Digital Digital

Digital

Oortjes met of zonder draad?

Ik ben vaak onderweg en luister veel naar muziek, podcasts en luisterboeken. Ik heb nu altijd goedkope oorjes met draad, maar die gaan snel kapot. Ik wil nu oortjes kopen van goede kwaliteit, maar twijfel tussen met een snoer of draadloos. Zijn draadloze echt handiger? Is de accuduur redelijk en raak je ze makkelijk kwijt? En is er een merk dat je fijn vindt? Mijn budget is 50-70 euro max.

Peiling

Oortjes met of zonder draad?

Maximaal 2 antwoorden.

56 stemmen
27%
73%

ik zou eerder altijd gezegd hebben met draad maar heb nu linkbuds van Sony die zijn wel echt fijn. Had eerder goedkope van Ali expres of zo maar die waren niks.
Deze heb ik bij het verlengen van mijn telefoonabonnement gekregen want ik zou er geen 160€ voor over hebben.
Ik heb ook nog een draadloze koptelefoon, die was niet zo duur en gaat ook al jaren mee.

Met, ik heb blijkbaar rare oren, want bij mij blijven ze niet goed zitten. 
Nog beter: koptelefoon zonder draad. 

PriceyRook54

PriceyRook54

21-11-2022 om 09:48

Ik heb vrij goedkope draadloze van Nika Trust (30 Euro) en die bevallen hartstikke goed. Gaan lang mee en de houder laadt ze weer op. Ze kwamen met verschillende dopjes zodat je de maat kan aanpassen aan je oren.

KillerQueen schreef op 21-11-2022 om 09:41:

Met, ik heb blijkbaar rare oren, want bij mij blijven ze niet goed zitten.
Nog beter: koptelefoon zonder draad.

Dit heb ik ook! Veel oortjes vallen gewoon uit mijn oren. Alleen bepaalde blijven redelijk goed zitten. Het is niet alsof je dat van te voren kan testen. Dus toch maar goedkopere met draad voor mij. Daar heb ik ook al een verzameling van die niet passen 🤣

Ik heb kleine oren, dus veel oortjes blijven niet zitten. Toch vind ik draadloos veel fijner dan met draad. Ik gebruik een draadloze koptelefoon.

Als je Bluetooth oortjes wil proberen, dan raad ik de Battletron draadloze gaming-oordopjes aan. Kosten een tientje en zijn best fijn, en geven nog redelijk geluid ook! https://www.action.com/nl-nl/p/battletron-draadloze-oordopjes/
Zelf ben ik meer van de koptelefoons, dan kan ik me lekker helemaal afsluiten van de wereld. 

oortjes vallen bij mij altijd uit, dus no way dat ik draadloze neem. 
ik heb een draadloze koptelefoon, veel fijner. 

ik had dat ook altijd, dat de oortjes eruit vielen. Dus nu let ik erop dat er van die losse dopjes bij zitten. Als ik dan de kleinste maat gebruik, passen ze prima. 

Ik heb de draadloze oortjes van jlab en die zijn hartstikke fijn. Zoon heeft onlangs dezelfde besteld. Nu op bol voor zo'n 20 euro! 

Apiejapie schreef op 21-11-2022 om 13:26:

ik had dat ook altijd, dat de oortjes eruit vielen. Dus nu let ik erop dat er van die losse dopjes bij zitten. Als ik dan de kleinste maat gebruik, passen ze prima.

Bij mij zit het probleem niet in die siliconen dopjes, maar meer in de vorm van het kunststof oortje zelf. Mijn oorschelp duwt die als het te groot is, gewoon uit mijn oor omdat het niet past. Alleen als dat deel echt smal is, dus geen afwijkende vorm, dan past het. Die nieuwe standaard AKG usb-c oortjes van Samsung bijv. passen echt niet, verschrikkelijk!

Dutchgirly schreef op 21-11-2022 om 13:55:

[..]

Bij mij zit het probleem niet in die siliconen dopjes, maar meer in de vorm van het kunststof oortje zelf. Mijn oorschelp duwt die als het te groot is, gewoon uit mijn oor omdat het niet past. Alleen als dat deel echt smal is, dus geen afwijkende vorm, dan past het. Die nieuwe standaard AKG usb-c oortjes van Samsung bijv. passen echt niet, verschrikkelijk!

Dat dacht ik bij mij ook altijd. Maar nu de dopjes kleiner zijn, kan die ineens verder mijn oor in waardoor die niet door mijn oor naar buiten geduwd wordt. Maar dan moet ik dus wel zoiets als de jlab air pops hebben, en niet zo'n breed oortje. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-11-2022 om 15:04

Ik heb tot nu toe altijd goedkope gehad in een case met oplaadfunctie. Nu een poosje Sony LinkBuds en die vind ik het fijnste omdat je ook je omgeving nog kunt horen.

Edit; ze hebben pas een update gehad waardoor multipairing ook mogelijk is.

zonder, er zijn steeds meer apparaten zonden audio jack ingang.

Ik heb de JBL wave oortjes. Die vind ik heel erg fijn. Ze blijven goed zitten, dat heb ik van tevoren even getest bij een vriendin die dezelfde oortjes had. Ik krijg altijd last van mijn oren als ik oortjes dragen met zo'n siliconen dopje en deze oortjes zijn helemaal van hard plastic, dus dat vind ik ideaal. Het enige nadeel vind ik dat als ik mijn sjaal bijvoorbeeld af doe ik wel voorzichtig moet zijn dat ik niet met het afdoen van mijn sjaal ook de oortjes uit mijn oren trek. 

De accuduur is best wel lang. Ik hoef de case niet zo vaak op te laden en telkens als de oortjes in de case zitten worden ze weer opgeladen. 

Ik heb de jbl wave 100tws en fresh n rebel earbuds, fresh n rebel doen het al niet goed meer, zijn nog geen half jaar oud en waren sowieso minder qua geluid dan de jbl.
De JBL kreeg je destijds gratis bij aankoop van zo'n megapack mannen scheermesjes van gilette bij kruidvat, daar ben ik wel heel blij mee!
Sluiten ook wat meer af en vind de case ook prettig. 

Ik heb graag draadloze met een nekband. Gebruik ze vooral voor gesprekken en dan zijn mijn oren vrij als ik ze niet gebruik, terwijl ik ze wel direct binnen bereik heb. Bovendien ben ik ze niet kwijt als ze uitvallen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.