mogelijkheden dan Android, inderdaad compatibel met andere Apple apparaten.

Ik heb een Android van werk (vroeger ook wel eens Android gehad), maar ik vind de IPhone veel fijner en makkelijker in gebruik.

Overigens zou ik liever geen refurbished willen, als je het geld hebt zou ik voor een goedkoper model/nummer “niet nieuwste van het nieuwste” gaan.

(En qua batterij, misschien heb je onderliggende functies aan of zoiets, maar ik heb zeker niet dezelfde ervaring.)

Ik deed op beide telefoons hetzelfde, pokemon go spelen, dat vraagt veel als het en koud en zonnig is. Dan vind ik het wel opvallend dat de iphone zoveel sneller leeg is dan de android.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.