Digital Digital

Digital

Mijn laptop "bijt"

Ik werk met mijn laptop op een rvs tafelblad. Nu merk ik dat, waar mijn huid de laptop raakt, zo'n bijtend gevoel. Ik gok dat er iets met de stroom niet goed geleidt of zoiets. Ik heb geen verstand van stroom.
De oplossing is, denk ik, iets onder de laptop leggen wat de stroom weg geleidt maar wat?


Rubber matje?

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

06-08-2021 om 14:10

Ai. Rubberen antislip-matje misschien?

Een placemat of dun matje?

of gewoon een tijdschrift/krant? 

Als ie bijt, moet je de klep dicht doen  

Ik zou inderdaad ook iets met rubberer proberen. Maar heb je dat ook als je op een andere plek gaat zitten met je laptop?

Ik zou er even na laten kijken hoor, ik gok dat het iets is met de stroom, maar de laptop hoort dat niet te doen, even na laten kijken.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 15:24

Terug bijten en hard ook 😜, ik zou er wel even naar laten kijken als ik jou was.

Is hij geaard aangesloten? Dan zou het geen kwaad moeten kunnen.

Alleen maar nuttig als hij een geaarde stekker heeft.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

06-08-2021 om 15:43

rionyriony schreef op 06-08-2021 om 15:39:

Is hij geaard aangesloten? Dan zou het geen kwaad moeten kunnen.

Alleen maar nuttig als hij een geaarde stekker heeft.

Soms helpt de stekker er andersom in doen ook. 

Een ander stopcontact kiezen. Dit hadden wij ook met 1 soort laptop. We hadden 2 stopcontacten naast elkaar. Toen we wisselden was het over.

Heb je het alleen bij je laptop? Ik heb heel lang een laptop de schuld gegeven dat ik schokjes kreeg, maar het bleek te liggen aan een dekentje waar ik statisch van werd. Ik kreeg ook schokjes bij de deurklink, maar die waren minder erg, waardoor ik de laptop als schuldige aanwees. 

Je laptop hangt heel hoogstwaarschijnlijk op dat moment aan zijn oplader en heeft zelf een metalen omhulsel. Je krijgt dit effect wanneer een metalen laptop oplaadt terwijl de lader geen randaarde heeft. Is op zichzelf niet erg en ook niet iets om je zorgen over te maken. Het is overigens ook niet iets wat alleen goedkope laptops doen. Ook Macbook Pro's van duizenden euro's hebben dit. Zodra je de lader loshaalt, bijt 'ie niet meer.

Ik had dit toen ik een kapotte lader gebruikte. Nieuwe lader en het is opgelost.

Heidi-Forumbeheer

Heidi-Forumbeheer

06-08-2021 om 23:19 Topicstarter

Klep dicht doen zal helpen tegen het bijten maar het werkt zo lastig. De laptop doet dat alleen op die tafel. Probleem is dat ik juist daar altijd zit. Terugbijten is een optie maar lost het probleem niet op.
Ik heb alle verlengsnoeren in huis moeten verzamelen maar hem uiteindelijk op een geaard stopcontact kunnen aansluiten. Dat maakte geen verschil.
Lader eruit loste het op, toen beet 'ie niet meer.
Ik moet nog ergens een rubber matje hebben, dat ga ik morgen even proberen. Ook probeer ik dan of het helpt om er een krant onder te leggen.
Een ander stopcontact maakt dus geen verschil.
Ik heb verder niks in de buurt van een dekentje oid.
Tot nu is de optie van Bas78 de meest waarschijnlijke. Even kijken of het op deze manieren lukt en anders ga ik eens kijken voor een nieuwe oplader.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.