Digital Digital

Digital

Overstappen op Signal

Gaan mensen nu meer overstappen op Signal?Nu wordt voelbaar hoe van alles met elkaar samenhangt - allemaal eigendom van FB.

Ik heb wel al Telegram, dat is ook niet van FB. Signal ken ik niet. 

Telegram is volgens mij van Rusland dus dat vind ik eng. 
Vast allemaal onzin hoor, want ik gebruik whatsapp en facebook ook, dus voor ik iedereen over me heen krijg: ja ik weet dat ik toch al mijn gegevens op straat heb gelegd.

Ik heb wel signal maar niemand gebruikt het (met mij), ook de contacten die wel signal hebben

Telegram schijnt wel goed te zijn wb privacy. Veel slechter dan FB kan het natuurlijk ook nooit, wat dat betreft geloof ik. Maar ik heb er verder geen enkel verstand van

Ik heb zowel WA als Signal, maar op Signal communiceer ik maar met 1 persoon.

Egel. schreef op 04-10-2021 om 23:48:

Telegram is volgens mij van Rusland dus dat vind ik eng.
Vast allemaal onzin hoor, want ik gebruik whatsapp en facebook ook, dus voor ik iedereen over me heen krijg: ja ik weet dat ik toch al mijn gegevens op straat heb gelegd.

Ik heb wel signal maar niemand gebruikt het (met mij), ook de contacten die wel signal hebben

Je gegevens liggen al op straat zodra je internet gebruikt.  


Ik vind het wel jammer dat veel providers geen MMS meer ondersteunen. Had juist leuke foto’s en video’s, nu kon ik m’n vriend niet irriteren.

Misschien nog via email? Indien teveel MB's, linkje maken?

Oké, best veel gedoe

Nee, ik ben me er al die tijd al van bewust dat het allemaal van FB is en heb daar verder geen moeite mee. Ik heb wel Telegram, maar dat komt omdat mijn tante met wie ik veel contact heb, geen WhatsApp meer wil.

Wat is signal en wat kun je ermee? 

Op werk gebruiken we signal, privé heb ik nog WhatsApp omdat iedereen dat nu eenmaal gebruikt en je dus moeilijk zonder kunt. Gelukkig post ik er weinig privé zaken op

PriceyRook54

PriceyRook54

05-10-2021 om 10:38

Ik heb Signal, Telegram, Synergy Chat, maar eigenlijk gebruik ik die zelden, omdat er maar zo weinig andere mensen zijn die het gebruiken. Ik gebruik vooral Whatsapp en iMessage (sms).

redbulletje schreef op 05-10-2021 om 09:16:

Wat is signal en wat kun je ermee?

Signal is hetzelfde als WhatsApp maar dan beter voor de privacy.

Gebruik al jaren signal, zes jaar. Vrienden ook. Familie inmiddels ook gelukkig. Prettigste chat optie vind ik zelf. Jaar geleden gestopt eindelijk met Whatsapp. Ik heb geen Facebook en wil er ook niets mee, dus Whatsapp kon weg.

Ik heb zowel Signal als Whatsapp. Hoe meer mensen Signal gaan gebruiken, hoe liever! Veel beter voor je privacy!
Zolang mijn omgeving echter nog vast houdt aan Whatsapp, 'moet' ik dat blijven gebruiken. Dus lieve mensen: neem Signal!

Ik gebruik signal al vanaf ongeveer het begin.



En gelukkig vrijwel iedereen die ik lief en leuk vind ook. Nieuwe contacten zeg ik vaak tegen dat ik slecht reageer op WA, ik heb het geluid ervan veelal stil staan en niet die van signal. Vaak installeren ze dan ook signal. Ik heb ook helemaal niks gemerkt van de storing van gister, dat moest ik vandaag op het journaal horen/lezen.


Telegram gebruik ik niet omdat het toch banden heeft met Rusland.

Hier ook overgestapt op Signal, maar ik gebruik Whatsapp nog wel voor de contacten die geen Signal hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.