Digital Digital

Digital

Online kerstborrel

Heeft iemand van jullie hier tips voor een online kerstborrel? Met een man of 20.

gewoon niet doen. 

Ik stem ook voor niet. Het leuke aan een borrel is toch dat je gezellig samen bent en kan kletsen. Dat gaat online niet echt lekker. Ik zou als medewerker (even vanuit gaande dat het met het werk is) overslaan.

Als je het perse wil doen zorg dan dat iedereen van te voren een lekker borrel pakketje in huis krijgt met bv een kaas en worst plankje, wat borrelhapjes en wat te drinken. 
En die daarnaast een activiteit via de zoom/teams zodat je toch wat actiefs te doen hebt. Bv een bingo/quiz enz. Daar zijn nest wat aanbieders voor te vinden online.

Wij hebben afgelopen voorjaar een online  quiz/borrel gedaan met het team./ Dat quiz gedeelte was leuk, iedereen kreeg een tas met lekkere dingen erin en tijden ze quiz kon je steeds iets eruit halen wat dan met de vraag/land te maken had.Je had een app waarop je je antwoorden in moest voeren.  Dit was goed te doen.
Maar daarna werd er gekletst en toen ben ik meteen afgehaakt. er zit vertraging in met praten en het is niet meer te volgen. Voor mij geen aanrader, dat alleen borrelen dus.

Maak het in ieder geval niet verplicht (of soort van verplicht). 

Ik ben zelf altijd in voor een borrel met collega's, maar online sla ik liever over. Een online quiz vind ik dan nog wel leuker, maar alleen kletsen met een wijntje achter de laptop vind ik persoonlijk absoluut niets. 

Mibo

Lali

Lali

19-11-2021 om 16:25 Topicstarter

Ja, dat is precies waarom ik tips vraag. Met z'n twintigen kletsen achter zo'n scherm vind ik niks. In kleine groepjes spelletjes doen vind ik dan wel leuk, maar uiteindelijk wil ik wel iedereen weer eens gezien of gesproken hebben. Er zijn collega's die ik al maanden niet heb gezien omdat zij net op een andere dag dan ik op het werk mogen zijn. En deze situatie kan nog wel een tijdje duren, vandaar dat we toch op zoek zijn naar een activiteit. Omdat het dit is of niks.

En een borrelpakket mag zeker niet ontbreken!

Ik ben wel in voor een kerstborrel met collega’s liever niet online dan sla ik over.
Vind de sfeer heel anders waneer je elkaar gewoon ziet.

wij hadden vorig jaar een borrelpakket, online escaperoom en disco met onze huis dj. Was heel grappig, uiteindelijk stond iedereen te dansen voor het scherm

Leuk hoor, kan echt een toevoeging zijn maar alleen familie en heel goede vrienden. In het geval van collega's is vijf minuten genoeg. Iedereen even zijn kerstwens en klaar.

Wij hadden dat vorig jaar ook en ik vond het ook niet geweldig.

ik heb van alles georganiseerd met een collega: pubquiz, ranking the stars, foute avond, per secondewijzer, escaperoom. Daarna kun je blijven hangen voor een borrel. Ook: yoga online, mindfull wandeling, winterbbq, stadswandeling met foto’s maken min tweetallen, koken in drietallen: boodschappen en recepten werden bezorgd. 
alles facultatief dus iedereen kan kiezen wat hem of haar past. Iedereen heeft wel ergens aan meegedaan. 

Wattenbolleke schreef op 19-11-2021 om 14:30:

gewoon niet doen.

Nee idd. Ik ben vorig jaar niet eens gekomen omdat ik al voorzag dat er weinig interactie is en de batterij van mijn telefoon snel leeg zou zijn. Het klinkt allemaal ook erg vermoeiend.

Vreselijk!

Op mijn werk gaat de fysieke bijeenkomst niet door uiteraard, dus hebben ze het verschoven naar Online...
Als iedereen van het bedrijf accepteert zit je met 400 man; ik heb dus geweigerd.
2 dagen later heeft de afdeling waarvoor ik werk ook een online ding, ongeveer 100 man als iedereen er is; maak ik ook geen tijd voor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.