Digital Digital

Digital

Nieuwe sim, blijft de oude dan werken?

Wie weet dit? 
Wegens veroudering een nieuwe besteld. De nieuwe wordt geplaatst in een nieuw mobieltje. Blijft de oude in werking of kun je niet twee dezelfde nummers gebruiken na activatie?  De telefoonnummers zijn hetzelfde. Betreft prepaid omdat ik ook een werktelefoon heb. 


Volgens mij niet.
En je komt er snel genoeg achter 😃

Nee, oude werkt niet meer zodra je de nieuwe activeert. 

Miekemv

Miekemv

17-07-2021 om 11:19 Topicstarter

Oke dank. Ook niet verwacht maar een beetje gehoopt vanwege heel veel over moeten zetten. 

Heb je dan zoveel op de oude sim staan?
Je houdt toch dezelfde telefoon?

Miekemv

Miekemv

17-07-2021 om 11:29 Topicstarter

NinjeTurtle schreef op 17-07-2021 om 11:23:

Heb je dan zoveel op de oude sim staan?
Je houdt toch dezelfde telefoon?

Heel veel, veel foto's, notities, weet ik wat. Omdat ik daar zo geen zin in heb ligt de nieuwe telefoon ook al langer dan een jaar klaar. Straks is die ook weer verouderd

Maar op je simkaart staat toch alleen je telefoonnummer, geschiedenis en je contactenlijst opgeslagen?
Foto's ed staan op het geheugen van je telefoon of desnoods op een sd kaart. 
of loop ik inmiddels hopeloos achter en kan dit tegenwoordig wel op een simkaart opgeslagen?

Misschien even vragen bij je provider hoe je dit (combinatie nieuwe telefoon en nieuwe Sim) het handigst aan kunt pakken? Als er een betere manier is dan alles handmatig overzetten, dan weten zij het vast. 

Origina schreef op 17-07-2021 om 11:35:

Maar op je simkaart staat toch alleen je telefoonnummer, geschiedenis en je contactenlijst opgeslagen?
Foto's ed staan op het geheugen van je telefoon of desnoods op een sd kaart.
of loop ik inmiddels hopeloos achter en kan dit tegenwoordig wel op een simkaart opgeslagen?

Nou dit dacht ik ook

En je kun notities en foto's overzetten van sim op telefoon, en dan weer op de nieuwe sim

De kans dat er daadwerkelijk belangrijke informatie op je simkaart staat tegenwoordig is niet zo heel erg groot tenzij je de telefoonnummers daar zelf opgeslagen hebt. De rest staat op je telefoon. En je kunt gewoon beide telefoontoestellen aan hebben, ook zonder simkaart werken de meeste telefoons gewoon.

Miekemv

Miekemv

17-07-2021 om 11:46 Topicstarter

Origina schreef op 17-07-2021 om 11:35:

Maar op je simkaart staat toch alleen je telefoonnummer, geschiedenis en je contactenlijst opgeslagen?
Foto's ed staan op het geheugen van je telefoon of desnoods op een sd kaart.
of loop ik inmiddels hopeloos achter en kan dit tegenwoordig wel op een simkaart opgeslagen?

Als de sim er uit is of buiten werking dan kan ik toch niks meer met de rest? Dus helaas moet ik het doen voor activatie van de andere. 

De sd kaart wordt overgezet hoor waar bijvoorbeeld de fotos staan opgeslagen. Maar ik ben bij overzetten wel eens vaker wat kwijtgeraakt. 

Miekemv schreef op 17-07-2021 om 11:46:

[..]

Als de sim er uit is of buiten werking dan kan ik toch niks meer met de rest? Dus helaas moet ik het doen voor activatie van de andere.

De sd kaart wordt overgezet hoor waar bijvoorbeeld de fotos staan opgeslagen. Maar ik ben bij overzetten wel eens vaker wat kwijtgeraakt.

Tuurlijk kan je met de rest nog steeds wat Pak je nieuwe telefoon maar eens, die kun je gewoon aanzetten en instellen zonder dat er een simkaart in zit. Zolang je maar wifi hebt. Je simkaart is alleen nodig voor belverkeer en internet buiten huis.

Ik weet niet hoe oud je huidige telefoon is en wat voor nieuwe telefoon je krijgt. Maar als beide telefoons android als besturingssysteem hebben is de kans groot dat je bij het in gebruik nemen van je nieuwe telefoon gelijk de mogelijkheid krijgt om alle data (contactenlijst, foto's, video's whatsapp geschiedenis etc) van je oude telefoon over te zetten. Dat is dan echt een kwestie van precies doen wat de telefoon je vraagt.
Ik vond het echt super handig en helemaal niet heel ingewikkeld.

Miekemv

Miekemv

17-07-2021 om 11:58 Topicstarter

Origina schreef op 17-07-2021 om 11:52:

Ik weet niet hoe oud je huidige telefoon is en wat voor nieuwe telefoon je krijgt. Maar als beide telefoons android als besturingssysteem hebben is de kans groot dat je bij het in gebruik nemen van je nieuwe telefoon gelijk de mogelijkheid krijgt om alle data (contactenlijst, foto's, video's whatsapp geschiedenis etc) van je oude telefoon over te zetten. Dat is dan echt een kwestie van precies doen wat de telefoon je vraagt.
Ik vond het echt super handig en helemaal niet heel ingewikkeld.

Ik heb tot nog toe altijd de sim overgezet maar ben nog nooit gewisseld van sim. 

Miekemv

Miekemv

17-07-2021 om 11:59 Topicstarter

Ellori schreef op 17-07-2021 om 11:43:

De kans dat er daadwerkelijk belangrijke informatie op je simkaart staat tegenwoordig is niet zo heel erg groot tenzij je de telefoonnummers daar zelf opgeslagen hebt. De rest staat op je telefoon. En je kunt gewoon beide telefoontoestellen aan hebben, ook zonder simkaart werken de meeste telefoons gewoon.

Dat is waar alleen kun je dan niet meer verzenden. 

Bij mijn laatste telefoonwissel moest ik ook noodgedwongen van sim wisselen. Dat maakte voor zover ik me kan herinneren niets uit voor het overzetten van mijn gegevens van de ene naar de andere telefoon.
Dus don't worry, het komt vast goed

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.